מאיה בוסקילה הגיעה להתארח באולפן ynet radio בתוכנית של אבי שושן ורנין בולוס לרגל חגיגת 20 שנות קריירה ויציאת הסינגל החדש שלה "חד קרן". "אני יכולה לומר שהחיים מאוד מפתיעים. אתה יכול להיות במקום כל כך נמוך ויום למחרת במקום כל כך גבוה", מספרת בוסקילה. "פעם היה לי קשה עם הדרך הארוכה. היום למדתי שאני נהנית ממנה". האזינו לתוכנית
1 צפייה בגלריה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
מאיה בוסקילה
(צילום: שלומי ביטון)
למה אני רואה כל הזמן "מאיה בוסקילה חוזרת". למה מתכוונים? איפה היית? "כשהתחלתי לא היה דבר כזה. כלומר אנחנו היינו קבוצה של בנות חזקות מאוד. חלק היו על האולימפוס, חלק פחות. היינו מאוד יציבות. היה כבוד לאמן. היום את צריכה להוציא שיר כל חודש-חודשים אחרת אומרים 'חזרת'. להופעה החדשה לא אכפת לי שיגידו 'מאיה בוסקילה - הקאמבק', אין לי בעיה עם טייטלים. בסופו של דבר בן אדם קונה כרטיס ורואה את ההופעה ויוצא עם חיוך. לקחתי את הזמן שלי, רציתי שקט ואנשים מפרשים את זה כ'חזרה'. ידעתי שאם הנפש שלי תתפרק אני לא אוכל לעשות את זה. והיום הקצב של החיים מאוד מסוכנרן עם מה שאני מרגישה".
אמן לא יכול לנהל את עצמו. "אני גם לא רציתי, פשוט לא מצאתי מישהו".
היה קשה למצוא ניהול או שהייתה לך תדמית של אחת שקשה לנהל? "הייתי בהתחלה הרבה פחות נגישה ולא באשמתי. כלומר, תמיד מידרו אותי".
בתקופה של רוברטו? "גם אחרי. רוברטו מאוד שמר עליי ואנחנו חברים מאוד טובים היום. אנשים לא הכירו אותי באמת. אני הבן אדם הכי קל שאת מכירה - כל עוד יש לי סאונד טוב ותאורה. כשאת מגיעה להופעה את רוצה להיראות טוב ושיישמעו אותך טוב, ושלקהל שמגיע תהיה לו הזכות על מה ששילם ועל הבייביסיטר שלקח".
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
במהלך התוכנית בוסקילה סיפרה על בן הזוג החדש שלה, שאולי בן ה-26 הצעיר ממנה ב-18 שנה שמככב בסינגל החדש. "אני לא יודעת אם זה היה יכול להיות עם מישהו אחר", אמרה. "הוא נשמה עתיקה. הוא עבר דבר או שניים. הוא בן אדם מאוד רוחני ועמוק והגיע בדיוק בנקודה שבה הייתי צריכה".
היו לך מערכות יחסים נוספות שבהן חשפת בן הזוג בפומבי. "אני לא חשפתי אף אדם, הלכתי לאירועים ובן הזוג שלי היה איתי שם וזה קרה".
היום את רוצה זוגיות אחרת, שקטה יותר? "היא שקטה מאוד. אנחנו היינו יחד שבעה חודשים [לפני שנחשפה מערכת היחסים]".
אבל בסוף הוא מופיע בקליפ. "כשקיבלתי את 'חד קרן' לא יכולתי להשאיר את זה למישהו אחר. כי השיר הזה הוא על שאולי בעצם. אני מאוהבת מאוד ואיזה כיף זה. יש כאלה שכותבים לי 'את תראי עוד 10-20 שנה', תנו לי ליהנות מהשנים האלה".
כשהיא נשאלת מה דעתה על דור זמרות הפופ הצעירות שחווה עכשיו פריצה, כמו נועה קירל, אנה זק, עדן בן זקן ונוספות, בוסקילה משיבה: "אני לא שם. אני לא באובר של המלל הזה. בטקסט. קרו דברים יפים אצל הצעירות. אני לא בגיל שלהן, אבל תבוא להופעה ותראה איך אני רוקדת ויכולה לעמוד מולן כמו תותחית".
בוסקילה, שיש לה שנים רבות בתעשיית המוזיקה בארץ, לא מנסה להתאים את עצמה לטרנדים הקיימים, "אין מה לנסות", היא אומרת. "הקהל לא טיפש, אם זה לא יושב עליך כמו שצריך, לא נמצא בנשמה שלך ואתה מוציא את זה החוצה ולא מאמין בזה, במה שאתה שר - אנשים קולטים. אם הייתי שרה 'אין פזמון, תרקדו' זה לא היה עובד עליי ולא על הקהל. יש לי את המשבצת שלי שתמיד הייתה שלי".
ניסית לברוח מהמשבצת? "אני חושבת שכל אמן מנסה".
לבוסקילה יש יכולות ווקאליות מהמרשימות ביותר שנראו בארץ, ובכל זאת רבים ניסו במהלך שהשנים להקטין ולרסן את קולה, "ניסו לצמצם ולא הצליחו. ניסו להגיד 'נעלמה', ולא הצליחו כי אני עוד לא התחלתי. יש לי עוד כל כך הרבה מה לתת. זו רק ההתחלה".
ב-2010 הזמרת עמדה בליבו של סכסוך מתוקשר עם הסוכן שייצג אותה בזמנו רוברטו בן שושן, כיום היא דווקא מעידה, כאמור כי היחסים ביניהם טובים מאוד, ואף מתייחסת לאפשרות של חזרה לעבודה משותפת. ''רוברטו הוא אדם מאוד טוב. יש לו נפש של אמן, הוא לא איש עסקים, הוא אמן שממציא את עצמו מחדש, והוא טוב במה שהוא עושה. הייתה תקופה שדיברנו לחזור לעבוד יחד, אנחנו מתראים בשישי עם המשפחה. אני חושבת שיש אנשים שזה לא היה נחמד להם. קיבלנו את זה באהבה. אני מבינה את זה".
נועה קירל לא רצתה שתחזרו לעבוד יחד? "אני לא יודעת. אני לא חושבת שהיא אמרה לא. אני חושבת שהיה לא נעים, לא במקום שאחזור לעבוד איתו. גם אם זה ממנה, אני מבינה אותה לחלוטין. גם אני אוהבת להיות מקום ראשון אצל המנהל שלי".
יש לו עוד אמנים, אבל מאיה בוסקילה זה משהו אחר. זה סמל. "נכון. אנחנו מאוד מחוברים. יש שם חיבור של קארמה של אחים וחברים. מאוד משפחתי. הבנו את זה דווקא בשנים האחרונות". האזינו לפרק.
מאיה בוסקילה יוצאת עם סיבוב הופעות חדש ברחבי הארץ - 23 בפברואר בגריי יהוד, 15 במרץ בגריי תל אביב, 22 באפריל בגריי מודיעין.
בכל יום חמישי בין השעות 12:00-10:00 ב-ynet radio  רנין בולוס ואבי שושן יוצרים מזרח תיכון חדש.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים