אחינועם ניני נגד שלמה ארצי: הזמרת כתבה היום (ה') טקסט חריף נגד אמנים באופן כללי, וציינה במיוחד את הזמר שלמה ארצי, אחרי שלא התבטאו "מספיק" כדבריה בכל הקשור למתרחש במדינה סביב השינויים המתוכננים במערכת במשפט. ניני הגיבה בקבוצת המחאה של המוזיקאים לסטורי שהעלתה הזמרת נטע ברזילי שבו הלינה על התנהגות השוטרים כלפי המפגינים וכתבה כי "אסור לתת לדמוקרטיה למות".
1 צפייה בגלריה
שלמה ארצי ואחינועם ניני
שלמה ארצי ואחינועם ניני
שלמה ארצי ואחינועם ניני
(צילום: תומריקו, יריב כץ)
"נחמד", כתבה ניני והוסיפה, "אבל לא יותר. ורחוק, רחוק מלהיות מספיק. לדעתי, כל אמן בישראל שאוחז בדעה שמה שקורה כאן זה טירוף מוחלט והרס של המדינה האהובה שהיא ביתנו, ושהיא מקור הפרנסה של כל אלה שדואגים לפרנסתם כל כך, כל מי שיש לו איזה מולקולה של עקרונות ואומץ, שלא יסתפק בלהצדיע למוחים אלא שיצטרף אליהם. אפשר לרדת מהאולימפוס ופשוט לצאת לרחוב או לגשר ולכיכר עם דגל ולהעלות תמונה. או, להופיע בהפגנות. כן, להגיע להופיע, חינם, על כל במה שאפשר, יש פניות אין סוף. להרים קול ברור נגד רצח הדמוקרטיה וכל מה שיש לנו פה. למה, למה שאחרים יעשו את העבודה בשבילכם? ואם לא נאה לכם להופיע על במה שהיא קצת מאולתרת וחובבנית, ליזום הופעה גדולה ומושקעת עם במה גדולה וציוד, למצוא המימון, ולהגיע ככוח אומנותי ענק להשמיע קול".
ניני אף הטילה אשמה על אמנים בכלל ועל שלמה ארצי בפרט על שתיקתם כדבריה. "שנים של שתיקת האמנים, שמתחבאים מאחורי תירוצים מכאן עד סוף העולם וכשהם כבר אומרים משהו זה כל כך חלבי ורופס שלא אמרו כלום (בסגנון שלמה ארצי), שחס וחלילה לא יבואו אליהם בטענות ויבטלו איזה כרטיס למופע, יכעסו עליהם, ולא יתנו להם האהבה שהם כל כך מכורים לה, תרם למצב שאנו נמצאים בו. אדם צריך להחליט, מי הוא ומה הוא, מה יאמר לילדיו ומה חשוב לו, איך הוא חי עם מצפונו ואיך הוא משתמש בכוח שלו.
הרפורמה המשפטית בעולם התרבות, סיקור נרחב:
"מאחר והעבר כבר עבר, אפשר להתחיל היום. עכשיו. לא מאוחר. קומו, ועשו מעשה אמיץ. מה עוד צריך לקרות בשביל שיצאו אמנים גדולים וחזקים עם השפעה על הקהל וייקחו אחריות? כמה דם, זעם, טירוף, פוגרומים, דריסות, גזענות, חמדנות, אלימות, משיחיות, אסונות? קומו, היום, ועשו מעשה אמיץ וערכי".
ארצי, יש לציין, דווקא התבטא בדרכו כלפי המצב במדינה כשאמר בהופעה בשבוע שעבר בהיכל התרבות בתל אביב: "אם לא נאט, לא נביט, לא נשים לב לפרטים - לא נגיע לארץ חדשה, אם לא נאט, לא נדבר ולא נשים לב לפרטים לא נשמור על הארץ הישנה".
טרם התקבלה תגובת ארצי לדברים.