הוכרזו הזוכים בפרס מפעל חיים של איגוד אמני ישראל לשנת תשפ״ד, ביניהם הזמר אבנר גדסי, הזמרת ירדנה ארזי, הזמרת רבקה זוהר והשחקנית לבנה פינקלשטיין.
3 צפייה בגלריה
רבקה זוהר, אבנר גדסי, ירדנה ארזי
רבקה זוהר, אבנר גדסי, ירדנה ארזי
רבקה זוהר, אבנר גדסי, ירדנה ארזי
(צילום: אלי דסה / אילן פורת / איה זך)
הטקס שאמור היה להיערך בנובמבר נדחה בעקבות הטבח הרצחני של חמאס ב-7 באוקטובר, ויתקיים ב-1 במאי בפתח תקווה עם התאמה למצב הבטחוני במדינה. "אני גאה במשפחת האמנים, שנתנה ונותנת מעצמה לחברה הישראלית מרגע תחילת המלחמה ועד עכשיו, ומחזקת את רוחו של העם", אמרה יושבת ראש אמ"י, יונה אליאן קשת. "בתקופה כל כך קשה ומאתגרת, אירוע כמו הענקת פרסי מפעל חיים של איגוד אמני ישראל, בו זוכים אמנים שמגיעים מרקעים שונים ותחומים שונים, מזכירים לכולנו את המשותף עליו גדלנו כאן יחד - במוזיקה, על הבמה ועל המסך. כבכל שנה, רשימת הזוכים שלנו מכובדת וכוללת ענקי תרבות שתרמו תרומה אדירה לתרבות הישראלית".
רשימת הזוכים כוללת כאמור את הזמר והמלחין אבנר גדסי שעומד בין היתר מאחורי הלהיטים "נפרדנו כך", "הגברים בוכים בלילה", ושיתופי פעולה נוספים רבים עם מוזיקאים כמו בועז שרעבי וזוהר ארגוב; הזמרת ירדנה ארזי שהחלה את דרכה בלהקת הנח"ל, המשיכה בשלישיית שוקולד מנטה מסטיק, ועברה לקריירת סולו שזכתה להצלחה גדולה; הזמרת רבקה זוהר, שהחלה את הקריירה בלהקת חיל הים לצידם של שלמה ארצי, מנחם זילברמן, ריקי גל ועוד, ובהמשך זכתה בתואר זמרת השנה ובפרס כינור דוד.
3 צפייה בגלריה
לבנה פינקלשטיין, חנן יובל
לבנה פינקלשטיין, חנן יובל
לבנה פינקלשטיין, חנן יובל
(צילום: דנה קופל / מושיק ברין)
גם השחקנית לבנה פינקלשטיין, ששירתה בתיאטרון צה"ל ומאז כיכבה בתפקידים רבים, כדוגמת הסרט "סיפור גדול" שהוביל לזכייתה בפרס אופיר, ותפקידה הבלתי נשכח בסדרת הטלוויזיה המצליחה "טירונות" - תזכה בפרס. כמו גם הזמר והמלחין חנן יובל, שגם החל את דרכו בלהקת הנח"ל ואז שיתף פעולה עם אמנים כמו שלום חנוך, בני אמדורסקי, גו'זי כץ, אלי מגן, זהר לוי, ישראל גוריון וצמד הפרברים. בנוסף לקריירה המוזיקלית הענפה שלו, שימש בעבר בתפקיד יושב ראש איגוד אמני ישראל.
אמנים נוספים שיזכו בפרס הנכסף השנה: גבי אלדור, סעיד סלאמה, צבי שרף, משיח יעקבי, מוניקה ורדימון, מושיקו יצחק הלוי ודורון ב.לוינסון. בנוסף הודיעו באמ"י כי הזמרת אודיה והשחקן אסף יונש יזכו בפרס פריצת דרך.
3 צפייה בגלריה
אסף יונש, אודיה אזולאי
אסף יונש, אודיה אזולאי
אסף יונש, אודיה אזולאי
(צילום: דניאל קמינסקי / טל עבודי)