מחאת השפחות - השואבת השראה מספרה של מרגרט אטווד, "סיפורה של שפחה" - צברה תאוצה בשבועות האחרונים כחלק מההפגנות הרחבות נגד המהפכה המשפטית המתקיימות ברחבי המדינה. גם היום (ה'), עם קיומו של "יום השיבוש" - נצפו מאות נשים לבושות בגלימות אדומות ובכובעים לבנים לאורך רחוב קפלן שבתל אביב. אולם בין כולן - ובין קולן - היה אפשר לזהות פנים מוכרות במיוחד: אפרת גוש.
2 צפייה בגלריה
אפרת גוש בהפגנות "יום השיבוש"
אפרת גוש בהפגנות "יום השיבוש"
אפרת גוש בהפגנות "יום השיבוש"
(צילום: באדיבות "בונות אלטרנטיבה")
"[אנחנו הנשים] כבר התחלנו להיפגע", אמרה ל-ynet הזמרת, שלקחה חלק במיצג השפחות של "בונות אלטרנטיבה" לצד מוזיקאיות נוספות כמו יעל קראוס ורונית רולנד. "הייצוג הנשי הנמוך בממשלה ובמשרדיה יגרום וגורם לכך שאנחנו הנשים נופקר - במגזר היהודי ובטח שבמגזר הערבי. רק לפני מספר ימים לא עבר חוק הפיקוח האלקטרוני, שתפקידו להגן על נשים מפני גברים אלימים. הסיבה לכך הייתה שאיתמר בן גביר (השר לביטחון לאומי, ע"ט) טען שהחוק לא מאוזן, שצריך שתהיה סימטריה. כאילו שאי פעם הייתה סימטריה בנושא הזה.
אפרת גוש שרה "אין לי ארץ אחרת" במיצג השפחות
(צילום: בונות אלטרנטיבה)
"במקום להגן עלינו הנשים הם בחרו להתעסק רק בעצמם - כמו שהם עושים מהיום שהם הגיעו אלינו, והעבירו את חוק הנבצרות ואת חוק ההתגברות. אנחנו לא מפחדות יותר!", המשיכה, "אנחנו צבא של נשים שדורשות את שלומן ויודעות להחזיר ואנחנו נפרע את החוק שחוטא לאמת!".
2 צפייה בגלריה
אפרת גוש בהפגנות "יום השיבוש"
אפרת גוש בהפגנות "יום השיבוש"
אפרת גוש בהפגנות "יום השיבוש"
(צילום: נתי בר גרינמן)
כאמור, בשעה זו מתקיים "יום שיבוש" שלישי במספר - "יום החרפת ההתנגדות", הכולל הפגנות הורים וילדים ברחבי הארץ, מחאות מול שגרירויות ארצות הברית ואירופה, שיבושים רבים, ובמוקד - ההפגנה המרכזית בכיכר הבימה בתל אביב שתיערך ב-19:00, משם תצא צעדת לפידים.