להקת הבריטפופ סווייד, מההרכבים הבולטים בסצנה בשנות ה-90, תשוב לישראל להופעה אחת שתתקיים ב-15 ביוני בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. מחיר כרטיס להופעה ינוע בין 299 ל-899 שקלים.
1 צפייה בגלריה
סוויד בהופעה בישראל
סוויד בהופעה בישראל
סוויד בהופעה בישראל
(צילום: רז גרוס)
סווייד הוקמה ב-1989 על ידי הסולן ברט אנדרסון, זוגתו דאז, הגיטריסטית ג'סטין פרישמן והבסיסט מאט אוסמן. אלבומם הראשון, Suede, יצא רק ב-1993 וזיכה את חברי הלהקה בפרס מרקיורי היוקרתי. מאז הוציאה הלהקה ארבעה אלבומים נוספים, כשהחמישי בהם, A New Morning מ-2002, סימן את סופה של הלהקה, והיה האחרון שהוציאה בטרם פנו חבריה לפרויקטים אישיים.
ב-2010, לאחר הפסקת פעילות של כשמונה שנים, שב ההרכב לפעילות משותפת ויצא לסיבוב הופעות איחוד. מאז הוציאו חמישה אלבומים נוספים, וגם היום סווייד נמנית עם הלהקות החשובות שיצאו מבריטניה, לצד חברותיה לז'אנר - אואזיס, בלר ופאלפ.
לאורך שנות פעילותה הלהקה ידעה שינויים מבניים וכיום מונה כמובן, את אנדרסון כסולנה, אוסמן על הבס, סיימון גילברט על התופים, ריצ'רד אוהקס על הגיטרה וניל קודלינג על הקלידים.
חברי הלהקה יגיעו לארץ במסגרת מסע ההופעות העולמי שלהם לקידום אלבומם החדש שיצא בחודש ספטמבר האחרון, Autofiction, עליו מספרים חברי הלהקה: "זהו האלבום הפאנק ביותר שלנו, בלי רוח וצילצולים, רק חמישה אנשים בחדר, עם כל הגליצ'ים והתקלות, חשופים". זו לא תהיה הפעם הראשונה בה חברי הלהקה מופיעים בישראל, שמאז ביקורם הראשון בשנות ה-90 הופיעו בארץ פעמים רבות כשביקורם האחרון היה בספטמבר 2019.