בהחלטה שככל הנראה תיטיב עם אלק בולדווין, קבעה שופטת כי תפקיד המפיק שאייש השחקן במהלך הפקת הסרט Rust לא יהיה רלוונטי למשפט המתנהל נגדו בגין הריגה בשוגג - כך נודע אתמול (ב').
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין על הסט של Rust
(צילום: AFP)
בשלב המקדים של המשפט שעתיד להיפתח היום בעניינו של בולדווין, סירבה השופטת בבית המשפט בסנטה-פה לאשר עדויות מטעם התביעה בנוגע לאחריותו כמפיק על סט הסרט, בתקרית שבה ירה במהלך סצנה באקדח אביזרים שהוטען ללא ידיעתו בכדור חי - מה שהוביל להריגתה של הצלמת הלינה האצ'ינס ולפציעת הבמאי ג'ואל סוזה. לטענת ההגנה, כל קביעה לפיה בולדווין היה "הבוס" על הסט רק תסבך את הדיון בנוגע לתיק, והשופטת הסכימה.
פירוש ההחלטה היא שהתביעה תתקשה להוכיח כי לבולדווין הייתה אחריות כלשהי באשר לכשלים שונים שהתגלו במהלך ההפקה, בעיקר בכל הנוגע לבטיחות על הסט. עוד החליטה השופטת כי לא יוצגו סרטונים של בולדווין צועק על אנשי הצוות ומאיץ בהם, שכן אלו אינם רלוונטיים לשאלה המרכזית בדבר אחריותו של השחקן לתאונת הירי הקטלנית שקיפחה את חייה של האצ'ינס.
עם זאת, השופטת כן החליטה שתאשר הקרנת סרטון שבו נראה בולדווין משתמש באקדח בשחצנות על הסט, דורך אותו ללא סיבה, יורה כדורי-סרק לעבר הצוות ויורה כדור-סרק לאחר שהבמאי הכריז "קאט".
2 צפייה בגלריה
האנה גוטיירז ריד
האנה גוטיירז ריד
האנה גוטיירז ריד
(צילום: Luis Sánchez Saturno/Santa Fe New Mexican via AP, Pool)
כזכור, בינואר האחרון - תשעה חודשים אחרי שהוחלט כי בולדווין לא יעמוד לדין בעוון הירי בהאצ'ינס - הוחלט כי בולדווין יואשם שנית. במרץ הורשעה הנשקית בסרט, האנה גוטיירז ריד, בהריגה בשוגג, ונטען שהתנהלה "ברשלנות ובחוסר אחריות" מאחר שהייתה תחמושת חיה על הסט. על גוטיירז ריד בת ה-26 נגזרו 18 חודשי מאסר בשל חלקה בפרשה.