יצירתו של הצייר האוסטרי גוסטב קלימט נמכרה בסכום שיא באירופה - 108 מיליון דולר, כך דיווח היום (ג') אתר החדשות "הגארדיאן". בכך הפך ציורו של האמן ליצירת האמנות היקרה ביותר שנמכרה במכירה פומבית באירופה, כשעקף את הפסל "האדם המהלך" של אלברטו ג'קומטי, שנמכר בלונדון ב-2010 עבור 65 מיליון פאונד (כ-82 מיליון דולר).
2 צפייה בגלריה
"אישה עם מניפה", יצירתו של גוסטב קלימט
"אישה עם מניפה", יצירתו של גוסטב קלימט
Lady with a Fan
(צילום: AP)
על ציורו של קלימט העונה לשם Lady with a Fan ("נערה עם מניפה", בתרגום חופשי), נלחמו ארבעה מציעים, כשלבסוף הוא נמכר לחברת ייעוץ לאמנות עצמאית בשם Patti Wong & Associates, שייצגה אספן אמנות מהונג קונג. "זה הדיוקן האחרון שצייר גוסטב קלימט לפני מותו בטרם עת", אמרה הלנה ניומן, יו"ר סותבי'ס, שנחשב לאחד מבתי המכירות הפומביות הגדולות בעולם לאמנות.
עוד אמרה כי קלימט היה "בשיאו האמנותי באותה התקופה, ויצר כמה מהישגיו הבולטים ביותר, בשונה מהדיוקנאות המפורסמים, שהיו מוזמנים מראש". הציור, שמתאר דיוקן של אישה אלמונית שעומדת בסטודיו של קלימט, הוצב בסטודיו של האמן לאחר מותו משבץ מוחי בשנת 1918, כשהוא בן 55 בלבד.
2 צפייה בגלריה
גוסטב קלימט
גוסטב קלימט
גוסטב קלימט
(צילום: AP)
גוסטב קלימט נמנה מהציירים הבולטים בזרם היוגנדסטיל הווינאי, והוא ידוע בעיקר בזכות ציורי הקיר והדיוקנאות שיצר לאורך הקריירה שלו. הנושא המרכזי שעלה בעבודותיו היה ארוטיקה והגוף הנשי בפרט. יצירתו המפורסמת ביותר - "הנשיקה" (1908), מתארת זוג אוהבים מחובקים ושלובים זה בזה, וכיום היא נחשבת לאחת היצירות החשובות ביותר של תנועת הזצסיון הווינאי. גם "האישה בזהב" (1907), דיוקנה הראשון של אדלה בלוך-באואר שהוזמן על ידי בעלה, הפך לאחד מסימני ההיכר של הצייר, ואף זכה לעיבוד ספרותי וקולנועי.