השחקנית שאנן דוהרטי נפטרה אתמול אחרי מאבק ארוך בסרטן, ויחד איתה מת משהו בנשמה של כל מי שהתבגר בניינטיז. דוהרטי – או בשמה האמיתי, ברנדה וולש - הייתה הכוכבת והילדה הרעה בסדרת הנעורים המופתית "בוורלי הילס 90210". ברונטית בעולם של בלונדיניות, אאוטסיידרית שעברה לבוורלי הילס עם אחיה התאום ברנדון ממינסוטה וקצת בזה למקומיים. האטטיוד הדעתני שלה - ברונטית עם פוני היה שווה אופי אז - זיכה את ברנדה בתואר הכלבה של 90210.
2 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי קרול פוטר ג'יימס אקהאוס
שאנן דוהרטי קרול פוטר ג'יימס אקהאוס
שאנן דוהרטי כברנדה וולש ב"בוורלי הילס 90210"
(צילום מסך)
זה לא היה רחוק מהמציאות: דוהרטי הייתה מה שנקרא דמות עגולה, כולל התפרצויות זעם על הסט, השתכרויות נחשוליות ואגרוף שדפקה לפרצוף של ג'ני גארת', שגילמה בסדרה את קלי טיילור, הצ'ילבה של ברנדה. אחרי שלוש עונות של טרור למפיק אהרון ספלינג נמאס, ודוהרטי נבעטה מהסדרה. אגב, בניגוד לצדקנות ההוליוודית המקובלת, בטח על ערש דווי ולמרות השנים שעברו, עד הסוף דוהרטי סירבה לסולחה עם גארת' והאשימה אותה בפיטורים. בפודקאסט שלה היא הסכימה להודות שהיא הייתה אדם בלתי נסבל, אבל בניגוד לאחרים, היא לפחות מודעת לזה בדיעבד. "אני לא רוצה שבלוויה שלי אנשים יבכו אבל יגידו לעצמם 'תודה לאל שהכלבה הזאת מתה'", היא כתבה במסמך שבו ביימה את הלוויה של עצמה. ותגידו עליה מה שתרצו, דבר אחד אי אפשר לקחת ממנה: דוהרטי מתה כמו שהיא חיה: באד-אס.
2 צפייה בגלריה
ברנדה וולש מ"בוורלי הילס 90210"
ברנדה וולש מ"בוורלי הילס 90210"
להתראות, שאנן דוהרטי. ברנדה וולש מ"בוורלי הילס 90210"
(באדיבות yes)
בעשורים האחרונים דוהרטי לא שיחקה. היא בעיקר עסקה בלהתחתן ולהתגרש מלוזרים – האחרון בגד בה רגע לפני שנכנסה לניתוח מוח לדבריה- ועדיין המוות שלה גרם ללב של מי שצפה בה להיצבט. לא רק בגלל שהזדקנו, אלא בגלל שאנחנו הדור האחרון בישראל שעוד הייתה לו תקווה לעתיד טוב יותר.
חווינו את הכניסה של MTV, הכבלים ופפסי לישראל, דמענו מול צ'יפס במקדונלדס. הרגשנו שהעולם נפתח בפנינו, ול-90210 היה חלק בתחושה שאנחנו העולם, ולא מתבגרים במידל-איסט. עכשיו התחושה היא הפוכה. העולם השאיר אותנו בחוץ. ואנחנו הולכים ונחנקים. נהיינו צדקנים ושמרנים ופוליטיקלי קורקט - בדיוק ההיפך ממה שהבטיחו לנו 90210. רצינו להיות ברנדה אבל יצאנו אנדריאה זקרמן. ודוהרטי? עכשיו היא יושבת עם לוק פרי, הלוא הוא דילן מקיי, אהבת חייה, בפיץ' פיט הגדול בשמיים. אגב, על מותו הלא צפוי היא אמרה בזמנו "מוזר לי להיות מאובחנת במחלה כזו קשה, ואז מישהו שהיה בריא לכאורה הולך ראשון. קשה מאוד לקבל את כל זה, הרי כולנו היינו אמורים לחיות לנצח".