ריטה התארחה היום (ו') באיראן אינטרנשיונל, ערוץ טלוויזיה במימון סעודי שמקום מושבו בלונדון, ופנתה לנשים האיראניות בדבריה, בצל המתרחש באיראן בעקבות מותה של מהסא אמיני.
"נשים שבימים אלו כדי להשיג חופש, עומדות כגיבורות מול ירי וכדורים" - ריטה במסר למפגינים באיראן
"שלום איראנים יקרים, אני ריטה יהאן- פרוז", אמרה הזמרת שנולדה בטהרן. "היום אני עומדת לצידכם, לצד העם האיראני ובמיוחד לצד אחיותי היקרות הנשים האמיצות באיראן, נשים שבימים אלה עומדות כגיבורות מול ירי כדורים כדי להשיג חופש. היום כל הנשים בעולם הן מהסא אמיני. אישה, חיים וחירות".
המחאה באיראן פרצה בעקבות מותה של אמיני בת ה-22, שנעצרה בטהרן על-ידי משטרת המוסר ביום שלישי לפני כשבוע, כשבאה לביקור בבירה האיראנית עם בני משפחתה. עדי ראייה סיפרו לאביה שהשוטרים הכניסו אותה בכוח לניידת, והעילה למעצרה הייתה שלא עטתה כראוי את כיסוי הראש שלה. במהלך המעצר נכנסה אמיני לתרדמת, וביום שישי נקבע מותה בבית חולים בטהרן. משפחתה טוענת שהוכתה במהלך מעצרה, אך משטרת טהרן מכחישה זאת ומתעקשת שהצעירה עברה התקף לב בזמן המעצר.
חוקי השריעה האיסלאמיים, שנאכפים באיראן מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979, מחייבים נשים לכסות את שיערן וללבוש בגדים ארוכים ולא-צמודים. נשים שמפירות את החוק מסתכנות במעצר, בנזיפה פומבית או בקנס. למרות זאת רבות מהן מפירות את הכללים הללו ולובשות בגדים צמודים וכיסויי ראש בצבעים שונים. הן מושכות אותם לאחור כדי לחשוף כמה שיותר משיערן. בחודשים האחרונים, על רקע עלייתו לשלטון של הנשיא השמרני-קיצוני איברהים ראיסי, דווח על החמרה באכיפת כללי הצניעות: באו"ם מדווחים כי משטרת המוסר הגבירה את פעילותה במהלך 2022, ומוקדם יותר החודש אף התפארו השלטונות בטהרן כי עצרו 300 בני אדם בחשד שלקחו חלק בקמפיין נגד החובה על נשים לעטות כיסוי ראש.