בת זוגו לשעבר של הראפר באד באני, קרליז דה לה קרוז הרננדס, טוענת שהמוזיקאי השתמש בהקלטה שלה בשירו המצליח Pa Ti מבלי רשותה, ובשל כך היא דורשת פיצויים בסך 40 מיליון דולר - כך דווח אמש (ב') בסוכנות הידיעות רויטרס.
1 צפייה בגלריה
באד באני בגראמי
באד באני בגראמי
באד באני
(צילום: GettyimagesIL)
לטענתה, היא סיפקה לבאד באני (או בשמו האמיתי, בניטו אנטוניו מרטינז אוקסיו) את הקטע שבו שומעים אותה לוחשת "באד באני, בייבי" עוד לפני שהתפרסם. התביעה, שהוגשה בבית הדין בפורטו ריקו, טוענת ש"הקול המובחן" של דה לה קרוז שימש את הראפר ללא הסכמתה בשירים, אלבומים, קידום מכירות, הופעות ברחבי העולם והופעות בטלוויזיה, ברדיו, במדיה חברתית ובפלטפורמות מוזיקליות שונות. בתביעה גם מצוין כי לשיר Pa Ti יש יותר מ-355 מיליון צפיות ביוטיוב, לצד יותר מ-235 מיליון השמעות בספוטיפיי. כמו כן, ההקלטה שימשה את הראפר בשיר Dos Mil 16, שצבר למעלה יותר מ-60 מיליון האזנות.
"מאז שנעשה השימוש בהקלטה אלפי אנשים הגיבו ישירות ברשתות החברתיות של קרליז, והם גם פונים אליה כשהיא הולכת במקום ציבורי. זה גרם לה, ועדיין גורם לה, לייסורים, תחושת איום, הלם וחרדה", נכתב בתביעה שהוגשה גם נגד מנהלו של הראפר - משניהם טרם נמסרה תגובה.
הראפר ודה לה קרוז החלו את מערכת היחסים שלהם בשנת 2011. שנה לאחר מכן, הם החלו ללמוד יחד באוניברסיטת פורטו ריקו כשהם גם עובדים יחד במכולת הסמוכה. התביעה קבעה כי במהלך אותה תקופה, מרטינז יצר באופן תכוף שירים וקטעים מוזיקליים, ביקש חוות דעת מדה לה קרוז, שגם סייעה לו בקביעת הופעות וניהול חשבונות וחוזים.
כתבות נוספות במדור מוזיקה:
המשפט "באד באני, בייבי" נולד לטענתה בשנת 2015, כשהראפר ביקש ממנה להקליט את עצמה אומרת אותו. בינואר 2016, באד באני הציע נישואים לדה לה קרוז והיא הסכימה, אבל חודשים ספורים לאחר מכן דרכיהם נפרדו כשזה הוחתם בחברת תקליטים מצליחה והיא התקבלה ללימודי משפטים. הם חזרו זה לזה ב-2017 אך נפרדו שוב.
עוד נכתב כי במאי 2022, נציג של באד באני פנה לדה לה קרוז והציע לה 2,000 דולר כדי לקנות את ההקלטה. לאחר שסירבה פנה אליה גם נציג מחברת התקליטים, אך עסקה מעולם לא נחתמה ולטענתה השיר פורסם ללא ידיעתה.