בצל ההצהרות של שר התקשורת שלמה קרעי על כוונותיו לקצץ מאות מיליוני שקלים מתקציב התאגיד - מה שיוביל לדברי מנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז, לסגירתו - התייצבו היום (ב') כוכבי התוכנית המצליחה "קופה ראשית" להגנה על הערוץ שמשדר אותם.
2 צפייה בגלריה
יוצאים להגנתו של תאגיד השידור. יעקב בודו ואריאל שורוש
יוצאים להגנתו של תאגיד השידור. יעקב בודו ואריאל שורוש
יוצאים להגנתו של תאגיד השידור. יעקב בודו ואמיר שורוש
(צילום מסך)
כוכב הסדרה אמיר שורוש, שמגלם את דמותו של ראמזי, אמר כי מדובר בהחלטה תמוהה. "שישאלו אנשים אם צריך לסגור את התאגיד. שיעשו משאל עם", סיפר בשיחה עם ynet ביום הצילומים האחרון של הסדרה, "מה שקורה בתאגיד בשנים האחרונות זה אחד הדברים הכי יפים בטלוויזיה. לא ברורה לי ההחלטה. אם זה עובד בצורה כל כך טובה וכל כך הרבה יוצרים מתפרנסים מהערוץ ושחקנים ובמאים, אז למה לסגור? ברגע שנכנסת פוליטיקה - נכנסים אינטרסים". שורוש הוסיף כי "אם התאגיד ייסגר - זה יהיה הפסד גדול לכל עולם התרבות בישראל. זאת טלוויזיה שמייצרת תוכן ישראלי, ובנקודת השיא אומרים 'אין לך מקום'. איך אין מקום?".
נציגת ישראל לאירוויזיון נועה קירל, שלקחה חלק בצילומים ל"קופה ראשית" לטובת תפקיד אורח, אמרה ל-ynet כי היא מאמינה שהשתתפותה בתחרות לא תיפגע בגלל שאלת סגירת התאגיד. "אני מאוד מקווה שהתאגיד לא ייסגר ושזה לא ישפיע על האירוויזיון", שיתפה. "אני מאמינה שיהיה בסדר. אני חושבת שהאירוויזיון זו שליחות ואני מאמינה שלא יפגעו בדבר הזה. איתי אף אחד לא דיבר על אפשרות סגירת התאגיד ואנחנו מתכוננים רגיל לגמרי".
2 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
"מאוד מקווה שהתאגיד לא ייסגר ושזה לא ישפיע על האירוויזיון". נועה קירל
(צילום: מוטי קמחי)
שלמה קרעי על קופה ראשית בכנס Digit עם רועי כ"ץ
(צילום: אוניברסיטת רייכמן)

גם השחקן הוותיק יעקב בודו, שנחשף בזכות הסדרה לקהל צעיר ורחב יותר, הביע מורת רוח על דיון הסגירה. "אם התאגיד ייסגר זה אסון", אמר בודו, "מה, אנחנו מדינה קומוניסטית? זו מדינה דמוקרטית, וכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. מה קרה פה, ממה מפחדים? זה לא מובן. מה הנימוקים לסגירה? ההחלטה היא פוליטית אבל לא מובנת לי, כי זו לא הפעם הראשונה שיש כאן שלטון של הליכוד, אז מה קרה עכשיו? תרבות זה מצרך יומיומי - אפשר להודיע פתאום על סגירה של קנטינה לאוכל?".
לכתבות נוספות בנושא:
ניסים ואנטולי - הלא הם יניב סוויסה ודניאל סטיופין - הוסיפו ואמרו כי עצם התחושות מהדיון על סגירת התאגיד מעוררות בהם תחושת אי נוחות. "התאגיד מביא דברים שאין בערוצים המסחריים, אני לא רואה סיבה שהדבר הזה לא ימשיך להתקיים מלבד אינטרסים זרים", אמר סוויסה, "אנחנו לא מצונזרים ב'קופה ראשית' ואין לנו שום מגבלה, אז למה מתערבים פתאום?".
כזכור, בסוף השבוע התראיין שר התקשורת ל"פגוש את העיתונות" ואמר כי בתוכניתו קיצוץ של מאות מיליוני שקלים מתקציב התאגיד, ואילו המנכ"ל גולן יוכפז השיב בציוץ בטוויטר: "קיצוץ של מאות מיליונים מתקציב התאגיד פירושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמיתית. התאגיד, כגוף שידור עצמאי, ימשיך בנחישות בפעילות ועשייה, למרות האיומים על עצם קיומו".