הזמרת, הפזמונאית והשחקנית זוכת פרס האוסקר איירין קארה הלכה לעולמה בגיל 63 בביתה שבפלורידה, מסיבות שטרם פורסמו - כך דיווחה הבוקר (שבת) אשת יחסי הציבור של קארה באמצעות חשבון הטוויטר של הזמרת והשחקנית.
1 צפייה בגלריה
איירין קארה
איירין קארה
איירין קארה
(צילום: GettyImagesIL by United Artists, Archive Photo)
"בצער עמוק אני מודיעה בשם משפחתה של איירין קארה על פטירתה", נכתב בהצהרה. "השחקנית, הזמרת, הפזמונאית והמפיקה זוכת פרס האוסקר הלכה לעולמה בביתה בפלורידה. סיבת המוות שלה לא ידועה בשלב זה והיא תפורסם כשיהיה מידע זמין. משפחתה של איירין ביקשה פרטיות בזמן שהם מתמודדים עם האבל. היא הייתה נשמה מוכשרת להפליא שהמורשת שלה תחיה לנצח דרך המוזיקה והסרטים שלה".
"לבי שבור", ספדה לה דבי אלן, ששיחקה בסרט "תהילה" וכן בסדרת ההמשך את לידיה גרנט המורה לריקוד. "איריין קארה הייתה מוכשרת וגאונה יפהפייה. הכישרון שלה והמוזיקה שלה יחיו לנצח! לנצח נזכור את שמה!". תפקידה של אלן היה קטן באופן יחסי בסרט, אך הפך משמעותי בגרסה הטלוויזיונית בה קארה לא השתתפה.
תחילה, קארה לוהקה לסרט "תהילה" כרקדנית, אך בזכות יכולות השירה שלה שוכתב התסריט כך שדמותה בסרט, קוקו הרננדז, תהפוך לדמות ראשית. קארה ביצעה את שיר הנושא של הסרט, Fame, וכמו כן גם את הסינגל השני מתוכו, Out Here on My Own, שזכו להצלחה רבה. שני השירים היו מועמדים לאוסקר בפרס השיר המקורי הטוב ביותר של אותה השנה, וכן לפרס גלובוס הזהב.
בעקבות ההצלחה המוזיקלית הרבה של "תהילה", קארה נבחרה לבצע את שיר הנושא בסרט "פלאשדאנס" (1983), Flashdance... What A Feeling, שזיכה את הזמרת בפרס האוסקר בקטגוריית השיר המקורי הטוב ביותר, בשני פרסי גראמי וכן בפרס גלובוס הזהב באותה השנה. לאורך הקריירה המוזיקלית שלה הוציאה קארה ארבעה אלבומים.
נוסף לקריירה המוזיקלית שלה, קארה טיפחה קריירת משחק והשתתפה בהפקות טלוויזיה וקולנוע רבות, וכן השתתפה גם בהפקות בימתיות.