הילה קורח ואלמז מנגיסטו נבחרו להנחות את טקס הדלקת המשואות המסורתי שיפתח את חגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. הטקס הממלכתי, שיונחה על ידי שתי נשים לראשונה בתולדותיו, יתקיים בהר הרצל ב-4 במאי 2022, ויעמוד בסימן "יד פוגשת יד אחות".
2 צפייה בגלריה
הילה קורח
הילה קורח
הילה קורח
(צילום: עדי אורני)
בעשייתן המקצועית והחברתית - הילה קורח כעיתונאית, מגישת חדשות ורופאה, ואלמז מנגיסטו כאשת תקשורת ומגישת חדשות - מייצגות השתיים את פניה היפות של החברה הישראלית ואת מגוון הקולות, האנשים והכישרונות שבה. בטקס השנה יינתן דגש מיוחד לאזרחיות ולאזרחים המייצגים ומקדמים את החברה הישראלית להיות טובה יותר, בין היתר בתחומי ההנגשה ושוויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות.
"אני מברך על הבחירה בהילה קורח ובאלמז מנגיסטו להנחות את טקס המשואות", אמר שר התרבות והספורט חילי טרופר שמשמש כיו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים. "בדרכן ובעבודתן הן מייצגות את הטוב שיש בחברה הישראלית, ואני משוכנע שהן יובילו טקס ממלכתי ומכובד לתפארת מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
אלמז מנגיסטו
אלמז מנגיסטו
אלמז מנגיסטו
(צילום: באדיבות דוברות משרד התרבות והספורט)
ביום העצמאות ה-74 תצדיע מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר ואשר פועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות ויוצרים חיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית.