לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הערב (א') על פרישתו מהמרוץ לנשיאות, שחקנים, מוזיקאים ואנשי תרבות רבים בהוליווד הגיבו לחדשות ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
ליזו, ברברה סטרייסנד, ג'וליה לואי דרייפוס
ליזו, ברברה סטרייסנד, ג'וליה לואי דרייפוס
ליזו, ברברה סטרייסנד, ג'וליה לואי דרייפוס
(צילום: AP)
"ג'ו ביידן יירשם בהיסטוריה כאדם שהשיג הישגים משמעותיים בקדנציה של ארבע שנים", כתבה ב-X (טוויטר לשעבר) ברברה סטרייסנד, "אנחנו צריכים להודות לו על שמירתו על הדמוקרטיה שלנו".
"לג'ו ביידן יש רקורד של הישגים שאין כמוהו לאף נשיא בזמננו. הוא החזיר את היושר, הכבוד והכנות לתפקיד לאחר ארבע שנים של שקרים, שערוריות, פשע וכאוס", כתב השחקן מארק המיל ("מלחמת הכוכבים") ב-X והוסיף: "תודה על שירותך, אדוני הנשיא. כעת, מחובתנו כאמריקאים פטריוטים לבחור בדמוקרט שיכבד ויקדם את מורשתך".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
(צילום: AP)
שר הביעה כאב על הפרידה מביידן וכתבה, "בליבי אני מרגישה סבל כי אני לא חושבת שהדמוקרטים יכולים לנצח עם הנשיא ביידן, ג'ו, שאותו אני אוהבת מאז שנפגשנו ב-2008. סייעתי בקמפיין שלו, אך אני מאמינה שהגיע הזמן להעביר את השרביט ולחשוב מחוץ לקופסה". הזמרת אפילו הציע רעיון מהפכני - אפשרות להצביע למפלגות שונות במקביל.
ג'וליה לואי דרייפוס, כוכבת "סיינפלד" שגם גלמה את סגנית נשיא ארצות הברית ב-"ויפ", הודתה לביידן על תקופת כהונתו: "תודה לך, הנשיא ביידן, על שירותך ועל מנהיגותך יוצאת הדופן ועל אהבתך למדינה הזו ולכל תושביה". המפיק האמריקני לי דניאלס ("מונסטר בול"), שיתף כי הוא "גאה להיות אמריקאי ביום ההיסטורי הזה!".
גם המפיק המוזיקלי פיניאס, אחיה של בילי אייליש, ששותף גם בעשייתה המוזיקלית, פרסם תמונה של משפחתו עומדת לצד הנשיא וכתב: "אני רואה אדם שהציב היום את העם לפני עצמו ולפני הגאווה שלו, ועל כך יש לי כמות עצומה של כבוד". הקומיקאית קאת'י גריפין בירכה על המהלך בפוסט קצר: "בואו נעשה היסטוריה! סוף-סוף!", כתבה. הסטנדאפיסטית והשחקנית רוזי או'דונול פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה את מכתבו המלא של ביידן עם התיאור, "תודה לך ג'ו ביידן - lets go!", אלן דג'נרס פרסמה את המכתב גם כן וכתבה, "אני מודה לנשיא ביידן על של מה שעשה". ליזו שיתפה צילום מסך עם כותרת על פרישתו, וכתבה: "אנחנו באמת חיים בזמנים חסרי תקדים".
רבים ניצלו את הרשתות גם כדי להביע תמיכה בקמלה האריס, סגניתו של ביידן, שזוכה לתמיכתו בתקווה שתירש את מקומו במרוץ. השחקנית ג'יימי לי קרטיס שיתפה תמונה של האריס וכתבה: "יש בה אמון והיא פעילה נלהבת למען זכויות נשים ואנשים לא-לבנים. המסר שלה הוא של תקווה ואחדות לאמריקה בתקופה של שסע לאומי גדול". הבמאי ספייק לי פרסם את אותה תמונה וכתב: "פעם נוספת אחות באה להושיע". השחקנית איווט ניקול בראון ("קומיונטי") צייצה: "תיזהרו אם אתם מגיעים לכאן עם משהו אחר מ'בואו נעשה זאת, תומכי האריס' - אני חוסמת אתכם על המקום", גם הקומיקאית איימי שומר הביעה את תמיכתה בהאריס, "כולם למען קמלה האריס", כתבה ושיתפה את תמונתה.
בשבועות האחרונים, ומאז העימות עם דונלד טראמפ בחודש שעבר, הופעל על ביידן לחץ כבד במפלגה הדמוקרטית שיפרוש מהמרוץ. לחץ זה כלל התבטאויות גם מצד כוכבים בולטים בהוליווד, בהם ג'ורג קלוני שפרסם טור דעה ב"ניו יורק טיימס" הקורא לנשיא לפרוש, השחקן מייקל דאגלס, שהביע חשש בנוגע ליכולתו של ביידן לזכות בבחירות ועוד.