אמני ישראל שרים קלפטר: הבשורה המרה על מותו של המוזיקאי האגדי יצחק קלפטר שהלך לעולמו בגיל 72, הגיעה אתמול (ה') בשעות הערב ואמנים רבים שינו את הסדר בהופעתם והקדישו שירים לחבר להקת כוורת.
1 צפייה בגלריה
יצחק קלפטר
יצחק קלפטר
יצחק קלפטר
(צילום: ירון ברנר)
רמי קלינשטיין עצר את הופעתו אמש במועדון הפרנדס בדימונה ושר את "צליל מכוון", אחד השירים המזוהים ביותר עם קלפטר בימים שאחרי להקת כוורת. קלינשטיין סיפר לקהל על פטירתו של הגיטריסט המחונן. "כתב שירים כל כך מדהימים", אמר עליו.
רמי קלינשטיין נפרד מיצחק קלפטר
"איבדנו את אחד מגדולי הדור הזה", אמר הזמר רביב כנר בהופעתו על הבמה בזאפה בירושלים, "אמן ויוצר מהגדולים שהיו כאן", ושר גם הוא את "צליל מכוון".
רביב כנר בהופעה, מחווה לקלפטר
ביצוע נוסף לשיר המיתולוגי היה בהופעתם של עילי בוטנר וילדי החוץ בהיכל התרבות בגן שמואל.
ילדי החוץ נפרדים מקלפטר
הזמר גבע אלון הופיע אתמול ב״צוללת הצהובה״, והקדיש לזכרו של קלפטר את השיר "דמיון חופשי".
גבע אלון מבצע את "דמיון חופשי" בהופעה בצוללת הצהובה
המוזיקאי דויד ברוזה היה על הבמה במהלך הופעה בעת ששמע על פטירתו של קלפטר. "אני לא מעכל עוד את הידיעה", אמר זמן קצר לאחר שביצע את "שיר אהבה בדואי". "זה היה השיר השני שהקלטתי ואני מופיע איתו כל ערב בכל מקום בעולם, בכל פינה. יצחק היה מגאוני הדור - אני לא מכיר מישהו יותר פורה ומפרה וחדשני וישראלי".
דייויד ברוזה מגיב לבשורה על מותו של יצחק קלפטר
קלפטר, שהלך לעולמו אמש בביתו בתל אביב, היה מהמוזיקאים הגדולים ביותר בתולדות המוזיקה הישראלית. הוא היה חבר כאמור בלהקות כוורת, הצ'רצ'ילים, אחרית הימים והסגנונות, והוא מזוהה עם קלאסיקות במוזיקה הישראלית: בנוסף ל"צליל מכוון", קלפטר אחראי גם ל"שיר אהבה בדואי", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו" ועוד רבים. הוא הותיר אחריו בן, המוזיקאי אוריה קלפטר, מבת זוגו לשעבר דורית פלד.
לצד פעילותו המוזיקלית הענפה התמודד קלפטר עם בעיות רפואיות במשך שנים. בשנת 2000 התגלה גידול סרטני בראשו והוא נזקק לניתוח. חברי להקת כוורת ארגנו אז עבורו מופע התרמה. הניתוח עבר בהצלחה, ולאחר שהחלים שב לפעילות וחזר להופיע. ב-2011 התאשפז כשהוא מורדם ומונשם עקב סיבוך של מחלת ריאות כרונית, שנגרמה בשל היותו מעשן כבד. בשנים האחרונות הוסיפה בריאותו להידרדר.