הסוף לתעלומת הרצח שהעסיקה את עולם ההיפ-הופ: שני גברים הורשעו ברצח ג'אם מאסטר ג'יי, די-ג'יי הרכב הראפ המצליח ראן-די.אמ.סי שנרצח באוקטובר 2002 בעת ששהה באולפן ההקלטות של הלהקה, כך דווח הערב (ג'). רונלד וושינגטון, שהיה חבר ילדותו של ג'יי, וקארל ג'ורדן, שהיה סנדקו, הורשעו ברצח הדי-ג'יי בעקבות עסקת סמים שעירבה שימוש בנשק חם.
2 צפייה בגלריה
ג'אם מאסטר ג'יי, ראן-די.אמ.סי
ג'אם מאסטר ג'יי, ראן-די.אמ.סי
ג'אם מאסטר ג'יי, ראן-די.אמ.סי
(צילום: AP)
ג'אם מאסטר ג'יי, חבר הרכב הראפ ראן-די.אמ.סי, נורה למוות בשנת 2002 בעת ששהה באולפן הקלטות של הלהקה בקווינס שבניו יורק. הדי-ג'יי, שנולד בשם ג'ייסון מייזל, נורה פעם אחת בראשו ומת במקום. במשך שנים שחלפו מאז הרצח, לא נמצאו חשודים או מעורבים באירוע, מה שהפך את האירוע לאחת מהתעלומות הגדולות בעולם המוזיקה. רק באוגוסט 2020 נרשמה התפתחות משמעותית בפרשה, כשבזמנו נטען כי וושינגטון וג׳ורדן חברו כדי לרצוח את ג'אם מאסטר ג'יי כנקמה על עסקת סמים כושלת.
2 צפייה בגלריה
ג'אם מאסטר ג'יי, ראן-די.אמ.סי
ג'אם מאסטר ג'יי, ראן-די.אמ.סי
ג'אם מאסטר ג'יי (באמצע), ראן-די.אמ.סי
(צילום: Hulton Archive/Getty Images)
נאשם שלישי ששמו נקשר ברצח, ג'יי בראיינט, טען לחפותו בחודש מאי האחרון והוא צפוי לעמוד למשפט משלו ב-2026.
ראן-די.אמ.סי נחשבת לאחת הלהקות החשובות והמשפיעות בתולדות ההיפ-הופ ולאחת האחראיות להובלת מוזיקת הראפ מהרחובות אל המיינסטרים של הרדיו והטלוויזיה, בין היתר, בזכות שיתוף הפעולה המוצלח שלה עם להקת איירוסמית בשיר Walk This Way, שיצא כסינגל בשנת 1986 - כשנתיים לאחר שיצא אלבום הבכורה של ההרכב שנשא את שמם.
הלהקה, שהופקה מוזיקלית בתחילת דרכה על-ידי ריק רובין, אופיינה בצליל היפ-הופ אגרסיבי וחסר תקדים לתקופתו, ואפשרה את החיבור בין ראפ לבין מחאה פוליטית, מה שהכין את הקרקע להופעתה של להקת פאבליק אנמי, מספר שנים מאוחר יותר. בין להיטיה נמצאים גם It's Tricky ו-It's Like That, ואת השפעת הצליל של ראן-די.אמ.סי אפשר למצוא בקרב אמנים רבים שפעלו מאז.