עוצר נשימה - עונה 3 (Heartstopper)

מתי ואיפה: 3 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת הנעורים הלהט"בית המקסימה של נטפליקס חוזרת בעונה שלישית - ורחמנא ליצלן הפעם נראה שהיא מוכנה להכיר בזה שתיכוניסטים יכולים לעשות סקס או במינימום חושבים עליו. הסדרה המבוססת על רומנים גרפיים וקומיקס-רשת שיצרה הסופרת הבריטית אליס אוזמן, שמשמשת גם כתסריטאית, עוקבת אחר הרומן שנרקם בין שני נערים - צ'רלי וניק, תוך שהיא מתייחסת לבעיות שונות המדאיגות בני ובנות נוער, כמו הפרעות אכילה והשתלבות חברתית.
"עוצר נשימה", עונה 3 – טריילר
(צילום: באדיבות נטפליקס)
העונות הקודמות זכו לביקורות מפרגנות ולקהל מעריצים נאמן ששיבח את האופן שבו הסדרה מייצגת להט"ב, והתאהב בגיבוריה. אך היוצרת מבטיחה שהעונה החדשה תהיה שונה מקודמותיה: "בעוד ש'עוצר נשימה' תמיד תחגוג את הדברים המשמחים ותראה את התקווה, אני נרגשת שאנחנו מאפשרים לטון של התוכנית להתבגר, לצד הדמויות שמתבגרות גם הן". גם כוכב התוכנית ג'ו לוק ציין בריאיון מוקדם יותר השנה כי העונה המתקרבת תהיה "הרבה יותר קודרת מקודמותיה. החצי הראשון יהיה קודר יותר, החצי השני יהיה חרמני יותר", צחק, "היה כיף לצלם את זה". זה לא שבשמונה פרקים "עוצר נשימה" תהפוך לפתע ל"חינוך מיני" (כן, עוד סדרה על נוער בריטי ומעלליו), אבל מעניין לראות כיצד הסדרה החמודה הזו תתמודד עם עולם המבוגרים.
7 צפייה בגלריה
מתוך "עוצר נשימה"
מתוך "עוצר נשימה"
מתוך "עוצר נשימה", עונה 3
(צילום: באדיבות Samuel Dore/Netflix)
מי בפנים: השחקנים הראשיים, לוק, קיט קונור, וויליאם גאו ונוספים, ימשיכו מהעונות הקודמות. בשורה משמחת היא שכוכב "ברידג'רטון" ג'ונתן ביילי יככב הם הופעת אורח קצרצרה.

הפרנצ'ייז (The Franchise)

מתי ואיפה: 8 באוקטובר, ב-HOT, yes וסלקום TV.
מה הסיפור: סאטירה חדשה מבית HBO שצוללת אל אחורי הקלעים של סרטי גיבורי העל שהשתלטו על תעשיית הבידור בשנים האחרונות. על פי הסינופסיס הרשמי, "הפרנצ'ייז" (ולא להתבלבל עם "התעשייה") "עוקבת אחר הצוות של זיכיון קולנועי מדשדש שנלחם על מקומו ביקום קולנועי פראי וסורר. הסדרה הקומית מאירה את הכאוס החבוי בעולם סרטי גיבורי העל, וחושפת שלכל כישלון יש סיפור מקור".
"הפרנצ'ייז" – טריילר
(צילום: באדיבות HBO)
הנושא כיפי והטריילר נראה מזמין, אבל מה שקנה אותנו הוא דווקא השמות מאחורי הקלעים. המוחות האמונים על הסדרה הם ארמנדו יאנוצ'י (יוצר "ויפ") וג'ון בראון (שכתב כמה פרקים ב"יורשים" המהוללת), בעוד הבמאי זוכה האוסקר סם מנדס ("אמריקן ביוטי" ועוד) משמש בו כמפיק בפועל ואף ביים את הפרק הראשון. את המרכיבים להצלחה בהחלט יש כאן, סקרנים לקראת התוצר הסופי.
7 צפייה בגלריה
מתוך "הפרנצ'ייז"
מתוך "הפרנצ'ייז"
מתוך "הפרנצ'ייז"
(צילום: באדיבות HOT, yes וסלקום TV)
מי בפנים: הימש פאטל ("אווניו 5"), איה קאש ("הבנים"), ריצ'רד אי. גרנט ("סולטברן"), דניאל בריהל ("ממזרים חסרי כבוד") ועוד.

לה מקינה (La Máquina)

מתי ואיפה: 9 באוקטובר, דיסני+.
מה הסיפור: בקצרה, גברים נאים בדרמת אגרוף מסקרנת דוברת ספרדית. קצת יותר באריכות - גאל גרסיה ברנאל מגלם את אסטבן אוסנה, מתאגרף מזדקן שנעזר באמרגן ובחבר הכי טוב שלו, אנדי לוחאן (דייגו לונה), כדי לחזור לעניינים. הדברים מתחילים להסתבך כשגורם מסתורי מאיים על השניים שאסטבן צריך להפסיד בקרב - מה שהופך לעניין של חיים או מוות.
" La Máquina" – טריילר
(צילום: באדיבות דיסני+)
זו כמובן אינה הפעם הראשונה שלונה וגרסיה ברנאל משתפים פעולה: השניים כיכבו יחד בסרט עטור השבחים והפרסים של אלפונסו קוארון (ספוילר, עוד תיתקלו בו ברשימה הזו), "ואת אמא שלך גם" מ-2001. הפעם השניים יחברו אל התסריטאי מרקו רמירז (שבין הקרדיטים שלו ניתן למצוא סדרות מצליחות כמו "כתום זה השחור החדש" ו"דרדוויל") וישמשו גם כמפיקים. מוי קליינטה.
מי בפנים: כאמור לונה ("אנדור"), גרסיה ברנאל ("מוצרט בג'ונגל"), אייסה גונסאלס ("בעיית שלושת הגופים") ועוד.

כתב ויתור (Disclaimer)

מתי ואיפה: 11 באוקטובר, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: הבמאי המקסיקני המוערך שדיברנו עליו כאן למעלה, אלפונסו קוארון ("רומא"), מנסה את מזלו במסך הקטן פעם נוספת עם מותחן פסיכולוגי גדוש פוטנציאל וכוכבים כאחד. בסדרה, המבוססת על רומן באותו שם מאת הסופרת רנה נייט, קייט בלאנשט מגלמת עיתונאית שבנתה קריירה מחשיפת עבירות שמבצעים מוסדות מכובדים, ולפתע היא מוצאת את עצמה כמושא ההשראה לרומן שעתיד לחשוף סוד שניסתה להסתיר שנים ארוכות.
"כתב ויתור" – טריילר
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
בפסטיבל ונציה האחרון התקיימה הקרנת בכורה לסדרה המצופה, ובסופה הקהל נעמד והריע לבלאנשט ולשותפיה במשך שש דקות תמימות. הביקורות הראשונות שהתפרסמו מעבר לים שיבחו את המותחן הקדחתני של קוארון.
7 צפייה בגלריה
מתוך "כתב ויתור Disclaimer"
מתוך "כתב ויתור Disclaimer"
מתוך "כתב ויתור"
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: לצד בלאנשט יככבו גם סשה ברון כהן ("בוראט"), קווין קליין ("דג ושמו וונדה"), לזלי מנוויל ("הכתר") ועוד.

שרינקינג - עונה 2 (Shrinking)

מתי ואיפה: 16 באוקטובר, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: עונה שנייה לסדרה הנפלאה ובסבירות גבוהה הכי אנדר-רייטד שתוכלו למצוא בשירותי הסטרימינג שלכם כרגע. מדובר בסדרה מפוצצת כישרון על המסך - עם הריסון פורד לא פחות ולא יותר, ג'ייסון סיגל, כריסטה מילר ועוד, ומאחורי הקלעים עם סיגל גם כיוצר-שותף עם ביל לורנס ("סקראבס", טד לאסו") וברט גולדסטין (אולי מוכר לכם יותר כרוי קנט הזועף ב"טד לאסו", שהוא נמנה גם על יוצריה). אבל באופן מפתיע למדי - גם עם ביקורות מפרגנות ודירוג גבוה מצד הקהל היא נותרה איכשהו בצד, רחוקה מאוד למשל מתהילתה של "טד לאסו" - ומאוד-מאוד חבל.
"שרינקינג" – הכרזת עונה 2
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
למי שמצטרף רק עכשיו נזכיר כי הסדרה עוקבת אחרי מטפלים בקליניקה, אחד מהם - ג'ימי ליירד (סיגל) התאלמן לאחרונה ונקלע למשבר, שבמהלכו החליט שהוא משנה גישה טיפולית ואומר למטופליו את האמת. זהירות ספוילר - העונה הסתיימה בכך שאחת המטופלות שלו דוחפת את בן זוגה המתעלל מעבר לצוק, לאחר שג'ימי חצי-המליץ לה על כך בצחוק. לא המון ידוע כרגע על עלילת העונה השנייה, אך לורנס ציין כי לא נראה את הדמויות מגיעות לבית המשפט - מה שכנראה אומר שליירד יתחמק מאחריות לתקרית. כמו כן, אושר כי גולדסטין ישתתף בתפקיד אורח קטן - וכנראה ישדרג סדרה מוצלחת מלכתחילה.
7 צפייה בגלריה
מתוך "שרינקינג" עונה 2
מתוך "שרינקינג" עונה 2
מתוך "שרינקינג", עונה 2
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: ג'ייסון סיגל, הריסון פורד, כריסטה מילר, ג'סיקה וויליאמס ועוד.

המשרד (The Office)

מתי ואיפה: 18 באוקטובר, אמזון פריים.
מה הסיפור: לא, זה לא מסמל את שובו של מייקל סקוט או אפילו של דייוויד ברנט (אם אתם חובבי המקור הבריטי), הסדרה המוקומנטרית האהובה עושה את כל הדרך (הארוכה מאוד) לאוסטרליה בעיבוד חדש, עם - תופים בבקשה - בהנהגת בוסית (מלשון אישה) לראשונה בתולדות הסדרה.
טריילר - "המשרד", אוסטרליה  
(קרדיט: באדיבות אמזון פריים )
המייקלית (או בעצם מישל) סקוט החדשה היא האנה האוורד, מנהלת זוטרה בחברת אריזה בשם פלינלי קרדיק. כאשר מבשרים לה כי ההנהלה מתכננת לסגור את הסניף שלה, היא נכנסת למצב הישרדות ורוקחת שלל מזימות הזויות כדי להציל את "משפחת העבודה" שלה. זהו העיבוד ה-13 ברחבי העולם לסדרה המצליחה שהתחילה ב-BBC הבריטית, בכיכובו של ריקי ג'רווייס, אך אולי מזוהה ביותר עם גרסתה האמריקנית בכיכובו של סטיב קארל. גם בארץ הקודש ניסינו את מזלנו בפורמט אי-אז ב-2012, מאחלים לאוסטרלים להצליח קצת יותר.
7 צפייה בגלריה
מתוך "המשרד", אוסטרליה
מתוך "המשרד", אוסטרליה
מתוך "המשרד", אוסטרליה
(צילום מסך: אמזון פריים)
מי בפנים: הקאסט יכלול שמות לא מוכרים במיוחד במחזותינו, בהם הקומיקאית פליסיטי וורד, אדית פור ("טבעות הכוח"), ג'וני ברו ("מה שקורה בצללים") ועוד.

מטלוק (Matlock)

מתי ואיפה: 20 באוקטובר, ב-HOT ו-yes.
מה הסיפור: ריבוט לדרמה המשפטית האמריקנית המצליחה מ-1986 בכיכובו של אנדי גריפית' כעורך הדין הפלילי בן מטלוק. בגרסה המחודשת, התפקיד הראשי יעבור היפוך מגדרי - שבמסגרתו תגלם קתי בייטס בת ה-76 את מדליין מטלוק, עורכת דין מצליחה לשעבר בת 70 המצטרפת למשרד עורכי דין יוקרתי, שבו היא משתמשת בכישוריה ובטקטיקות שונות וערמומיות כדי לזכות בתיקים ולחשוף שחיתויות מבפנים.
"מטלוק" – טריילר
(צילום: באדיבות CBS)
הסדרה עלתה ברשת CBS בתחילת השבוע וזכתה לביקורות משבחות על הטוויסט המרענן, הקלילות והכיפיות שבייטס, שהכריזה לאחרונה שזו תהיה פרידתה מעולם המשחק לפני שתפרוש, מביאה לתפקיד. את הריבוט יצרה ג'ני סניידר אורמן שהביא לעולם גם את "ג'יין הבתולה" לפני עשור בדיוק - ונראה שהיא שומרת על אותו הפאן.
מי בפנים: בייטס, ג'ייסון ריטר ("בנות") ועוד.

Before

מתי ואיפה: 25 באוקטובר, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: אומנם התיאור מתחיל קצת דומה ל"שרינקינג" - שוב הגיבור שלנו הוא מטפל שהתאלמן לאחרונה - אך הסדרה היא כנראה ההפך הגמור. מדובר במותחן פסיכולוגי בכיכובו של בילי קריסטל שגם מפיק. קריסטל הוא איליי אדלר, פסיכולוג ילדים שאשתו נטלה לא מזמן את חייה. פרטי העלילה בשלב זה נשארים חסויים, כאשר נמסר רק כי לאחד ממטופליו, ילד בשם נואה, יש קשר מסתורי ועל-טבעי לעברו של איליי. האמת שהסתקרנו.
7 צפייה בגלריה
מתוך "Before"
מתוך "Before"
מתוך "Before"
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: קריסטל, ג'ודית לייט ("מי הבוס?"), רוזי פרז ("גברים לבנים אינם יכולים") ועוד.

הדיפלומטית - עונה 2 (The Diplomat)

מתי ואיפה: 31 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: הדרמה הפוליטית עתירת הטוויסטים והאקשן שבה בעונה שנייה בטיימינג רלוונטי מתמיד. בעונה הראשונה קייט וויילר (קארי ראסל) מצאה עצמה בתפקיד שגרירת ארצות הברית בלונדון - כשהיא מנסה למנוע הידרדרות למלחמה עולמית לאחר שספינה בריטית הותקפה, ומכניסה את הצופה לכל האינטריגות והאינטרסים של היחסים הבינלאומיים.
מתוך "הדיפלומטית", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
העונה הקודמת נגמרה - אזהרת ספוילר - כשוויילר מגלה שהתקיפה של הספינה הבריטית הייתה מבית ובמקביל פיצוץ עז איים על חייה ועל חיי הקולגות שלה. כעת אנחנו עתידים לגלות מה עלה בגורלה, וללוות אותה כשהיא מנסה לחשוף את המעשים של ראש ממשלת בריטניה המושחת - כל זאת תוך שהיא חותרת לתפקיד סגנית הנשיא, כשהנוכחית לא ממש מרוצה מזה. כשאתרי החדשות מלאים דיווחים שהיו יכולים להיות בכיף עוד פרק בסדרה, יהיה נחמד לצלול למציאות מקבילה שבה מישהו מפוצץ משהו ולשם שינוי אין לזה השפעה עלינו.
7 צפייה בגלריה
מתוך "הדיפלומטית"
מתוך "הדיפלומטית"
מתוך "הדיפלומטית", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס, ALEX BAILEY)
מי בפנים: ימשיכו מהעונה הקודמת ראסל (פעם "פליסיטי", אבל גם אליזבת' ג'נינגס מ"האמריקאים"), רופוס סוול ("קליידוסקופ") וכעת גם אליסון ג'ני ("הבית הלבן").