תביעה הוגשה אמש (ד') נגד ג'וש קלינגהופר, גיטריסט רד הוט צ'ילי פפרס לשעבר, בגין גרימת מוות ברשלנות של הולך רגל בן 47 בקליפורניה.
2 צפייה בגלריה
 ג'וש קלינגהופר
 ג'וש קלינגהופר
ג'וש קלינגהופר
(צילום: AP Photo/Jae C. Hong)
על פי כתב התביעה, אליה צורף גם תיעוד וידאו וצילום סטילס של התאונה, ב-18 במרץ השנה קלינגהופר התעסק, לכאורה, בטלפון הסלולרי שלו בזמן שפנה שמאלה ופגע עם רכבו בישראל סאנצ'ז בן ה-47. עוד צוין כי סאנצ'ז מת מפצעיו שעות לאחר מכן, וכי לא בוצע מעצר בזמן האירוע.
"צריך לעצור את קלינגהופר ולהעמיד אותו לדין בגין הריגה", אמר עורך הדין של התביעה, ניק ראולי, "יש לנו סרטון שמראה שהוא עסוק בטלפון הנייד שלו בזמן שפגע והרג את ישראל סאנצ'ז, בעת שחצה את הכביש במעבר חצייה. סאנצ'ז, אב אוהב, היה בדרכו למכולת כדי לקנות מצרכים להכנת מרק למשפחתו והוא לא חזר הבייתה. הוא עשה הכול כמו שצריך וציית לחוקי התנועה, אבל למרבה הטרגדיה מר קלינגהופר נהג בחופזה והיה בטלפון הנייד שלו. הוא פגע בו אנושות מאחור עם רכב שטח גדול. האובדן והאבל שעמם מתמודדת כעת המשפחה הם עצומים. לא נעצור עד שתילקח אחריות וייעשה צדק למר סאנצ'ז ולמשפחתו".
"אבא שלי היה מוכר כשף דגול, הוא היה המוכשר ביותר במשפחתו, הסבא הכי טוב שתמיד מפיץ אהבה ושמחה", אמרה אשלי סאנצ'ז בהודעה לעיתונות. "החיוך שלו היה כל כך מדבק. חייו נקטלו בשל מעשה רשלני של אדם שלא טרח להסתכל לאן הוא נוהג".
2 צפייה בגלריה
 ג'וש קלינגהופר ואנתוני קידיס בהופעה של רד הוט צ'ילי פפרס
 ג'וש קלינגהופר ואנתוני קידיס בהופעה של רד הוט צ'ילי פפרס
ג'וש קלינגהופר ואנתוני קידיס בהופעה של רד הוט צ'ילי פפרס
(צילום: Suhaimi Abdullah/Getty Images)
בעוד אין בסרטון הווידאו מידע שחושף את זהותו של קלינגהופר באופן ברור, אנדרו ברטלר, עורך דינו של המוזיקאי אמר ל-TMZ: "זו הייתה תאונה טרגית. לאחר שג'וש פגע בהולך הרגל בצומת הוא עצר מיד את המכונית, התקשר למוקד החירום 911 והמתין עד שהמשטרה והאמבולנס הגיעו. ברור שהוא משתף פעולה עם המשטרה לאורך כל החקירה". מהמוזיקאי עצמו טרם נמסרה תגובה.
כאמור, קלינגהופר היה הגיטריסט של רד הוט צ'ילי פפרס מ-2009 עד 2019 כשהחליף את ג'ון פרושיאנטה. הוא הקליט איתם את האלבומים I'm With You שיצא ב-2011 ו-The Getaway מ-2016, וב-2012 הוא אף נכנס עם הלהקה להיכל התהילה של הרוקנ׳רול. בהמשך הופיע המוזיקאי עם הלהקות ג'יינז אדיקשן ופרל ג'אם - שאיתה הוא נמצא כעת בעיצומו של סיבוב הופעות.