שלושה ימים אחרי הטבח הנורא בפסטיבל המוזיקה נובה ברעים, ובו מחבלי חמאס רצחו כ-260 מבאי הפסטיבל - כמה מהמוזיקאים שלקחו בו חלק, חלקם הגיעו במיוחד מחו"ל, מעכלים את הטרגדיה שאירעה ואת הטראומה שחוו.
2 צפייה בגלריה
מסיבת הטבע נובה בבארי לפני טרור המחבלים
מסיבת הטבע נובה בבארי לפני טרור המחבלים
מסיבת הטבע נובה בבארי לפני טרור המחבלים
(צילום: עידו דרבי)
"אני עדיין מנסה להבין מה קרה בפסטיבל בישראל", פרסם אחד מחברי הרכב הטראנס הגרמני פרוטוניקה (Protonica) בחשבון של הלהקה באינסטגרם, "זה סוריאליסטי, זה לא אמיתי, ואני מזועזע והרוס. אני כל כך בר מזל שלא הלכתי לשם וחזרתי הביתה בשלום (הייתי אמור להופיע שם בצהריים אז נשארתי בתל אביב. והטבח אירע בבוקר, בזריחה). אני חושב על כל המשתתפים, על המשפחות שלהם וחבריהם".
אחרים, ובהם הרכב הטראנס הישראלי אסטרל פרוג'קשן, ביקשו לנצל את הבמה שלהם כדי לקרוא לתמיכה ללא סייגים בישראל: "מסר חשוב לעולם כולו!", נפתח הפוסט של ההרכב ברשתות החברתיות, "פסטיבל מוזיקה מדברי שמח הפך בשבת האחרונה למאבק קורע לב להישרדות, כאשר טרוריסטים פלסטינים חדרו לישראל ורצחו בברוטליות 260 אנשים צעירים שפשוט חיפשו שלווה ואת השמחה של מוזיקה טובה.
"הנשמות היפות הללו יישארו צעירות לנצח, משאירות מאחוריהן אלפי בני משפחה וחברים אבלים. זהו זמן של עצב תהומי וחוסר ודאות עבור ישראל, אבל אנו עומדים מאוחדים בגינוי מתקפות הטרור על אזרחים ישראלים, וקוראים לקהילה הבינלאומית לבטא תמיכה ברורה בזכותה של ישראל להגן על עצמה".
2 צפייה בגלריה
מסיבת הטבע נובה בבארי לפני טרור המחבלים
מסיבת הטבע נובה בבארי לפני טרור המחבלים
מסיבת הטבע נובה בבארי לפני טרור המחבלים
(צילום: עידו דרבי)
הדי ג'יי היפני ספקטרה סוניקס, אשר אמור היה להופיע גם הוא היה אמור להופיע בבוקר של הפסטיבל, ממש בעת ביצוע המתקפה, סיפר בפוסט בפייסבוק שהוא נמצא בבטחה במלון בתל אביב, ותיאר כיצד ברחו מהפסטיבל תחת אש. "הסתתרנו בתחנת דלק, הרבה אנשים נורו, ואז רצנו לאתר הפינוי אבל זה היה קרוב מדי לעזה. נשארנו שם כמעט 12 שעות, ואחרי שהטרוריסטים הלכו נמלטנו לתל אביב. מאוד מפחיד, טרוריסטים, טילים. הייתה לי חוויה עצובה מאוד ואני רוצה ללמוד עוד על ההיסטוריה של ישראל".
"העדות של המושיעה שלי נועה!", כתב די ג'יי Wegha ההונגרי, שככל הנראה חולץ מהמקום תודות לאחת ממארגנות המסיבה נועה באר, שיתף סרטון מהמסיבה שמתחלף בהמשך למספר מתמונות הזוועה של תחילת המתקפה על באי הפסטיבל - וצירף גם את עדותה המצמררת של באר. "תנחומיי לכל המשפחות והחברים, חלק מנשמתי יישאר שם לנצח".
הדי ג'יי והמפיק הישראלי יוני דגן, אשר פועל תחת השם Libra והיה אמור להופיע בהמשך היום, פרסם תמונה המשווה בין מה שנראית כמו תמונה של ילד ישראלי חטוף, ובין התמונה האיקונית של הילד היהודי בשואה.
המוזיקאי הישראלי לי צ'יזמריו, שפועל תחת השם NoFace והופיע בלילה לפני מתקפת המחבלים, פרסם בסטורי: "כל יום שעובר מאז אותו היום אני שומע על חבר נוסף או פרצוף נוסף שאני לא אראה יותר. בחמשת ושש השנים האחרונות הם היו האנשים הקרובים אליי ביותר, להתעורר כל יום ולגלות שאחד נוסף הלך לעולמו, אי אפשר לשאת את זה. אני שולח את תנחומיי למשפחות שאיבדו את קרוביהם, בזמנים האלה זה חשוב לדבר ולהגיד מה אתה מרגיש, לקדש את החיים ולא לקחת אותם כמובנים מאליהם".