אינסטגרם הסירו סרטון הסברה פרו ישראלי של נועה תשבי - וחזרו בהם: השחקנית והמפיקה הישראלית העלתה אתמול (ד') לעמוד האינסטגרם שלה סרטון, שבו היא מסבירה על הקשר בין טאליבן לחמאס - והנזק שנגרם לישראל, אולם כעבור שעות גילתה שהסרטון הוסר.
נועה תשבי בסרטון באינסטגרם על החמאס והטליבאן
(מתוך עמוד האינסטגרם של נועה תשבי)
תשבי שידועה כבר שנים במאמצי ההסברה למען ישראל ברחבי העולם, לא אמרה נואש, היא תקפה בחריפות את המדיניות של אינסטגרם שהובילה להסרת הסרטון וכתבה: "לפני כמה שעות העליתי וידאו שבו אני מסבירה את האידיאולוגיה של חמאס ומשווה אותם לטאליבן - ואינסטגרם החצופים הורידו לי אותו! אני עולה לטיסה עכשיו ואין לי מושג מה לעשות, אם למישהו יש קשרים באינסטגרם - הצילו. זו חוצפה, בושה, וצביעות שאין כדוגמתה. אם מישהו יכול לעזור - בבקשה".
אחרי מספר שעות הסרטון חזר לרשת החברתית, והבוקר גורמים בפייסבוק אמרו כי הסרת הסרטון נעשתה על ידי צוות גלובאלי, שאינו נמצא בישראל. רשמית נמסר מפייסבוק ישראל כי "הסרטון הוסר בטעות ושוחזר ברגע שנודע לנו על ההסרה".
1 צפייה בגלריה
שבוע האופנה נועה תשבי
שבוע האופנה נועה תשבי
שבוע האופנה נועה תשבי
(צילום: ענת מוסברג)
בסרטון המדובר תשבי מקבילה בין האידיאולוגיה של הטאליבן לזו של חמאס. בין היתר היא מתייחסת גם לתגובה של הקהילה הבינלאומית למאמציה של ישראל להגן על עצמה מול ההתקפות של החמאס: "כשחמאס יורה על ישראל וישראל מנסה להגן על עצמה מהמפלצות האלו, סלבריטאים ולוחמי צדק מתפוצצים מזעם צדקני נגד ישראל - שהיא דמוקרטיה מערבית. כשהטאליבן משתלט על מדינה שלמה, שומעים צרצרים".