הפקת טקס הזיכרון הלאומי, שנוצר ביוזמת משפחות 7 באוקטובר ויתקיים בפארק הירקון שבתל אביב, מפרסמת את רשימת האמנים שייקחו בו חלק, ובה קורין אלאל, שלום חנוך, שלמה ארצי, בועז שרעבי, אביב גפן, מרגלית צנעני, ריטה, זהבה בן, גלי עטרי, ישי לוי, יהודה פוליקר ועוד.
2 צפייה בגלריה
שלום חנוך, ריטה, עדן חסון
שלום חנוך, ריטה, עדן חסון
שלום חנוך, ריטה, עדן חסון
(צילום: יאיר שגיא, מוטי קמחי, יובל חן)
חוץ מהם, ישתתפו בטקס גם קרן פלס, עדן חסון, עברי לידר, מירי מסיקה, היהודים, רן דנקר, שולי רנד, כנסיית השכל, אגם בוחבוט, אמיר דדון, ולארי חמאתי ואדר גולד.
הטקס, שינחו רותם סלע וחנוך דאום, יתקיים כאמור ב-7 באוקטובר, וייפתח בדקת דומייה, קדיש ויזכור בשעה 19:10. משפחות וקהילות 7 באוקטובר יישבו ביציע מיוחד שייבנה עבורן במקום, ומארגני הערב פועלים ליצירת קשר ישיר עם כל המשפחות והקהילות והזמנתן להשתתף באירוע.
"הטקס ישלב בין זיכרון, כאב, גבורה, תקווה ותקומה. ברוח האחדות של הטקס, על הבמה יעלו קהילות, משפחות ואמנים בחיבורים מרגשים", נמסר מטעם ההפקה, שהסביר כי האמנים הנבחרים "משקפים הירתמות ציבורית חסרת תקדים".
2 צפייה בגלריה
יונתן שמריז
יונתן שמריז
"לא חשבתי שטקס לזכר החורבן שלנו יכול לעורר גם אופטימיות". יונתן שמריז, ממארגני הטקס
(צילום: יאיר שגיא )
יונתן שמריז, מייסד "קומו" וממארגני הטקס, שאחיו אלון שמריז נחטף ונורה למוות בשוגג על ידי חיילי צה"ל, אמר: "מעולם לא חשבתי שטקס לזכר החורבן שלנו יכול לעורר גם אופטימיות. האמנים הגדולים בישראל נרתמו ויגיעו להופיע בהתנדבות בפני משפחות 7.10 וכל עם ישראל שיעמוד שם איתנו. הימים הם ימים קשים, בלתי נתפסים, אבל החיבוק שאנחנו מקבלים עוטף את כולנו בתקווה שיכול להיות פה גם אחרת. בשם המשפחות, תודה לכל עם ישראל".