גבירותיי ורבותיי, מהפך. 1,639 מדרגים מתחום הקולנוע מרחבי העולם קבעו - "ז'אן דילמן", סרטה של הבמאית הבלגית שנטל אקרמן מ-1975, הוא הסרט הטוב בהיסטוריה, כך הודיע הערב המגזין הנחשב "סייט אנד סאונד".
סרטה של דילמן הוריד מהפסגה את "ורטיגו" של אלפרד היצ'קוק, ששכן שם בעשור האחרון, שכן הדירוג הזה מתקיים פעם בעשור, וכאמור נעשה לאחרונה ב-2012. סוגרים את החמישייה "האזרח קיין", יצירתו הגדולה ביותר של אורסון וולס, שדורג בפסגה במשך לא פחות מחמישה עשורים, "סיפור טוקיו" של יסוג'ירו אוזו ו"מצב רוח לאהבה" (וונג קאר וואי), אחד משני סרטים משנות האלפיים, השני הוא "מלהולנד דרייב" (2001, של דייויד לינץ') שדורג שמיני, בעשירייה הראשונה.
עלילת "ז'אן דילמן" נעה על פני שלושה ימים בלבד ומתארת את שגרת יומה של עקרת בית המתגוררת בדירה צנועה ומנסה לתחזק את חייה. הסגנון הקולנועי שלו יוצא דופן וידוע בשפה קולנועית המנוגדת לזו של הוליוודית הקלאסית: המצלמה נייחת, השוטים ארוכים, והאווירה מונוטונית ומנוכרת.
אקרמן היא לא האישה היחידה בעשירייה, אליה מצטרפת קלייר דני הצרפתייה במקום השביעי עם "עבודה טובה" (1999). יש במאי אחד ב-20 הראשונים שמופיע פעמיים, וזהו פרנסיס פורד קופולה, שסרטיו "הסנדק" (12) ו"אפוקליפסה עכשיו" (19) נכנסו לצמרת הגבוהה.
20 הראשונים בדירוג:
- "ז'אן דילמן" (שנטל אקרמן)
- "ורטיגו" (אלפרד היצ'קוק)
- "האזרח קיין" (אורסון וולס)
- "סיפור טוקיו" (יסוג'ירו אוזו)
- "מצב רוח לאהבה" (וונג קאר וואי)
- "2001: אודיסיאה בחלל" (סטנלי קובריק)
- "עבודה טובה" (קלייר דני)
- "מלהולנד דרייב" (דייויד לינץ')
- "האיש עם מצלמת הקולנוע" (דז'יגה ורטוב)
- "שיר אשיר בגשם" (ג'ין קלי, סטנלי דונן)
- "זריחה" (פ. וו. מורנאו)
- "הסנדק" (פרנסיס פורד קופולה)
- "חוקי המשחק" (ז'אן רנואר)
- "קליאו מ-5 עד 7" (אנייס ורדה)
- "המחפשים" (ג'ון פורד)
- "משז אוף דה אפטרנון" (מיה דרן)
- "קלוז אפ" (עבאס קיארוסטאמי)
- "פרסונה" (אינגמר ברגמן)
- "אפוקליפסה עכשיו" (פרנסיס פורד קופולה)
- "שבעת הסמוראים" (אקירה קוראסוואה)