הסדרה התיעודית "האחת", שהביאה את סיפורה של טייסת הפנטומים 201 במלחמת יום הכיפורים, הוכרזה היום (ב') כזוכה בפרס תאגיד השידור הישראלי לשנת 2024.
מתוך "האחת"
(באדיבות כאן)
"'האחת' היא סדרת תעודה היסטורית, שהתממשה במלואה ימים בודדים אחרי שידורה", כתב מנכ"ל כאן, גולן יוכפז, בנימוקי הזכייה. "ארבעת הפרקים של 'האחת' ששודרו בחיינו הקודמים, בעשרת ימי תשובה שבין ראש השנה ליום הכיפורים בשנה שעברה, שאחריהם הגיעה שבת שמחת תורה, הניחו לפנינו באופן מכאיב, אחת לאחת, את שהתרחש בשבת 7 באוקטובר, ימים ספורים אחרי ששודר פרק הסיום שלה - הכול סופר בה - הבל הקונספציה, מחירי היוהרה, הגאוה והאטימות, ציניות הקברניטים, אבל גם כוחה של הרעות הישראלית, שאותה לא ניתן להכריע. האחת הייתה לסדרת תעודה היסטורית - עתידנית".
כאמור, ארבעת הפרקים של "האחת" סקרו את הטלטלה שעברה טייסת 201 במלחמת יום הכיפורים, אחרי האופוריה של ששת הימים. במסגרתה התראיינו 26 טייסי קרב ונווטים – בהם דן חלוץ, איתן בן-אליהו, רון חולדאי וגיל רגב, ושולבו בה קטעי ארכיון. את הסדרה ביים גלעד טוקטלי, ויצרו אותה אמנון רבי וסימה קדמון, שראיינה ושהייתה סמלת מבצעים בטייסת באותם ימים.
1 צפייה בגלריה
מתוך "האחת"
מתוך "האחת"
מתוך "האחת"
(צילום: באדיבות כאן)
בוועדת הפרס היו חברים השנה: אוה מדז'יבוז', מנכ"לית מוזיאון ישראל ולשעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו; איש התקשורת והחדשות מיכה פרידמן; מפקד גלי צה"ל לשעבר משה שלונסקי; היזמת ואשת החינוך עדי אלטשולר ורביע באדר מנכ"ל רדיו צפון.
לגמר התחרות הגיעו גם "הריקוד האחרון של אריק ורות פרץ", "טאבו" של חנוך דאום, "מיגונית המוות – זמן אמת", "סבעה באוקטובר (סדרת סרטוני דיגיטל שהביאו עדויות אזרחים ערבים על אירועי 7 באוקטובר), "קופה ראשית", ו"שלושתנו" - פרויקט תיעודי שעקב אחר זוג צעיר חרדי שחולמים על הכלה וקבלה של ילדם האוטיסט.