יותר מ-50 אמניות ושחקניות צרפתיות גזרו את שיערן באופן סמלי בקמפיין המציג תמיכה בהפגנות המתמשכות באיראן הקוראות ליותר חופש לנשים.
1 צפייה בגלריה
איזבלה הופרט, מריון קוטיאר, ג'ולייט בינוש
איזבלה הופרט, מריון קוטיאר, ג'ולייט בינוש
איזבלה הופרט, מריון קוטיאר, ז'ולייט בינוש
(Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP / Joel C Ryan/Invision/AP / Vianney Le Caer/Invision/AP)
ז'ולייט בינוש, מריון קוטיאר, איזבל הופר וברניס בז'ו הן רק חלק מהנשים שפרסמו ברשתות החברתיות סרטונים שלהן גוזרות חתיכה משיערן לצד התיוג HairForFreedom. זאת כחלק ממחאות שונות בעקבות מותה של מהסא אמיני בת ה-22, שהוכתה על ידי משטרת המוסר באיראן משום שלא עמדה לכאורה בחוקי עטיית החיג'אב של הרפובליקה האיסלאמית.
"כאות סולידריות למען החופש של נשים וגברים איראניים" כתבה בינוש לצד הסרטון שכולל שחקניות רבות. בתחילתו קוראת השחקנית "למען החופש" ולאחר מכן מתנגן ברקע ביצוע פרסי ונשי לשיר "בלה צ'או" שהפך סמל למחאה זו.
זה לא הפרסום הראשון בנושא שמעלה השחקנית לרשת החברתית. לפני כשבוע העלתה סרטון של נשים איראניות רוקדות וכן סרטון מהפגנה על הזכויות במדינה.
מאז מותה של אמיני באיראן ברחבי המדינה התקיימו הפגנות רבות המתמקדות בדיכוי חירויות הפרט ובזכויות הנשים הקשורות לקוד הלבוש. נשים ממלאות תפקיד מרכזי בהפגנות הללו, ובסרטונים שהועלו לרשת הן נראו בין השאר מסירות את כיסוי הראש שלהן, שורפות את שיערן ואף גוזרות אותו.