השחקן והקומיקאי האמריקני מרטין מאל הלך לעולמו בגיל 80 - כך הודיעה בתו מגי באינסטגרם היום (שבת).
2 צפייה בגלריה
מרטין מאל
מרטין מאל
מרטין מאל
(צילום: Chris Weeks/Liaison)
לפי ההודעה, מאל הלך לעולמו ביום חמישי. "בשברון לב אני חולקת שאבי הלך לעולמו בביתו ב-27 ביוני", כך כתבה הבת, מפיקה בסדרת הטלוויזיה "איש משפחה". "אחרי מאבק אמיץ במחלה ארוכה. הוא נודע בכך שהצטיין בכל משמעת יצירתית אפשרית, וגם בפרסומות לפונדק רד אין. הוא היה מוצא את הבדיחה הזו מצחיקה. הוא אף פעם לא היה לא-מצחיק. אני ואמי נתגעגע אליו עמוקות, וכך גם חבריו ועמיתיו לעבודה, קולגות, קומיקאים ומוזיקאים, וגם - סימן לאדם באמת יוצא דופן - על ידי הרבה, הרבה כלבים. אני אוהבת אותו מאוד".
מאל, יליד שיקגו, החל את דרכו בתעשייה ככותב שירים, ובהמשך הפך לקומיקאי מוזיקלי. במהלך שנות ה-70 חימם שלל מוזיקאים בהופעותיהם, ביניהם פרנק זאפה, רנדי ניומן, ברוס ספרינגסטין ובילי ג'ואל. לקראת סוף העשור עבר לככב בתוכניות טלוויזיה כמו "מרי הארטמן, מרי הארטמן" וסדרות ההמשך הפארודיות Fernwood 2 Night ו-America 2 Night.
ב-1984 יצר וכיכב בסיטקום Domestic Life שהחזיק מעמד עונה אחת, וב-1985 גילם את קולונל חרדלי בסרט "רמז מסתורי". לקראת סוף שנות ה-80 הצטרף לסדרה "רוזאן" שם גילם במשך מספר עונות את לאון קארפ, הבוס של רוזאן (רוזאן בר).
בשנות ה-90 גילם מאל את סגן המנהל ולאחר מכן המנהל ווילארד קראפט בסדרה "סברינה המכשפה הצעירה", וב-2004 הצטרף לסדרה "משפחה בהפרעה" כחוקר הפרטי ג'ין פרמזן. בין לבין הבליח מאל בשלל סדרות וסיטקומים בטלוויזיה האמריקנית.
2 צפייה בגלריה
מרטין מאל ומליסה ג'ון הארט, מתוך "סברינה המכשפה הצעירה"
מרטין מאל ומליסה ג'ון הארט, מתוך "סברינה המכשפה הצעירה"
מרטין מאל ומליסה ג'ון הארט, מתוך "סברינה המכשפה הצעירה"
(צילום מסך)
פרט לקריירה שלו על המסכים, מאל גם היה צייר פורה שהשתתף בתערוכות שונות וערך כמה משלו. אחד מציוריו הפך לכריכת הרומן My sister, My love של הסופרת ג'ויס קרול אוטס, וציור אחר עיטר את עטיפת האלבום Love Has Come For You של סטיב מרטין ואדי בריקל.
מאל, שהיה נשוי שלוש פעמים, הותיר אחריו את אשתו, הזמרת וונדי האס, ואת בתם היחידה מגי.