השדר והפזמונאי יובב כץ הלך לעולמו הבוקר (שבת) בביתו שבקיבוץ תל יצחק, לאחר תקופה שבה היה מאושפז - והוא בן 88. כץ חיבר פזמונים כמו "מלכות החרמון" שהלחין אפי נצר ושרה להקת פיקוד הצפון עם הסולן מוצי אביב, "בתי את בוכה או צוחקת" שהלחין דוד קריבושי ושרו דבורה דותן ועליזה רוזן, ו"סיגל", שכיכבו בשנות ה-60 וה-70 במצעדי הפזמונים, ושימש במשך עשרות שנים כמגיש רדיו מוערך בקול ישראל. הלווייתו תתקיים מחר בקיבוץ תל יצחק.
2 צפייה בגלריה
יובב כץ
יובב כץ
יובב כץ
(צילום: אסף פרידמן)
"אבא כבר היה מאוד מבוגר עם כשל כלייתי ומחלת לב, והוא פשוט היה צריך למות, לצערנו הרב", סיפרה היום בתו שלומית בשיחה עם ynet. "הוא היה אבא נפלא, מקסים, אוהב, אכפתי ודואג, שמסיע לכל מקום בכל זמן. אבא שלנו היה אחד האנשים הכי ישרי דרך, רחומים ואנושיים שפגשתי. תוכניות הרדיו שלו ותחום הפסיכותרפיה הרדיופונית היו מפעל חייו, בזכות אהבת האדם הגדולה שלו והצורך לחבר יצירה ואמנות לנתינה. הוא גם היה אבא כזה.
"גדלתי כמובן על השירים שכתב. הוא תמיד אמר שהשירים שכתב הם ביטוי לאהבה הגדולה שלו לארץ. אין ספק ששורות כמו 'שקיעות באדום וזריחות בזהב/ פוגשות בירוק ובמים/ ובלי תותחים של אויב על ההר/ יוריק עוד העמק כפליים' מהשיר 'בתי את בוכה או צוחקת' הן הוכחה לכך. הוא כל כך שמח שהצליח לתת לאהבה הזו ביטוי ושיש לזה הד. אני חושבת שתוכניות הרדיו שלו - 'שנינו ביחד וכל אחד לחוד' ו'מועדון הלילה השלישי' - היו מפעל חייו. הוא הצליח לגעת בזכותן בכל כך הרבה אנשים בהתמסרות אין קץ".
2 צפייה בגלריה
יובב כץ
יובב כץ
יובב כץ
(צילום: אסף פרידמן)
כץ נולד בפברואר 1936 בקיבוץ נען, שבו גם גדל. הוא שירת בחיל השריון ולחם כקצין במבצע קדש. בשירותו הצבאי הכיר את כרמית, אשתו ואהבתו הגדולה ביותר. בשנת 1961 עזב עם משפחתו את קיבוץ נען ועבר לחבל הבשור, שם ניהל תחנת טרקטורים של הסוכנות היהודית. כעבור שנתיים הם עברו לאילת, שבה הקים להקות הומור וסאטירה שאת תוכניותיהן כתב וביים. בשנת 1965 עבר לראשון לציון, החל ללמוד באוניברסיטת תל אביב בחוגים לתיאטרון ופילוסופיה, ופעל כבמאי בתיאטרון הקהילתי. במלחמת ששת הימים לחם כץ כמפקד סיירת ג'יפים בסיני במסגרת אוגדת שרון, ובעקבותיה החל לכתוב פזמונים. ב-1968 הוא הוזמן לביים את להקת פיקוד דרום, שאחד מחבריה היה מתי כספי.
בשנת 1969 התקבל לעבודה בקול ישראל כמפיק, עורך ומגיש, והוא חתום בין השאר על התוכניות "אלה הם חייך", "מה דעתך", "רדיו-עשרה", "מועדון עשרה", "גל לסטודנט", "קרן אור אל קרן זווית" ו"פונדק הרוחות". כמו כן, ערך את התוכניות "בירה ומצב רוח" בהנחיית יעקב אגמון ו"בין שישי לשבת" בהנחיית יצחק לבני. בהמשך יצר את התוכנית "שנינו יחד וכל אחד לחוד", ששילבה ייעוץ פסיכולוגי ברדיו, בשידור חי. בנוסף, יצר עם דלית אורמיאן את תוכנית הרדיו "חלומות באספמיה". בשנות ה-90 למד מדעי ההתנהגות והוסמך כמגשר, וכמו כן, ביים והנחה קבוצות תיאטרון אימפרוביזציה. בשנת 2001 פרש לגמלאות מרשות השידור.
כץ השאיר אחריו אישה, כרמית (מיתי), מורה ומטפלת באמנות, שתי בנות - סמדר ושלומית, שישה נכדים וחמישה נינים.