מצטערים, אנחנו יודעים שזאת תקופה קשה גם ככה והדבר האחרון שנרצה זה להעמיס עליכם עוד בשורה מצערת, אבל ג'ון בלאק מ"ימי חיינו" - יותר נכון דרייק הוגסטין, השחקן שגילם אותו - הלך לעולמו בחודש שעבר. אם החיים היו טלנובלה אפשר היה לצאת מנקודת הנחה שהתסריטאים ימצאו דרך יפה להחזיר אותו למסך, אבל הוגסטיין הטוב נאלץ להיפרד מהעולם לאחר מאבק במחלת הסרטן, יום אחד בלבד לפני יום הולדתו ה-71, עוד התחכמות של המציאות. הוגסטיין הצליח ללהטט בין שלל דמויות במהלך העשורים שבהם שיחק באופרת הסבון האהובה (ראה למטה), ויכול היה לכולן. לזכרו - ובואו נהיה כנים, סתם בשביל הכיף - ריכזנו כמה מקווי העלילה המופרכים, המגוחכים והביזאריים ביותר של הסדרה האהובה.
7 צפייה בגלריה
רקס ברייד. מתוך "ימי חיינו"
רקס ברייד. מתוך "ימי חיינו"
היי, התסריטאים כבר התארגנו על קריסטל מת'? מצוין, אני בא. מתוך "ימי חיינו"
(צילום מסך)

הרוצחת מסיילם

הצופים הוותיקים של "ימי חיינו" היו קצת בשוק כשבשלב מסוים ההפקה עשתה "משחקי הכס" והחלה לחסל דמויות אהובות כמו אליס הורטון, רומן בריידי ואייב קארבר, אחת אחרי השנייה. תדהמת הצופים התגברה והפכה לזעם כשהאצבע המאשימה הופנתה כלפי ד"ר מרלנה אוונס בתור הרוצחת הסדרתית, ולא רק הם – דידרה הול עצמה, שגילמה את מרלנה, איימה להתפטר מהסדרה.
או אז התברר שכל האנשים הטובים האלה לא באמת מתו, אלא רק נשלחו לאי טרופי לח וחמוד בשם Melaswen, אנגרמה של New Salem, שגם היה העתק מושלם של העיר סאלם עצמה, לרווחת מנהלי החשבונות של ההפקה. שם, הם ניסו להבין איפה הם לכל הרוחות והיכן הדיוטי פרי. פתרון התעלומה היה יצירתי לא פחות: הנבל הסבוני, סטפנו דימרה, היה זה ששטף את מוחה של אוונס כדי שתחשוב שהיא רוצחת, ובעצם היא בן אדם מאוד נחמד ולא מזיק, וכל הדמויות שבו אל בסיסן בשלום כשהן מתבדחות עם רוצחיהן.
7 צפייה בגלריה
מרלנה אחוזת הדיבוק. מתוך "ימי חיינו"
מרלנה אחוזת הדיבוק. מתוך "ימי חיינו"
גברת, מי שטף לך את המוח? מרלנה, מתוך "ימי חיינו"
(צילום מסך)

סטפנו איז באק

סטפנו דימרה, אותו נבל מנוול, היה חתול בעל תשע נשמות לפחות. הוא שרד התרסקויות של מטוסים, פיצוצים ואפילו גידולים במוח, רק כדי לשוב כשהוא מחכך את ידיו עם תוכנית מרושעת נוספת. עם הזמן הפכה האלמותיות שלו לראנינג-גאג, מעין קריצה בין התסריטאים לצופים. התסריטאים, ממש כמו הצופים, חיבבו את דימרה, ובצדק, ולכן מצאו שוב ושוב דרכים חדשות להחזיר אותו למסך, לא משנה עד כמה סיבת המוות הייתה מופרכת. אבל אז הגיע האתגר האמיתי: ג'וזף מסקאלי, השחקן שגילם את דימרה, הלך לעולם שכולו טוב (יש הגורסים שהוא עבר לאי הטרופי, אין לדעת).
7 צפייה בגלריה
סטפנו דימרה. מתוך "ימי חיינו"
סטפנו דימרה. מתוך "ימי חיינו"
חתול בעל תשע נשמות. לפחות תשע. סטפנו דימרה, מתוך "ימי חיינו"
(צילום מסך)
אחרי סיעור מוחות מורכב מצאו התסריטאים דרך להתגבר אפילו על החיים עצמם באמצעות קו עלילה שבו סטיב ג'ונסון נחטף, ובמוחו מושתל שבב המכיל את זיכרונותיו ואישיותו של דימרה המנוח. התודה לגאון המרושע שעבד עם דימרה, ד"ר רולף. ג'ונסון נכנס לנעליו של בן הבליעל והסדר שב על כנו. ד"ר רולף, אגב, סייע מאוד לתסריטאים כשפיתח סרום המחזיר מתים אל החיים. זה התחיל בהחזרתו של ויל הורטון, שנרצח על ידי "רוצח העניבות", והמשיך בהשבתם לעולם הזה של טוני דימרה, ג'ק גברו ואחרים.

הרומן של מרלנה עם השטן

מעריצי הסדרה אמנם סבורים שמערכת היחסים המרכזית של מרלנה הייתה עם ג'ון בלא, אבל בפועל היה לה מאהב עקשן אחר – השטן. ככל הנראה, ההיפנוזה שהפעיל עליה דימרה הפכה אותה לנוחה במיוחד להתנחלות של דיבוקים ושדים, עד שבסופו של דבר הגיע הדבר האמיתי: סיטרא אחרא בכבודו ובעצמו. קו העלילה עורר את חמתם של לא מעט צופים נוצרים אדוקים, אבל גם הזניק את הרייטינג של הסדרה. מרלנה החלה לפעול תחת השפעתו של השטן, מה שכלל בעיקר עיניים זוהרות בצהוב זרחני, קול מצמרר וביצוע מעשים מרושעים. לעיתים, מרלנה אף התגלמה בגוף של יגואר וריחפה מעל המיטה מתוך שינה.
7 צפייה בגלריה
מרלנה אחוזת הדיבוק. מתוך "ימי חיינו"
מרלנה אחוזת הדיבוק. מתוך "ימי חיינו"
מרלנה אחוזת הדיבוק. מתוך "ימי חיינו"
(צילום מסך)
אחרי כמה חודשים השטן מיצה את עצמו ולא הייתה ברירה אלא לפטר אותו. למשימה נקרא ג'ון בלאק, שבדיוק באותה תקופה התמקצע בכמורה, ביצע בה גירוש שדים והציל את חייה. הצופים המקשישים שמחו לגלות שהשטן חזר אל מרלנה כ-25 שנים מאוחר יותר, הפעם כאקט נוסטלגי מודע לעצמו.

תאומי המריבה

יום אחד בהיר (בתחילת שנות ה-2000) יצאו שון בריידי ובל בלאק לצפות במטר מטאורים בסיילם, כשלפתע נחתה מולם חללית וממנו יצא זוג תאומים, רקס ואחותו, קאסי. עד פה הכול הגיוני לגמרי. הם לא דיברו אנגלית והיו עירומים למחצה (החצי השני שלהם היה מלופף ברדיד אלומיניום כמו ג'חנון חללי). אף אחד לא ידע מה לעשות איתם אז דון ובל החביאו אותם והתחילו ללמד אותם לדבר ולהבין את המין האנושי. עם הזמן קאסי הפכה אובססיבית לשון בריידי ואחר כך ללוקאס הורטון, ואפילו כמעט השתגלה איתו - אלא שברגע האחרון התברר שלוקאס הוא חצי אחיה, והאסון נמנע. בהמשך התברר שהם בעצם פיונים במזימה נוספת של סטפנו דימרה והבן שלו, טוני, ושהם מהונדסים גנטית תוך שימוש ב-DNA של מרלנה אוונס ורומן בריידי. אף אחד עדיין לא ידע מה לעשות איתם והם נעלמו יום אחד ללא הסבר מספק את הדעת.
7 צפייה בגלריה
רקס ברייד. מתוך "ימי חיינו"
רקס ברייד. מתוך "ימי חיינו"
חבר של אי.טי מהבית. רקס בריידי, מתוך "ימי חיינו"
(צילום מסך)

עמוק באדמה

אנשים שנקברים בחיים הוא עוד מוטיב חוזר באופרת סבון, אבל "ימי חיינו" בהחלט שכללה אותו, כשוויויאן אלמיין החליטה לענות את קרלי מאנינג. קרלי הייתה רופאה שהסתבכה במשוולש אהבה עם בו בריידי ואשתו המנוכרת, ויויאן. היא זייפה את מותה של קרלי באמצעות תרופה צמחית שהכניסה אותה לתרדמת דמויית-מוות. כשהיא התעוררה היא מצאה את עצמה בארון קבורה תת-קרקעי ומפנק, שהיה מצויד באורות, טלפון דו-כיווני ומיכל אוויר. ויויאן טמטמה את קרלי במשך כמה שבועות עם דיבורים בקשר. למזלה בו בריידי, בעלה, שכנראה קיבל את המוח שלו בחזרה כשהוא הפסיק לעשות סקס, הצליח לחלץ וידוי מוויויאן, הבין מה קורה והציל אותה ברגע האחרון.

ג'ון מי?

חשבתם שאתם בן אדם מורכב, פתית שלג רב-פנים? תחשבו שוב. מה שלא יהיה, סביר להניח שלא תוכלו לעמוד בהשוואה מול ג'ון בלאק, האיש בעל אלף הזהויות. לא שהוא ביקש להיות כזה, הוא פשוט היה הקורבן המועדף ביותר על סטפנו דימרה. כתוצאה מכך בלאק בילה חלק ניכר מזמנו ב"ימי חיינו" כשהוא סובל מהתקפי אמנזיה או סתם בלבול, כתוצאה ממחיקות-המוח שלו על ידי דימרה האכזר. דימרה לא בחל בכלום, החל מהיפנוזה וסמים, דרך שטיפות מוח, חטיפה ובידוד, ועד לשיטה האהובה על הצופים: השתלת שבב במוחו של בלאק כדי לשלוט בו ישירות.
7 צפייה בגלריה
דרייק הוגסטין ודידרה הול
דרייק הוגסטין ודידרה הול
אחינו, מי בלבל אותך ככה? דרייק הוגסטין (ג'ון בלאק) ודידרה הול (מרלנה אוונס)
(צילום: GettyImages)
באחד מקווי העלילה דימרה אפילו הצליח להוריד את הזכרונות של בלאק לדיסק ולאכסן אותם, בתקופה שבה דיסק עוד היה דבר. שנים לאחר מכן ג'ון גילה את הדיסק בכספת של סטפנו, אבל מישהו גנב אותו. זמן לא רב אחר כך מרלנה הופיעה יום אחד עם דיסק ביד, ואמרה לג'ון שהוא מכיל את כל הזכרונות הנשכחים שלו ושהם צריכים לפתוח אותו יחד ולצפות בו (?!). ג'ון סירב כי אז הוא כבר היה ברומן עם אווה ויטלי, שקיבלה אותו כפי שהוא, נטול-זכרונות וקצת טמבל והכול. מאוחר יותר, כדי לא לעמוד בפיתוי, הוא השמיד את הדיסק ויצר את הספין אוף הראשון של "מראה שחורה" ו"שמש נצחית בראש צלול".
כתוצאה מריבוי האישיויות שלו זכה דרייק הוגסטיין לגלם קשת מרשימה של דמויות, בין היתר רומן בריידי (הדמות הראשונה שבה הוצג הוגסטיין כשהגיע לסדרה ב- 1986), ג'ון בלאק (השם שקיבל אחרי שרומן בריידי המת – איך לא – חזר ותבע את שמו בחזרה), פורסט אלמיין, פרייסט סטפן הכומר, ופרינסיאן פליקס דימרה, נצר למשפחת דימרה המפוקפקת.

אחות למכירה

אתם יודעים איך זה ילדים, הם בסך הכול רוצים לראות את ההורים שלהם מאושרים יחד. סמי בריידי הייתה הרוסה כשהיא גילתה שאמא שלה, מרלנה, מנהלת רומן עם ג'ון בלאק מחוץ לנישואים. כשהיא גילתה שהאחות החדשה שלה, התינוקת בל, היא לא הילדה של אבא שלה רומן בריידי - אלא של ג'ון בלאק (איך היא ידעה? היא צפתה בהם מקיימים יחסי מין) - היא ניצלה את השהות שלה בבית החולים כמתנדבת והחליפה את בדיקות האבהות. אבל זה לא הספיק, וליתר ביטחון סמי החליטה גם לפנות את אחותה מהשטח וחטפה אותה. מכיוון שהיא הייתה זקוקה לקצת מזומנים באותה תקופה היא החליטה לעשות את הדבר המתבקש ולמכור את אחותה בשוק השחור. מי מאיתנו לא היה שם? סמי הביאה אותה לשוק המפוקפק אחרי שתיאמה באמצעות סלולרי ישן פגישה עם בן אדם הידוע בשם דיקון. היא כמעט והצליחה אבל ג'ון בלאק מנע את העסקה והציל את בל בערב חג המולד, ולסמי לא נשארה ברירה והיא התחילה למלצר.

רואים חמש-חמש

כמו שהבנתם, העברת בעלות על תינוקות הייתה עניין שכיח למדי ב"ימי חיינו", ולכן איש לא התפלא שכשקריסטן דימרה, ביתו של הארכי-נבל סטפנו, איבדה את העובר שלה בתאונה מצערת, אבא שלה מצא אישה שזהה לה לחלוטין, סוזן בנקס, והביא אותם לסיילם במטרה לעבר אותה ולהעביר את התינוק לקריסטן. איזה אבא לא היה עושה את זה? כשסוזן מגיעה מגיעים איתה גם אחותה התאומה, אחיה, הנזירה מרי מוריה, וקריסטן עצמה - סך הכול חמש דמויות, שאת כולן גילמה אותה השחקנית, איליין דייוידסון.
7 צפייה בגלריה
איילין דייוידסון
איילין דייוידסון
איילין דייוידסון
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
סחתיין. אחרי שלל ניסיונות התאבדות, חטיפה ופיתולים מתבקשים מנסה קריסטן לרצוח את סוזן, אלא שאז מתברר שהיא רצחה את אחותה התאומה, פנלופה, והיא נאלצת להעמיד פנים שהיא סוזן (!) ולהתחתן עם החבר של סוזן. תנו לזה להתבשל קצת.