יום לפני הפרמיירה בסינמה סיטי, נחגג הסרט הראשון של קרן קולנוע שומרון לקהל הרחב - "ההילולה: שנות ה-90", שמבוסס על הסדרה הפופולרית של רשת 13 - בפרמיירה ב"מרפסת של המדינה" באזור שבו נוצר.
1 צפייה בגלריה
"ההילולה שנות ה-90" בפרימיירה בשומרון
"ההילולה שנות ה-90" בפרימיירה בשומרון
שר התרבות, ראש המועצה ומנכ"לית הקרן עם היוצרים והשחקנים
(צילום: מועצה אזורית שומרון)
את הערב הנחה "ממוקה", השחקן גרא סנדלר, והשתתפו בו שר התרבות מיקי זוהר, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אסתר אלוש מנכ"לית קרן קולנוע שומרון ובין השאר השחקנים: שלום אסייג, דניאל אסייג, גרא סנדלר, עדי אלון, אוראל צברי, סיוון אטנר, פולי סלונים, מוטי בן ישי, יוסי וידר ואדמון גיגי וכן הבמאי השותף בסרט, אריאל בנבג'י.
דגן העניק לשר התרבות זוהר וליו"ר מועצת הקולנוע עליזה לביא תעודות הוקרה. "אנחנו עדים לאירוע היסטורי שבו עוד תקרת זכוכית מתנפצת במדינת ישראל", אמר ראש המועצה. "האמירה שלנו היא שאין אמירה. השלאגר הזה צולם גם בנגב וגם בשומרון, כי הנגב וגם עלי זהב, אלון מורה, פדואל וקבר יוסף הם חלק בלתי נפרד ממפת התרבות של מדינת ישראל לפחות כמו תל אביב".
לדברי השר זוהר, "זה ערב היסטורי, זה ערב שהגבולות בו לא קיימים. שהקו הירוק הזה שכולם מסמנים כבר לא רלוונטי. זה ערב שבו ארץ ישראל שלנו מוכרת על ידנו כארץ ישראל שלנו ואנחנו לא מתנצלים על זה".
יוצר הסרט שלום אסייג ביקש להודות לקרן קולנוע שומרון "על השותפות המלאה בסרט הזה. לא רק שהגשנו וקיבלנו מענק לעשות סרט, הם פשוט ליוו אותנו, כל עזרה וכל דבר, פתחו בפנינו דלתות בכל היישובים מסביב, קיבלו אותנו הכי יפה בעולם ולא רק הם, כל השומרון".
בנו דניאל אסייג, גם הוא מהיוצרים, הוסיף: "היה תענוג לצלם בשומרון, גם האנשים, האירוח שדאגו לנו פה, הנופים שצילמנו בהם, הרווחנו מכל הכיוונים".
מנכ"לית הקרן אסתר אלוש הבטיחה להמשיך "לפעול למען יצירה תרבותית עשירה ומגוונת להביא לכאן את המיטב של הקולנוע הישראלי ולייצא החוצה תרבות ישראלית ייחודית".