התוכניות שאחרי הסערה: כשמאחוריה סאגת פסילת השיר הישראלי שנחשפה ב-ynet, עדן גולן יכולה סוף סוף לנשום עמוק לרווחה - "הוריקן", גרסה ערוכה של השיר המקורי "הגשם של אוקטובר" - אושרה על ידי איגוד השידור האירופי (EBU) ותייצג את ישראל בתחרות. עם זאת, מסביב לזמרת כבר נערכים לשלב הבא, כשלישראל צפויות מורכבויות לא מעטות - ולא רק בפן התחרותי והמדיני, אלא גם בפן הבטחוני.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן
(באדיבות תאגיד כאן)
על פי ההערכות, המשלחת הישראלית תלווה באבטחה גדולה משמעותית משנה שעברה, ברקע המצב הביטחוני, המלחמה והעלייה באנטישמיות ברחבי העולם.
"צריך לקחת בחשבון את העובדה שמדובר במאלמו, עיר שנחשבת לאנטישמית במיוחד", אמרו גורמים המעורים בפרטים. כבר בימים הקרובים צפויה לצאת משלחת מקדימה של שב"כ לשוודיה, שלאחריה תוחלט סופית כמות האבטחה שתלווה את הנציגה הישראלית עדן גולן ואת המשלחת הישראלית.
עם זאת, בישראל לא מתכוונים לקחת סיכונים מיותרים ונערכים לכל אפשרות, וגם איגוד השידור האירופי מודע למאמצי האבטחה הישראליים ועשוי לסייע במידת הצורך.
כזכור, הסערה סביב השיר הנבחר החלה כבר בסוף פברואר, כשנודע שבכוונת ה-EBU לפסול את השיר המקורי, "הגשם של אוקטובר", הקשור ל-7 באוקטובר ולמלחמה - בטענה שהוא פוליטי. שר התרבות מיקי זוהר טען אז כי "זה שיר רגשי הדן בהתחדשות ותקומה. אנו רואים כעת בצורה הכי ברורה שהחיים שלנו, כחברה אחת, מאוחדת, מתגבר אפילו על הסבל הגדול ביותר. זה לא שיר פוליטי".
אולם מאז, כאמור, נערכו שינויים במילות השיר - שעוסק כעת בצעירה הנחלצת ממשבר אישי. עם אישור השיר אתמול, אמרה גולן: "אני מתרגשת, אין ספק שהם עשו את הבחירה הנכונה שנתנו לנו להשתתף. השנה זה יותר חשוב מתמיד שנעמוד על הבמה הזאת ונייצג את המדינה שלנו בכבוד. אני מתכוונת לעשות הכול כדי לייצג את המדינה שלנו בגאווה ולתת את כל כולי בשביל להגיע לתוצאה המקסימלית".