באחד הבקרים של חודש יולי 2018, כמדי יום, בדק הבמאי ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה") את המתרחש ברחבי המדיה החברתית. לתדהמתו הוא גילה שהשם שלו מוזכר שוב ושוב, ולאו דווקא בהקשר חיובי. ציוצים של גאן מהעבר, כאלו מימים צעירים ופרובוקטיביים יותר צפו בפתאומיות וללא שום הקשר ברשת, יש הטוענים שכתגובה למדיניות האנטי–טראמפ הווקאלית שלו. בדיחות חסרות טעם על השואה, אסון התאומים וקורבנות אונס הם חלק מהנושאים שבהם עסקו ציוצי העבר. לא עברו שעות בודדות ודיסני הודיעו על פיטוריו של הבמאי וניתוק הקשרים עמו. "הציוצים שלו עומדים בניגוד לערכים ולמדיניות של דיסני", נכתב בהצהרה רשמית מטעם החברה.
7 צפייה בגלריה
ג'יימס גאן
ג'יימס גאן
ג'יימס גאן
(צילום: EPA)
עוד באותו היום גאן הוציא הצהרה משלו שבה אמר שהוא מקבל את החלטת החברה וכל מה שנותר לו לעשות הוא להתנצל באופן פומבי ולשאוף להיות אדם טוב יותר. באותו הזמן הוא עסק בכתיבת התסריט לסרט השלישי והכה מצופה של "שומרי הגלקסיה".
המסע של חבורת הלא יוצלחים האקלקטית הזו, שהתבססה על קומיקס לא ממש ידוע, התחיל ב-2014. פיטר קוויל (כריס פראט) וחבורתו, שכללה בין היתר דביבון מדבר וזועף (בקולו של בראדלי קופר) ועץ שהלקסיקון שלו מסתכם בשלוש מילים (דיזל), היו הילדים המוזרים והלא מקובלים של היקום, כאלה עם שפה קולנועית ברורה וייחודית, שסימנה כיוון חדש ונועז יותר שאליו מכוונת מארוול. הם שייטו בחלל, התבדחו ורבו כל הזמן והיו מספיק קוליים כדי שהפסקול שלהם יכלול שירים של דייויד בואי ו-ELO. ההימור של מארוול על החבורה הזו השתלם בגדול וההצלחה הקופתית הביאה איתה סרט המשך, השתתפות בשני סרטי "הנוקמים" והופעת אורח ב"תור", שאפילו חבר אליהם לתקופה קצרה - בדרך הם איבדו את גרוט וגאמורה וקיבלו אותם בחזרה, גברו על תאנוס, אבל בעיקר שרדו את הפיטורים המאוד פומביים של גאן.
שומרי הגלקסיה: חלק 3 - טריילר
(צילום: באדיבות פורום פילם)
בימים שאחרי אקט הפיטורים ניצת דיון סוער ברשתות על הגינות וצדק וגאן זכה לתמיכה רחבה מקולגות שלו בתעשייה, ביניהם גלן קלוז, סילבסטר סטאלון, מישל יאו ואחרים. בנוסף, עצומה עם מעל ל-400 אלף חתימות נשלחה לדיסני, מאמרי דעה נכתבו, ממים נוצרו ואילו מאחורי הקלעים הקאסט של השומרים ניצב איתן לצד הבמאי וחברם הקרוב.
"אי אפשר היה לדמיין מישהו אחר מביים את 'שומרי הגלקסיה'", אומרת ל-ynet בריאיון בלעדי שמתקיים בפריז פום קלמנטיף, המגלמת את החייזרית האמפתית מנטיס. "ג'יימס יצר את המשפחה המופרעת הזו, דמיין את הקשת ואת התהליך של כל דמות ודמות, כתב הכול, ליהק אותנו ושינה את חיינו וכולנו תמיד נהיה אסירי תודה. כשפיטרו אותו זה היה ממש טראומתי. אני מכירה את ג'יימס, הוא אדם טוב ואמפתי. המהירות שבה הוא בוטל גורמת לי לחשוב אלף פעם לפני שאני מוציאה משהו מהפה. זה מלחיץ וגם לא נכון לדעתי. כולנו בני אדם. בואו נקשיב ונהיה אמפתיים ולא נמהר לשפוט ולבטל".
"כשאתה אוהב מישהו, אתה איתו בטוב וברע", אומרת זואי סלדנה המגלמת את גאמורה, ואילו קארן גילן, נאבולה בשבילכם (ואחותה של גאמורה), מוסיפה: "אני חושבת שאנשים מיהרו מדי לבטל אותו. זה היה פזיז. הוא אדם כל כך טוב והיה לו סגנון הומור שנוי במחלוקת לפני הרבה זמן. אנחנו מכירים אותו כבן אדם ויודעים שזה לא הגיע לו, אז דיברנו כולנו ובאנו עם תוכנית שעליה כולם הסכימו. לא באמת רצינו לעשות עוד סרט בלעדיו".
עשרה ימים לאחר הפיטורים יצאה לתקשורת הצהרה קולקטיבית של צוות השחקנים. "בכך שליהק כל אחד מאתנו על מנת לעזור לו לספר את סיפורה של חבורת מנודים שמוצאת גאולה, גאן שינה את חיינו לנצח. אנחנו מאמינים שהתמה של גאולה מעולם לא הייתה כה רלבנטית", נכתב. "כל אחד מאיתנו מצפה לעבוד עם חברנו ג'יימס גאן בעתיד הקרוב. הסיפור שלו לא הסתיים. רחוק מכך". המכתב נחתם על ידי פראט, סלדנה, גילן, קלמנטיף, קופר, דיזל, דייב באוטיסטה, שון גאן (אחיו של ג'יימס, המגלם את קרגלין) ומייקל רוקר (יונדו).
7 צפייה בגלריה
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
בפעם השלישית, והאחרונה בהחלט? מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
(צילום: באדיבות פורום פילם)
"העניין ביאס אותי מאוד", אומר גאן ל-ynet. "במובנים מסוימים זו הייתה תקופה מאוד כואבת וטראומתית, שבה חשבתי בעיקר דברים כמו 'למה היית כל כך טיפש?'. אבל באיזושהי צורה אני באמת אסיר תודה על הזמן הזה כי אני חושב שזה הגיע בעיתוי נכון בחיי, שבו שכחתי למה אני עושה סרטים ומה חשוב לי. לא ידעתי כמה אנשים אוהבים אותי באמת".
"תראי", הוא ממשיך. "אני בחור שעבד מאוד קשה ויכול לסמוך על הסטטוס שלי כמפורסם או מה שזה לא יהיה כדי לקבל יחס, אבל אחרי שהבלגן קרה הבנתי שיש סביבי את האנשים הכי נפלאים בעולם: אשתי, ההורים שלי, כריס פראט, שהוא אחד מחבריי הטובים ביותר, דייב, פום וקארן שלא עזבו אותי, כולם באו ותמכו בי כחבר. וחשבתי, הו, אנשים אוהבים אותי לא בגלל המעמד והכוח שלי, אלא כאדם. והם היו שם בשבילי, בלי קשר לתוצאה הסופית. הם לא היו איתי כי אני עושה סרטים. אז זה היה שיעור נהדר לחיים עבורי ואני באמת אסיר תודה על ההיבט הזה של הדברים".
הקאסט לא הרפה, העיתונות לא הרפתה, המעריצים לא הרפו וכמותם גם הראש של מארוול, קווין פייגי. "הוא היה לטובתי כל הזמן הזה", משתף גאן. וכך, אחרי שמונה חודשים טעונים, הוחזר הבמאי לתפקידו כדי לביים את הסרט השלישי בסדרה והגלקסיה נשמה לרווחה. "תדעי שבוודאות חשבתי שהסרט הזה לא יקרה מבחינתי. כבר המשכתי הלאה בראש שלי", הוא נזכר.
"בחיי, זה מטורף איך שהדברים מסתדרים. זה היה תהליך כואב, אבל התוצאה הייתה מתוקה מאוד", אומר לנו כריס פראט, שלא מצליח להסתיר את התרגשותו בעת הריאיון וגם במהלך המפגש עם המעריצים, שקיבלו את פניו ואת פני שאר הצוות בצרחות בפרמיירה האירופית לסרט, יום לפני כן.
7 צפייה בגלריה
הקאסט של שומרי הגלקסיה יחד עם הבמאי ג'יימס גאן
הקאסט של שומרי הגלקסיה יחד עם הבמאי ג'יימס גאן
אף אחד לא היה מוכן לוותר עליו. הקאסט של "שומרי הגלקסיה" יחד עם הבמאי ג'יימס גאן
(צילום: AP)

"חשבתי שסיפור על דביבון יכול להיראות טיפשי"

הסרט השלישי והאחרון, שעולה למסכים היום (ד'), מוצא את השומרים בנקודה בה קוויל שרוי בדיכאון עמוק. הוא חי ביקום שבו גאמורה לא יודעת מי הוא ומנסה להתמודד עם החסר והגעגוע, אך ברגע שרוקט נמצא בסכנת חיים, הוא והשומרים מתגייסים כדי להצילו ועל הדרך להציל את עצמם ואת העולם. גאן משתף שעוד בתחילת הדרך עם מארוול, כשפנו אליו בנוגע לסרט הראשון והוא התלבט איך לבנות אותו, הוא חשב שצריך לספר את הסיפור של רוקט. "הרעיון עלה לי מיד, אבל חשבתי שזה יכול להיראות טיפשי", הוא צוחק. "כמו באגס באני באמצע 'הנוקמים', כי 'שומרי הגלקסיה' עדיין חלק מהיקום הזה. אני אוהב דביבונים, אבל לא הייתי בטוח שהאהבה שלי תספיק ואיך זה יעבוד. תמיד ידעתי שאספר את הסיפור כי רוקט עבורי הוא הגיבור הסודי של הסדרה".
"בסופו של דבר, הסיפור הוא על אמפתיה", גאן ממשיך. "אמפתיה ואדיבות לכל היצורים החיים. זה לא דבר פוליטי, אלא ההבנה הפשוטה שגם להם יש רגשות ויכולת לחוות כאב. וזה המקום שבו אנחנו מתחילים את הסרט, עם החיה הקטנה הזו, שהיא תמימה להפליא ועוברת את המסע לדמות שאנחנו מכירים, דביבון מר וקצת מרושע. בסרט אנחנו רואים אותו קצת נפתח לתחושת חמלה רחבה יותר, שזה בעצם הלב של סרטי 'שומרי הגלקסיה', סרטים שעוסקים בחמלה ובלפתוח את עצמנו. הם עוסקים בסיבה שאנחנו סוגרים את עצמנו, אולי בגלל אנוכיות ואולי בגלל החוויות שלנו בחיים שלא היו כל כך נהדרות, בין אם הן טראומטיות או סתם שליליות ואיך אנו משתמשים בהן כתירוץ לא להיפתח לאחרים. וזה בדיוק הסרט על קבוצת האאוטסיידרים הקצת לא מוצלחת הזאת. ודרך אגב, בגלל זה כל מי שמשחק את הדמויות האלה מאוד מתאים, רובנו כאן היינו כאלה, חוץ מכריס שהיו לו חיים קסומים", הוא צוחק.
"מצחיק שזה מה שג'יימס אמר", פראט מהרהר. "אני חושב שאתה יכול להיות אאוטסיידר ועדיין להיות אדם שניהל חיים קסומים. הייתי ילד מוזר", הוא ממשיך. "שבידיים הלא נכונות היה סיכוי שארגיש חוסר ביטחון אמיתי, אבל זכיתי במערכת תומכת נהדרת והאנשים בקהילה שלי, כמו מספר מאמני היאבקות, שבאמת קיבלו אותי וחשבו שאני מצחיק למרות שניסיתי למשוך את תשומת הלב של כולם. הייתי ילד מגעיל, מאוד היפר, מפריע בכיתה, ופשוט נואש שיאהבו, יראו וישמעו אותי, עשיתי הכול כדי להשתלב. כשאני צופה בסרטונים משפחתיים ישנים, אני לא ממש אוהב את מה שאני רואה כי הייתי באמת ילד מעצבן. לא פלא שאבא שלי היה דופק לי מדי פעם מין מבט אלכסוני. אפילו עכשיו יש לי קצת את התחושה שבכל פעם שתהיה לך את האמונה להיות כ עם מי שאתה, יש סבירות שתהיה מעט לא פופולרי וזה עלול לגרום לך להרגיש כאילו אתה לא שייך, לכן אני מאוד מאמין במסר של הסרט שלנו: אמץ את עצמך האמיתי ותהיה כן לגבי מי שאתה גם אם זה לא פופולרי".
7 צפייה בגלריה
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
"הסיפור הוא על אמפתיה ורגשות לכל היצורים החיים". מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
(צילום: באדיבות פורום פילם)
"שומרי הגלקסיה: חלק 3" אכזרי יותר מהשניים שקדמו לו, אלים יותר ובטריילר סטאר לורד אפילו מקלל, ובכך זוכה להיות גיבור העל הראשון ביקום של מארוול שאומר את ה-F-word. גאן מסביר שכל זה התאפשר כי הוא נמצא בעמדה מאוד נדירה בהוליווד, שבה הוא מסוגל לעשות סרטים גדולים שמתאימים ונכונים לו מבלי שיתערבו לו בהליך היצירתי. "זה לא אומר שאני לא מקשיב לפידבקים ובודק מה עובד ומה לא", הוא אומר. "אני חושב שבסרט הזה היה לי חשוב להיות גולמי במיוחד. אני אוהב את הדמויות האלה. אני חושב שהן נפלאות. וכדי להיות מסוגל לספר את הסיפור במלואו, צריך כמה אלמנטים אכזריים יותר, שלא רציתי לחמוק מהם, אבל גם נזהרתי שלא להראות הכול".

זמן לומר שלום

סדרת "שומרי הגלקסיה" יועדה מלכתחילה, בהנחה שהסרט הראשון יצליח, להפוך לטרילוגיה. המשמעות היא שעם יציאת הסרט השלישי מגיע זמן פרידה. לא ברור עדיין אם זה סוף הדרך לכל הדמויות, אבל ברור שזה סוף הדרך של השומרים במתכונתם הנוכחית. פרידות הן לא דבר קל, בעיקר אם הן מגיעות לאחר עשר שנים אינטנסיביות, בהן חבורת שחקנים די אנונימית, בניצוחו של במאי לא מאוד מוכר, כבשה את העולם ואת לב הצופים. דייב באוטיסטה כבר הודיע שהוא לא יחזור לגלם את דראקס וכך גם סלדנה בנוגע לדמותה של גאמורה. פראט לעומת זאת לא פוסל חזרה כפיטר קוויל, אך משתף שאם זה לא יקרה, הוא מרגיש ממש בנוח עם המקום שבו הסרט השלישי מסתיים מבחינת הדמות.
איך זה מרגיש להיפרד מהקאסט ואנשי הצוות? "יש מן טעם חמוץ–מתוק", משתפת סלדנה. "זו הייתה חוויה כל כך מיוחדת ואני לא חושבת שמישהו מאיתנו אי פעם יכול היה לדמיין שהחתימה לסרט אחד תוביל אותנו לטרילוגיה ולשני סרטי 'הנוקמים'. אז כל ההפתעות האלה מלוות באושר והערכה אמיתית להצלחה של הסרטים ותמיכת המעריצים. אני מאמינה שלא היה מישהו אחר מאשר מכריס לשחק את סטאר לורד, לא היה מישהו טוב יותר מג'יימס גאן לכתוב את 'שומרי הגלקסיה' וזה נכון לגבי כל אחד ואחת בקאסט המדהים הזה. קשה לחשוב שלא נתכנס שוב במתכונת הזו".
"אני כל כך בר מזל ואסיר תודה", מוסיף וין דיזל. "ג'יימס יצר את גרוט כדמות מרתקת, שאומנם אומרת רק שלוש מילים, אבל הצופים מקבלים אותה בכל מיני צורות. מה שהפך מבחינתי את העבודה לכל כך מוצלחת, מלבד ג'יימס, הם הצוות שנתנו לשומרים חיים. אני אוהב אותם אחד אחד ובטוח שעוד נתראה. מה שכן, דאגתי לשמור לי מזכרת נהדרת מעשר השנים האחרונות. ג'יימס היה מגיע לפגישות שלנו עם תסריט עבורי שמפרט את הכוונה מאחורי כל משפט של 'אני גרוט' ותמיד הרגשתי בעל זכות עצומה שאני האדם היחיד בעולם שמקבל את התסריט הזה ולכן שמרתי את כולם", הוא אומר בחיוך סנטימנטלי.
7 צפייה בגלריה
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
"יש מן טעם חמוץ-מתוק". סלדנה כגאמורה, מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
(צילום: באדיבות פורום פילם)
זיכיונות גדולים צורכים לא מעט מהזמן של שחקנים. האם יש תחושת שחרור מסוימת עכשיו כשזה נגמר? "ברור שכן במונחים של זמן פנוי לעשות פרויקטים אחרים ולהמשיך להרחיב את האומנות שלי ולהיות מסוגלת לסמן וי על כיוונים אחרים מחוץ למדע בדיוני ולחלל", אומרת סלדנה. "אבל תחשבו מה הצלחתי לעשות בתוך הז'אנר הזה. הצלחתי להתריס על כוח המשיכה הזה ולהיות ירוקה ולהיות כחולה ולהיות כל הדברים האלה, ודרך אגב, זה מצחיק כי לכל האנשים האלה קוראים ג'יימס - ג'יימס גאן, ג'יימס קמרון ("אווטאר"), וג'יי ג'יי אברהמס ("מסע בין כוכבים") שהעניקו לי יכולת להתחבר לקהל צעיר יותר. אני ילדה עמוק בפנים ויש לי הערכה עמוקה לגבי איך זה להיות מובן על ידי המבוגרים. אני זוכרת איך זה הרגיש כשהתעלמו ממני וזלזלו בי, אבל אני גם זוכרת איך זה היה כשראו והבינו אותי, וזה הרגיש כאילו אני יכולה לעשות הכול. אפשר לומר שאני חלק מפרויקטים שנותנים את הייצוג הזה לקהלים צעירים יותר. זו המורשת שלי".
איזו אחריות הייתם אומרים שבאה עם התפקיד של להיות חלק מזיכיון גדול? "חשוב לזכור שמה שאתה עושה נראה על ידי כל כך הרבה אנשים בכל כך הרבה קהילות וחשוב להיות מודע למסרים שאתה שולח כי הם מייצגים את מי שאתה", משיבה סלדנה. "אני מודעת לכך שכאישה, לא לבנה, בת למהגרים ואמריקאית, יש הרבה נשים שאני משמשת דוגמה עבורן, אבל אני גם מודעת לכך שמסרים של אוטונומיה והשקפות אישיות הם מסרים חשובים מאוד, כמו פשוט להיות מי שאני ולתמוך בדברים שבהם אני מאמינה. אפשר לא להסכים עם האופן שבו אני מייצגת את עצמי, אבל כל עוד אני חופשיה, אני נשארת נאמנה לעצמי".
"מבחינתי", מוסיף פראט. "מדובר באחריות ענקית. יש לנו את קהל המעריצים שמורכב בעיקר מילדים והאחריות היא אמיתית, כי ניתנת לך פלטפורמה להגיע להמון ילדים שונים ולהשפיע עליהם, לטוב או לרע, על סמך ההתנהגות שלנו. אנחנו ההגה של זיכיון ששווה מיליארדי דולרים, ולכן, לא שיש לי את המוטיבציה הזו לצאת ולהתנהג כטיפש ולהשתכר ולדרוס אנשים עם המכונית שלי ולחשוב שזה כיף, אני לא כזה גם ככה, אני חושב שחשוב לדיסני לבחור את האנשים הנכונים למלא את התפקידים האלה, כי באמת יש לך גישה בלתי מוגבלת למוחם של הצעירים האלה. וזו אחריות גדולה. אני חושב שזו אחריות שכל אחד בעמדה שלנו צריך לקחת ברצינות רבה".
"אלוהים, אני ממש מנסה שלא לחשוב על זה", עונה קלנמטיף. "אני לא רוצה להיות מודל לחיקוי. זה יותר מדי לחץ ואף אחד לא מושלם. אני תמיד שמחה לתת השראה לאנשים בדרכים מסוימות, אבל מודל לחיקוי אני ממש לא מסוגלת להיות. אני פשוט מנסה להיות בנאדם ולא להיות אידיוטית", היא צוחקת.
7 צפייה בגלריה
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
"יש לנו אחריות גדולה". מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 3"
(צילום: באדיבות פורום פילם)

"סרטי גיבורי על התחילו להיות משעממים ולא טובים"

בעוד חלק מהקאסט מדבר על מנוחה וחלק אחר (כמו פראט) עדיין קשור בחוזי התקשרות עם מארוול, ג'יימס גאן כבר יודע מה המשך הדרך עבורו. בתקופה הביניים שבה פוטר והוחזר, די-סי שכרה אותו לביים גרסה משלו ל"יחידת המתאבדים" ולאחר מכן אף הציעה לו את תפקיד המנכ"ל השותף בחטיבה הקולנועית לצד פיטר ספרן. אחד הדברים הראשונים שעשה גאן היה לסיים את ההתקשרות עם הנרי קאוויל (סופרמן) ולגנוז את הסרט השלישי של "וונדר וומן", ובכך גם להעמיד את המשך דרכה של גל גדות כאמזונה בעלת כוחות העל בסימן שאלה. גאן עסוק כרגע בכתיבת התסריט לסרט "סופרמן" חדש (שאותו גם יביים), שעתיד לצאת ב-2025 ולהתרכז בסופרמן הצעיר. "הסרט הזה יהיה שונה לגמרי בווייב מ'שומרי הגלקסיה'", הוא אומר.
במאים מסוימים טענו שסרטי גיבורי על משעממים והקהל בעצמו מדבר על עייפות החומר בז'אנר. מה אתה חושב על זה? "שזה נכון ומאוד אמיתי. הסיבה, לדעתי, היא שפשוט התחילו לעשות סרטים לא טובים וגם משעממים. אני חושב שהאולפנים משקיעים יותר בנראות יחד עם שם של גיבור-על שמעולם לא הפך לסרט, במקום להתמקד בסיפור ובדמות, שזה מה שבאמת חשוב. לדעתי, הסרטים של 'השומרים' עבדו, ואני מקווה שגם השלישי יעבוד, כי אני באמת אוהב ודואג לדמויות ואכפת לי מהסיפור. לא רציתי להיכנס ליצירת סרט נוסף, שבו הם מצילים את היקום כי ראינו כבר מלא כאלה וכי כולנו יודעים שהיקום הרי לא יסתיים בסוף, ומה שעובד וחשוב יותר הם הסיפורים האישיים. אז אני חושב שזה כמו עם כל ז'אנר - אם אתה רק נשען עליו זה לא יעבוד. לעומת זאת, אם נשתמש בסיפורים טובים כדי לתמוך בז'אנר, זה יצליח, וזה גם מה שאני מתכוון לעשות ביקום של די-סי. עם זאת, במענה לכל הבמאים הצקצקנים שאומרים שאין מקום לסרטי גיבורי על אומר שלקולנוע יש מסורת של ז'אנרים שונים. יש מערבונים מדהימים, סרטי גנגסטרים מדהימים, ויש סרטים מדהימים שמבוססים על חוברות קומיקס, ואני מאמין שכל הדברים האלה יכולים להיות קולנוע. לומר שסוג מסוים של סרטים אינו קולנוע בגלל הנושא או הדמויות זה מגוחך לדעתי".
די-סי ומארוול נתפסים לרוב כמתחרים, כאויבים. האם אתה רואה את זה ככה או שאתה דווקא חושב שהם אחים לנשק? "אני חושב שזה איפשהו באמצע", הוא טוען. "בזמן שעשיתי סרטים למארוול ויצאו סרטים לדי-סי שקיבלו ביקורות רעות, ובאופן טבעי ותחרותי רציתי לשמוח מכך, קווין פייגי אמר לי: 'אתה לא רוצה שיהיו סרטי קומיקס גרועים בחוץ, זה פשוט מקלקל לכולנו'. החבר'ה האלה שם למעלה הרבה יותר מחוברים לקהל ממה שאתם חושבים. וכדי שתדעו, זה באמת משום שאם יוצאים סרטים טובים, זה גורם לאנשים לחזור לבתי הקולנוע, במיוחד בימינו. ואם יוצאים סרטים גרועים, זה מרחיק אנשים מהאולמות. אז אני מעדיף לראות סרטים טובים של מארוול וסרטים טובים של די-סי ולא חשוב עבור מי אני עובד. והאמת שפשוט לא יזיק שיהיה פחות מהם".
7 צפייה בגלריה
ג'יימס גאן
ג'יימס גאן
"מעדיף לראות סרטים טובים של מארוול ודי-סי, לא חשוב עבור מי אני עובד". ג'יימס גאן
(צילום: Gettyimages)
גאן משתף שהוא דיבר עם פייגי על עתיד הדמויות בטרילוגיה שלו. הוא אומנם לא יכול לפקח עליהן יותר מסיבות ברורות, אבל לדבריו, למרות שכקבוצה הם כבר לא יתקיימו ושדרכן של כמה מהן הגיעה לסופה, יכול להיות שזה לא סוף הסיפור עבור כולן.
לקראת סיום ביקשנו מגאן לשתף בתחושותיו ואיך הוא מסכם תקופה משמעותית שכזו. "המרכז של 11 השנים האחרונות בחיי", הוא אומר. "אני חושב שכנראה ביליתי כ-60 אחוז מזמני במחשבה על 'שומרי הגלקסיה', הם תפסו לי את כל החיים. אז יש מצב מוזר שבו אני פשוט צריך להתאים את כל העולם שלי שיהיה ממוקד במשהו אחר מלבד השומרים, וזה קשה, אבל זו גם הקלה גדולה להרגיש שסיימנו את הטרילוגיה בצורה שאנחנו ממש גאים בה, ושכל הדמויות זוכות לכבוד המגיע להן - אז מההיבט הזה אני סופר נרגש".