הזמר אלון אולארצ'יק מתנער מהשימוש שנעשה בשירו "בא לשכונה בחור חדש", בקליפ הגזעני של בנות האולפנה.
1 צפייה בגלריה
אלון אולארצ'יק בהלוויה של יצחק קלפטר
אלון אולארצ'יק בהלוויה של יצחק קלפטר
אלון אולארצ'יק
(צילום: דנה קופל)
אולארצ'יק, חבר להקת כוורת לשעבר, כתב היום (ו') ברשתות החברתיות: "היום ראיתי קצת מהקליפ של בנות האולפנה. לא כל כך הבנתי בעד או נגד מי הן, אבל כן הבנתי מהתגובות שהקליפ גזעני".
לכתבות נוספות בנושא:
"נדהמתי לראות שהן השתמשו בשירי 'בא לשכונה בחור חדש' ככלי ביטוי בקליפ וללא רשותי. אז בבקשה לא להשתמש בשירים שלי להביע גזענות מכל סוג שהוא", כתב והוסיף, "אגב, 'בא לשכונה' נכתב מתוך חיבה רבה לתרבות המזרח בכלל ולמוזיקה המזרחית בפרט".
הסרטון הגזעני שפרסמו בנות הלומדות באולפנת חורב בירושלים, עורר סערה וגרר תגובות נגד רבות, בהן גם תגובות במערכת הפוליטית כמו גינויים מראש הממשלה נתניהו, שר החינוך קיש ומהשר לשעבר אריה דרעי. בסרטון ניסו הבנות להציג הבדלים בין התרבות של יוצאי מזרח אירופה לזו של מדינות ערב ובין היתר תלוי תמונות של הרב עובדיה יוסף והבבא סאלי.
באתר של המוסד החינוכי נכתב כי האולפנה "מחנכת את תלמידותיה לאהבת תורה, מידות טובות ומחויבות לשמירת תורה ומצוות, על פי משנת 'תורה עם דרך ארץ'", אולם בסרטון נראות בנות האולפנה, שפניהן נצבעו בצבעים כהים, הולכות כשברקע מנגינת השיר "בא לשכונה בחור חדש". במקום שמות המשפחה ממזרח אירופה שהופיעו על המסך, הפכו השמות לשמות של יוצאי מדינות ערב, כמו מזרחי, בן אבו, מלול וביטון.