הממשלה אישרה היום (א') את הצעתו של שר התקשורת שלמה קרעי לחסום את רשת אל-מיאדין הלבנונית - שמזוהה באופן ישיר עם חיזבאללה.
2 צפייה בגלריה
כתבת אל-מיאדין מדווחת מזירת האסון במג'דל שמס
כתבת אל-מיאדין מדווחת מזירת האסון במג'דל שמס
כתבת אל-מיאדין מדווחת מזירת האסון במג'דל שמס
השר קרעי חתם על צווים להחרמת ציוד ולחסימת אתרי האינטרנט של הערוץ. יש לציין כי בתחילת המלחמה יצאו צווי סגירה ועד לפני מספר שבועות הערוץ וכתביו לא נראו בישראל, יחד עם זאת לפני שבועיים שידרה כתבת הערוץ מזירת הטבח במג'דל שמס, יממה אחרי ש-12 ילדים ונערים נרצחו שם מירי רקטה של חיזבאללה. הכתבת הנאא מחאמיד דיווחה מהמקום בזמן שבחלק העליון של המסך נכתב: "מג'דל שמס - הגולן הסורי הכבוש".
עם הופעתם המחודשת של "נציגי הטרור המתחזים לעיתונאים לפני כשבועיים, השר הביא לאישור הצווים בממשלה, לאחר שקיבל חוות דעת מגורמי הביטחון ואת הסכמת ראש הממשלה", נמסר ממשרדו של השר.
2 צפייה בגלריה
אל מיאדין
אל מיאדין
אל מיאדין
בתגובה להחלטת הממשלה, פרסם הערוץ הלבנוני: "אל-מיאדין מגנה את החלטת ממשלת ישראל ורואה בה הוכחה נוספת לבחירה לעמוד מול העיתונות. אל-מיאדין מאמינה כי ישראל (במקור - הכיבוש) חושפת שוב ושוב את פניה העוינות לתקשורת המקצועית, החופשית, המחויבת לנושאים אנושיים". עוד נכתב כי העובדה כי ישראל חוסמת כלי תקשורת שאינם בני בריתה היא סימן לחולשה וכי ישראל כועסת כי באל-מיאדין אימצו גישה מקצועית והומניטרית. "אל-מיאדין לא תיכנע לסחטנות ולחצים.
"אל-מיאדין מחדשת את מחוייבותה לסרב לכל נורמליזציה עם הכיבוש, בצורה ישירה או עקיפה, ולא לקדם את הרטוריקה שלו. ההחלטה מוכיחה כי ישראל דואגת לגבי אמינות אל-מיאדין, שמדווחת עובדות כפי שהן וחושפת את רצח העם שישראל מבצעת. אל-מיאדין לא תיסוג מתמיכה בפלסטינים".
אל-מיאדין הוא ערוץ המקורב לחיזבאללה ומשמש להפצת תעמולת הארגון. לקיחות האחריות של ארגון הטרור ומסריו מתפרסמים גם שם בחודשים האחרונים, יחד עם אמצעי תקשורת אחרים כמו אל-מנאר, שגם הם מהווים שופר של חיזבאללה.
ב-15 בנובמבר, נזכיר, חתם שר התקשורת שלמה קרעי על צווים שמגבילים את שידורי אל-מיאדין בישראל למשך 30 ימים. הוא עשה זאת אחרי חוות דעת של גורמי הביטחון בישראל, ואחרי אישור הקבינט המדיני-ביטחוני. הצווים הללו פקעו ב-14 בדצמבר, ולאחר מכן קרעי חתם על הארכתם ב-30 ימים נוספים. אלא שב-13 בינואר פקעו התקנות, והערוץ הלבנוני שב לשדר בתקופה ההיא באין מפריע משטח ישראל - בזמן המלחמה.