ראיין אוניל, שהיה מוכר יותר מכל הודות לתפקידו בסרט הלהיט "סיפור אהבה" מ-1970, הלך לעולמו בגיל 82 - כך נודע אמש (ו').
2 צפייה בגלריה
ראיין אוניל
ראיין אוניל
ראיין אוניל
(צילום: AP Photo/Elise Amendola)
בשנים האחרונות התמודד השחקן עם בעיות בריאותיות, לאחר שב-2001 אובחן עם לוקמיה וב-2012 עם סרטן הערמונית.
"אבי היה הכי נדיב שיכול להיות", נפרד ממנו בנו פטריק ברשתות החברתיות. "הוא היה האדם הכי מצחיק בכל חדר, והכי חתיך בבירור, אבל הוא גם היה הכי מקסים - שילוב קטלני. הוא אהב להצחיק אנשים. זו פחות או יותר הייתה המטרה שלו. לא משנה מה היה המצב, אם היה אפשר למצוא בדיחה, הוא הצליח. הוא באמת רצה שנצחק וכולנו צחקנו בכל פעם. היו לנו כיף".
אוניל נולד ב-1941 בלוס אנג'לס, כשאביו היה ממוצא נוצרי ואימו ממוצא יהודי. לפני שפנה לקריירת משחק, החזיק בקריירת אגרוף. את צעדיו הראשונים בתעשייה עשה כבר בשנות ה-60, אבל את פריצתו הגדולה עשה בשנת 1970 כששיחק בדרמת הנעורים "סיפור אהבה" - תפקיד שעליו אף היה מועמד לאוסקר ולגלובוס הזהב.
מלבד סרט זה, כיכב בסרטים מצליחים נוספים, בהם: "מה נשמע, דוק?" לצידה של ברברה סטרייסנד ו"ירח של נייר", שם כיכב לצד בתו טייטום שהייתה אז בת ה-10. על תפקידה בסרט זכתה הבת לאוסקר לתפקיד משנה והפכה לזוכה הצעירה ביותר בהיסטוריה של הפרס. עוד שיחק בדרמה התקופתית של סטנלי קובריק - "בארי לינדון", בסרטים "גשר אחד רחוק מדי" ו"גירושין נוסח הוליווד", קומדיות "רוב הסיכויים" ובסדרות וסרטים נוספים.
2 צפייה בגלריה
ראיין אוניל ובנו גריפין אוניל
ראיין אוניל ובנו גריפין אוניל
ראיין אוניל ובנו גריפין אוניל
(צילום: AP Photo)
לאורך הקריירה היה מעורב אוניל בפרשיות שונות וזכה לתשומת לב רבה מהצהובונים. הוא ניהל מערכת יחסים מתוקשרת עם פארה פוסט והיה נשוי פעמיים - לשחקנית ג'ואנה מור ולשחקנית ליי טיילור-יאנג. במקביל נאבק בהתמכרויות לסמים ואלכוהול, כשגם ילדיו התמודדו עם התמכרויות דומות. שמו של בנו גריפין עלה גם הוא לא פעם לכותרות, והוא אף היה אחראי למותו של ג'אנקרלו קופולה, בנו של פרנסיס פורד קופולה, בתאונת שיט.
בתו, טייטום, ספדה לו: "תחושת צער גדולה אופפת אותי בעקבות מותו של אבי. הוא היה הכי חשוב בעולם עבורי. אהבתי אותו מאוד ויודעת שהוא אהב אותי גם. אני אתגעגע אליו לנצח ומרגיש מאוד בת מזל שנפרדנו אחרי מערכת יחסים כל כך טובה".
גם ברברה סטרייסנד נפרדה מאוניל, שכיכבה לצדו בשני שני סרטים: "כל כך עצובה לשמוע על לכתו של ראיין אוניל. צילמנו שני סרטים יחד. הוא היה מצחיק ומקסים ואזכור אותו תמיד".