עימות בין דוברות ראש הממשלה לכתבת חדשות 13: מוריה אסרף, הכתבת המדינית בערוץ הטלוויזיה, חשפה באופן חריג כי מידע שקיבלה "מגורמים המעורים בפרטים" בעצם הועבר אליה מדובר ראש הממשלה, וכשחשפה את זהותו - היא הוצאה מרשימות התפוצה של ראש הממשלה. מהדוברות של נתניהו זעמו וטענו כי הם זכאים לחיסיון מקור עיתונאי.
2 צפייה בגלריה
מוריה אסרף
מוריה אסרף
מוריה אסרף
(צילום מסך, רשת)
"לדוברו החדש של רה"מ, עומר דוסטרי, יש פרקטיקה משונה - להוציא תגובות מטעם לשכת רה״מ בשם 'גורם המעורה בפרטים', ולאסור על הכתבים לומר שהתגובה יצאה מלשכת נתניהו. זה יכול להיות על שלל נושאים - החל מהחלטה על הפוגות אש הומניטריות ועד תדרוכים נגד הממשל האמריקני", כתבה אסרף ב-X (טוויטר לשעבר) שלה.
"אתמול שוב יצאה תגובה שכזו בעניין הר הבית, ובגלל שציינתי שמדובר בתגובה שיצאה מלשכת רה"מ (כפי שעושים עם כל תגובה שיוצאת מכל לשכה) - דוסטרי הסיר אותי מכל רשימות התפוצה של הכתבים", הוסיפה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במענה לפניית ynet, בדוברות ראש הממשלה תקפו בחריפות את התנהלותה של אסרף: "לשכת ראש הממשלה זכאית לחסות תחת כללי האתיקה העיתונאית הבסיסית, ובכלל זה חיסיון מקורות. הדיווח החריג של כתבת 13 הוא חלק מתופעה פסולה של קומץ כתבים הבוחרים להפר מוסכמות-יסוד אלה. באופן תמוה, הכתבת בחרה לעשות זאת רק כשמדובר בהודעות המיוחסות לכאורה ללשכת ראש הממשלה. היא מעולם לא בחרה בדרך-פעולה זו לחשיפת 'גורמים' שאינם מלשכת ראש הממשלה. מי שבוחר לפעול מחוץ לכללים המקובלים - ואף ממציא לעצמו כללים חדשים - יכול לבוא בטענות לעצמו בלבד, ולא יזכה לשיתוף-פעולה מצד דוברות ראש הממשלה".