עולם המוזיקה הישראלי התברך ביוצר חדש - יונתן יניב. אלא שיניב לא כל כך חדש בעסק - הוא מוציא בימים אלו את אלבומו השני. במקרה, הוא גם בן 11 בלבד, ובגיל שבו רוב חבריו עדיין משתוללים בגינה ליד הבית, יונתן יושב באולפן ומקליט חומרים. יחד עם אביו, השחקן אורי יניב, הגיע יונתן לאולפן ynet כדי להסביר איך ומאיפה נובע מעיין היצירה. צפו:
רק בן 11 - המוזיקה של יונתן יניב
(צילום: ירון ברנר)
"פשוט כתבתי שירים לכיף, ואז הם פשוט המורה שלי למוזיקה, מתן פוקס, אמר לי שאולי אם אני רוצה, אפשר להקליט את זה עם איזה מפיק שקוראים לו גילברט".
"אימא של יונתן, גלי אלון, היא מוזיקאית וזמרת פנומנלית, אז אני לא יכול לקחת קרדיט", מסביר האב אורי, "הוא שמע מוזיקה מגיל אפס בבית. וגם גדל בתיאטרון מגיל אפס, והאמת היא שהוא למד פסנתר כמו כל ילד אחר. אנחנו הכי היינו מבסוטים מזה שיונתן, אם הוא חוזר מתוסכל מבית ספר או מתוסכל ממשהו, אומר, 'אני הולך לכתוב שיר'. הוא היה הולך להתיישב על הפסנתר ולכתוב שיר. מבחינתנו זה כבר פורקן מדהים".
"אני בעיקרון קם בבוקר והולך לבית ספר, אני לא אוהב את השגרה היומית הזו", מסביר יונתן, "יש לי המון המון חוגים. ולרוב, מתי שאני כותב שירים, זה נגיד בשש בבוקר".
1 צפייה בגלריה
יונתן יניב
יונתן יניב
יונתן יניב
(צילום: אילן זחרוב)
עברה על כולנו שנה מאוד מורכבת, זה משפיע על השירים? "תראי, הם באלבום השני. כן, מאוד. אפשר ממש לשמוע על הנושאים האלה. אבל באלבום הראשון אלה שירים שכתבתי כשהייתי יותר קטן, כיתה ג' או ד'".
תן דוגמה באמת מההשפעה של השנה האחרונה על שירים. "שירים שיכולים להיות עם הרבה מאוד כעס, הרבה מאוד עצב, אבל כל הדבר הזה יכול להיות גם עם שמחה, ובאמת, מערבולת של רגשות".