מאז פרוץ המלחמה מסתובבים לא מעט סרטוני הופעות לחיילים ברחבי הרשתות החברתיות, אחד מהם הוא של אביהו פנחסוב, שהופיע באחד מבסיסי צה"ל בצפון הארץ בשבוע שעבר והשתולל יחד עם החיילים. הווידאו עלה לרשתות החברתיות, עורר סערה והפך ויראלי.
רענון הופעות בצה"ל אביהו פינחסוב באולפן
(צילום: שמוליק דודפור)
"קיבלתי טלפון מקצין שאמר לי 'תקשיב, יש לי איזה חייל שהוא מספר אחד אצלנו, והוא היה צריך להתחתן'", מספר פנחסוב. "הוא אמר שהוא מוכן לעשות הכול בשבילו. שהוא יבוא לקחת אותי. אמרתי לו שלא עשיתי משהו כזה אף פעם, אבל באתי. אני אוהב ללכת אל הלא נודע, להסתכן. אני צריך להתרגש". לדבריו, כאשר הגיע למקום ראה "דברים קשים, חיילים שוכבים על החול כי אין להם מיטות. תדר נמוך, הכי נמוך שראיתי בחיים".
לכתבות נוספות בנושא:
בסרטונים שעלו לרשתות החברתיות מההופעה נראים החיילים משתוללים כאשר כמה מהם שיחקו בנשקם, עברו עבירת משמעת והוחלט להשעותם. "לא ראיתי", הוא מסביר ומוסיף כי אם צה"ל יבקש ממנו לעצור, יעשה זאת. אך אז הוא משנה את דעתו ומוסיף: "לא, אני לא אפסיק. אני הולך עד הסוף. אני עם החיילים, מה שהם רוצים אני אעשה".
לדבריו, אותו קצין שהזמין אותו סיפר לו כי 15 חיילים נהרגו וביקש ממנו להרים את המורל של שאר החיילים. "אמרתי לו שאני אעשה מה שאני יכול. נכנסתי עם האמר מקושט, והשאר היסטוריה. אחרי חמש-עשר דקות כולם שם טסו באוויר. לאמן קשה להיות בנתינה מלאה, וזה מה שקרה שם. הבנתי שמאותו רגע זה מה שאני צריך לעשות עכשיו, לחתן זוגות, חיילים, חיילות, ולעשות את זה בכל בסיס בארץ".
פנחסוב מספר כי מאז כבר קראו לו גם מבסיס בחרמון, הצעה שתחילה סירב אליה. "זה ארבע שעות לכל כיוון, אני לא אעמוד בזה". אך אז סיפרו לי שמדובר ביחידת אלפיניסטים. "שאלתי אם יש להם חליפה להלוות לי, הם אמרו שכן, זה הדליק אותי ובסוף נסעתי. ביקשתי גם שופל והביאו לי. אמרו לי עם דמעות בעיניים שהאנשים כאן על הפנים, ביקשו שארים אותם ואמרתי לעצמי שאני הולך עם זה עד הסוף".
אילו תגובות קיבלת מהחיילים? "הם בכו, אחד מהם בא וסיפר לי שחצי מהפלוגה הם אנשים שלא גויסו, שהתייצבו ביוזמתם, שכל הציוד הוא מהבית. נחשפתי לאנושיות וזה הרווח הכי גדול שלי בכל הסיפור. מה שריגש אותי יותר זה לא מה שהוא אמר עלי, אלא מה שהוא סיפר לי. זה דברים מטורפים, חיילות שסיפרו לי שהן היו בקו ראשון, הן נראות ילדות עם נשק. יש כאן כאב כל כך גדול, אבל גם אנושיות ולב ענק, אסור לוותר על זה, זאת הסיבה שאני עושה את מה שאני עושה".