אחרי יומיים שבהם נעדר, דווח היום (שבת) כי בנה של הזמרת שינייד או'קונור הלך לעולמו בגיל 17. ביום חמישי האחרון, על פי הדיווחים, נעלם שיין או'קונור באזור העיירה ניוברידג' באירלנד, ונראה בהמשך בעיר הבירה דבלין. במהלך ימי היעדרותו תרה אחריו משטרת אירלנד, שאף פרסמה הודעה על נעדר, עד שגופתו נמצאה בעיירה וויקלו.
1 צפייה בגלריה
שינייד אוקונור
שינייד אוקונור
שינייד אוקונור
(פול קיין, GettyImages)
זמן קצר אחרי שהתפרסמו הידיעות על מותו של שיין, צייצה או'קונור: "בני היפהפה, נביאים נסטה עלי שיין או'קונור, האור של חיי, החליט היום לסיים את מאבקו הארצי ועכשיו הוא עם אלוהים. שינוח בשלום ושאף אחד לא יילך בדרכו".
עוד ביום חמישי, כשנודע כי נעדר, צייצה אמו: "זהו מסר לבני, שיין. שיין, זה כבר לא מצחיק, כל הלהיעדר הזה. אתה מפחיד אותי מאוד. האם תוכל בבקשה לעשות את הדבר הנכון ולהגיע לתחנת משטרה. אם אתם עם שיין בבקשה התקשרו למשטרה למען ביטחונו".
בציוץ נוסף כתבה או'קונור: "שיין, החיים שלך יקרים. אלוהים לא סיתת את החיוך היפהפה הזה על הפנים היפהפיות שלך לחינם. העולם שלי יתמוטט בלעדיך. אתה הלב שלי. בבקשה אל תגרום לו לחדול מלפעום. בבקשה אל תפגע בעצמך. לך למשטרה ובוא נביא אותך לבית חולים".
במספר ציוצים נוספים שפרסמה ביום היעלמותו, או'קונור גם הפנתה אצבע מאשימה לכיוון בית החולים שבו היה מאושפז בנה. "איך קרה שנעדר צעיר בן 17 עם טראומה שהיה בהשגחה במחלקת לין של בית החולים טאלאת? כמובן שבית החולים מסרב עד כה לקחת אחריות כלשהי. אם משהו קורה לבני במשמרת שלהם? תביעות".
או'קונור (55), שזכתה לתהילה כזמרת ויוצרת בשנות ה-90, עלתה לכותרות בשנים האחרונות כשהמירה את דתה מנצרות לאיסלאם, ואף שינתה את שמה לשוהאדה דוויט. במהלך השנים התמודדה או'קונור עם בעיות נפשיות, עברה התמוטטות עצבים מתוקשרת, וב-2016 אף הוכרזה בעצמה כנעדרת לאחר שנעלמה מביתה שבאיזור שיקגו. בריאיון שהעניקה לאופרה ווינפרי ב-2007 התוודתה כי היא סובלת מהפרעה דו קוטבית, חלקה כי היא חווה מחשבות אובדניות וסיפרה שניסתה להתאבד ביום הולדתה ה-33.
או'קונור הייתה נשואה ארבע פעמים. שיין, שנולד ב-2004, היה בנה השלישי של או'קונור מתוך ארבעה ילדים, מנישואיה למוזיקאי האירי דונאל לאני.
במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כגון ער"ן בטלפון 1201 או באתר סה"ר.