בעת האחרונה רוג'ר ווטרס עורר סערה סביבו וסביב הופעתיו כאשר במהלכן הוא נראה בין היתר לבוש במדים המזכירים לבוש של קצין נאצי, במהלך שתואר על ידו כ"הצהרה נגד פשיזם". בצל הדיווחים הבמאי הישראלי גלעד אמיליו שנקר ובן זוגו, החליטו לקחת עימם דגל ישראל להופעתו שהתקיימה בלונדון - ובעקבות כך הוצאו ממנה באלימות והורחקו. "לא הייתה שום כוונה לעשות פרובוקציה, ובהחלט לא תכננתי שיעיפו אותי", מספר שנקר ל-ynet.
3 צפייה בגלריה
גלעד אמיליו שנקר בהופעתו של רוג'ר ווטרס בלונדון
גלעד אמיליו שנקר בהופעתו של רוג'ר ווטרס בלונדון
גלעד אמיליו שנקר בהופעתו של רוג'ר ווטרס בלונדון
(צילום: אינסטגרם)
"אני ובן הזוג שלי, אנחנו מאוד אוהבים את פינק פלויד, ובגלל שווטרס מיתג את זה בתור Farewell Tour היינו חייבים לקנות כרטיסים. קנינו את הכרטיסים האלה - מאוד יקרים, מאוד טובים - לפני עשרה חודשים, וחשבנו שההופעה תהיה הופעת מוזיקה. כשהופעות ממותגות בצורה הזו, הם בדרך כלל מכוונים לזה שהם יעשו את הלהיטים וזהו", הסביר שנקר. "בחודשים האחרונים ראינו באמת מה הולך, הגועל נפש הזה שהוא עושה בהופעות, גם עם החזיר וגם עם התלבושת הנאצית. אמרנו שאם כבר הולכים להופעה, ניקח איתנו את הדגל".
לכתבות נוספות בנושא:
כעבור זמן מה שנקר מצא עצמו מחוץ להופעה. "זה היה מאוד ברוטלי. שלפו אותי, הכאיבו לי, זה היה אלים. לקחו אותי לחדר צדדי ותחקרו אותי - מי אני, מה אני, עשו עלי חיפוש גופני בצורה מאוד אגרסיבית, החזיקו אותי בידיים. לקחו לי את הדגל, זרקו אותו לפח וגירשו אותי משם. אמרתי להם: 'למיטב ידיעתי אנחנו במדינה דמוקרטית, יש פה חוקה שמדברת על חופש הביטוי. אני לא מבין למה אפשר שיהיו דגלים פלסטיניים בקהל, ואסור דגל ישראל'". 
היו הרבה דגלי פלסטין בקהל? "כן. ושמע, הייתי בהמון הופעות בחיים שלי, המון - ובחיים שלי לא ראיתי שהיו דוכנים של Free Palestine בתוך האולם עצמו. מאוד ברור מה הנטייה הפוליטית של ווטרס - וזה לגיטימי, אבל אל תשתיק את הקולות האחרים. רוצה להיות אנטי-ישראלי? תהיה, אבל זה מעבר לאנטי-ישראליות, זו כבר אנטישמיות בוטה, והרגשנו צורך לעשות את זה, אני ובן זוגי. זה לא איזה אקט של גבורה, אבל הרגשנו צורך".
סיפורו של שנקר מגיע על רקע סערה שהתעוררה בעקבות דימויים שנויים במחלוקת בהופעותיו האחרונות של ווטרס, בהם חזיר ענק הנושא עליו מגן דוד וחלק במופע שבו ווטרס עצמו לבוש כקצין נאצי. השיח התעורר תחילה סביב הופעותיו בגרמניה כאשר עיריית פרנקפורט אף ניסתה לבטל את ההופעה בעיר, אך בית המשפט פסל את ההחלטתה. ההופעה שהתקיימה בסוף החודש הקודם הפכה למוקד מחאה פרו-ישראלית עם קריאות "עם ישראל חי" ודגלי ישראל.
3 צפייה בגלריה
מפגין יהודי על הבמה בהופעה של רוג'ר ווטרס
מפגין יהודי על הבמה בהופעה של רוג'ר ווטרס
מפגין יהודי על הבמה בהופעה של רוג'ר ווטרס
(צילום: זאב אברהמי)
בעקבות התכנים בהופעותיו, אף נפתחה נגד ווטרס חקירה במשטרת ברלין בחשד להסתה, "מכיוון שהבגדים שנלבשו על הבמה, המזכירים לבוש של קצין אס.אס, יכולים להאדיר או להצדיק את השלטון הנאצי, ובכך להפר את שלום הציבור", כך מסר דובר המשטר לסוכנות הידיעות AFP.
ווטרס עצמו הגיב לדברים בציוץ נוקב בחשבון הטוויטר שלו. "הופעותיי האחרונות בברלין עוררו מתקפה נגדי מצד אלו שרוצים להכפיש את שמי ולהשתיק אותי כי הם לא מסכימים עם ההשקפות הפוליטיות ועקרונות המוסר שלי", כתב. "האלמנטים בהופעה שלי שעליהם דובר הם בבירור הצהרה שמתנגדת לפשיזם, חוסר צדק וגזענות בכל הצורות. ניסיונות להציג את האלמנטים כמשהו אחר הם לא הגונים ומונעים מאג'נדה פוליטית".
3 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
(צילום: AP Photo / Chris Pizzello)
מעשיו של ווטרס אף הגיעו עד ממשלת ארצות הברית כאשר מחלקת המדינה הוציאה תגובה רשמית מטעמה שבה קבעה כי "הופעתו הכילו דימויים פוגעניים במיוחד כלפי העם היהודי והקטינה את השואה", והוסיפה כי "לאמן המדובר יש רקורד ארוך של שימוש במאפיינים אנטישמיים כדי להשמיץ יהודים".