שנים של דיונים בקרב מעריצי "טיטאניק" נגמרות היום: במאי הסרט, ג'יימס קמרון, מודה שלאחר סדרת ניסויים שערך המדמים את הסיטואציה של ג'ק ורוז לאחר טביעת האוניה - נמצאה דרך שבה ג'ק היה עשוי להינצל.
2 צפייה בגלריה
מתוך "טיטאניק"
מתוך "טיטאניק"
מתוך "טיטאניק"
((צילום מסך))
לרגל פרויקט מיוחד בשיתוף "נשיונל ג'יאוגרפיק" לציון 25 שנים ליציאת הסרט (שיצא ב-19 בדצמבר 1997 ועודנו הסרט הרווחי ביותר בהיסטוריה) קמרון ערך סדרת ניסויים מבוקרים כדי למצוא פתרון לשאלה - האם ג'ק ורוז היו יכולים שניהם להינצל. בשלושה ניסויים הוא לקח אנשי פעלולים עם אותן מידות ומשקל כמו של ג'ק (ליאונרדו דיקפריו) ורוז (קייט ווינסלט) ושם אותם על דלת עשויה עץ בתוך בריכה. הניסוי הראשון בחן את התיאוריה הברורה ביותר שהטרידה מעריצים שנים ארוכות, והיא שג'ק היה יכול להינצל כי היה לו מספיק מקום על הדלת. ההשערה התבררה מהר מאוד כלא נכונה - אולם לשניהם היה מקום על הדלת, אך משקל גופם של שני הפעלולנים הטביע את הקרש ברגע וב"טיטאניק" הם היו קופאים למוות.
בניסוי השני נבדקה גרסה בה שני הפעלולנים נעזרים בדלת על מנת להחזיק את פלג גופם העליון מעל למים כך שאיברים חיוניים לא ייקפאו - בדרך זו אומנם שניהם יכולים להינצל, אולם הפעלולנים לא עברו את התלאות הקשות והמפרכות שעברו דמויותיהם של ג'ק ורוז, ולכן היה להם כוח להחזיק את גופם מעל למים שעות ארוכות - יכולת שלא בהכרח עמדה לג'ק ורוז.
2 צפייה בגלריה
ג'יימס קמרון
ג'יימס קמרון
"ג'ק יכל היה לחיות - אבל לא היה עושה דבר שיסכן את רוז". ג'יימס קמרון
(צילום: gettyimages)
בניסוי השלישי והאחרון שהוביל לתוצאה הדרמטית - הפעלולנים עשו עבודה פיזית מתישה המדמה את התלאות שעברו ג'ק ורוז בסרט כך שהגיעו לניסוי מותשים, וקמרון הוסיף רגע גורלי אחד שלא היה בסרט המקורי שבו רוז נותנת לג'ק את חליפת ההצלה שלה.
"הוא יציב כך", אמר קמרון, "יתכן שהיה יכול להחזיק מעמד עד שתגיע סירת הצלה. ג'ק יכול היה לחיות - אבל יש המון משתנים, ואני חושב שמה שהנחה אותו היה שהוא לא הולך לעשות שום דבר שיסכן את רוז - זו 100 אחוז הדמות שלו", סיכם הבמאי.