למעלה משבועיים לאחר שבוטלו שלוש הופעותיה של טיילור סוויפט בווינה, הזמרת מתייחסת לראשונה לאירוע: "ביטול ההופעות בווינה היה שובר לב, והסיבה לביטולים מילאה אותי בתחושת פחד ואשמה כלפי האנשים שתכננו להגיע", כתבה הלילה (בין רביעי לחמישי) ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
(צילום: רויטרס)
"סיימנו רשמית את החלק האירופי של סיבוב ההופעות", כתבה המוזיקאית ברשתות החברתיות על The Eras Tour, "במהלכו הכרתי את הקהל הכי נלהב שאי-פעם הופעתי מולו, מסורות חדשות ועידן חדש לגמרי. קצב העבודה היה מהיר יותר מכל מה שעשיתי קודם לכן, ואני כל כך גאה בצוות שלי ובמי שעבד איתי כדי לבנות את הבמה האדירה שלנו, לפרק אותה ולעשות קסמים כשיש לנו מעט ימים בין נסיעה לנסיעה".
בהמשך דבריה אמרה כאמור שהביטול בווינה היה שובר לב, אך הדגישה כי הייתה "אסירת תודה לרשויות שבזכותם התאבלנו על מופעים ולא על אנשים. הלב שלי התמלא מלראות את האהבה והאחדות של המעריצים שהתאגדו, והחלטתי שכל האנרגיה שלי צריכה ללכת ללהגנה על כמעט חצי מיליון האנשים שבאו לראות את ההופעות בלונדון. הצוות שלי ואני עבדנו יחד עם צוות ההיכל והרשויות הבריטיות כל יום עבור המטרה הזו, ואני רוצה להודות להם על כל מה שהם עשו עבורנו".
"תנו לי להיות מאוד ברורה: אני לא מתכוונת לדבר על משהו באופן פומבי אם אני חושבת שזה עלול לעורר את מי שירצה לפגוע במעריצים שמגיעים להופעות שלי. במקרים כאלו, 'שתיקה' היא בעצם גילוי איפוק, במטרה להביע את עצמך בזמן הנכון. העדפתי לסיים את סיבוב ההופעות האירופי בבטחה, ואני יכולה לומר שעשינו את זה".
"לונדון הרגישה כמו רצף חלומות יפהפה. הקהל בכל חמש ההופעות בוומבלי התפוצץ מתשוקה ושמחה. האנרגיה באצטדיון הייתה כמו חיבוק דוב ענק מ-92,000 איש בכל לילה, וזה החזיר אותי לרוגע ולחוסר דאגות", היא הוסיפה על ההופעות שהגיעו אחרי וינה. "תמיד יהיה למעריצים שראו אותנו הקיץ הזה את המקום הכי נוצץ בזיכרונות שלי. זה היה חלום להופיע, לרקוד איתכם ולחלוק איתכם את הרגעים הקסומים האלה".
כזכור, שלוש הופעותיה של הזמרת בת ה-34 שהיו אמורות להתקיים בווינה בתחילת אוגוסט בפני קהל של 170,000 מעריצות ומעריצים, בוטלו בעקבות חשש לפיגוע של דאעש. שני צעירים החשודים שנשבעו אמונים לארגון הטרור ותכננו לבצע פיגוע באחת ההופעות נעצרו, והאירועים בוטלו מחשד שמלבדם היו מעורבים במזימה מחבלים נוספים, ולכן הוחלט שלא לקיימן.
2 צפייה בגלריה
מעריצי טיילור סוויפט מחליפים ביניהם צמידים בווינה
מעריצי טיילור סוויפט מחליפים ביניהם צמידים בווינה
מעריצי טיילור סוויפט מחליפים ביניהם צמידים בווינה
(צילום: רויטרס)
תגובתה של סוויפט מגיעה אחרי יותר משבועיים של שתיקה, שבמהלכם לא התייחסה לביטול, כשההודעה עצמה הגיעה מחברת ההפקות שהייתה אמונה על האירועים בווינה. "היא לא אמרה כלום על ביטול שלוש ההופעות בגלל איומי טרור שסיכנו מאות אלפים ממעריציה, ועדיין היא מפרסמת עוד ארבעה עותקים מהאלבום שלה?", כתב משתמש רשת X (טוויטר לשעבר) בשם אנתוני, בפוסט שצבר בינתיים מעל למיליון ו-300 אלף צפיות ומתייחס להחלטה של סוויפט להוציא עוד ארבע גרסאות לשירים מאלבומה האחרון, The Tortured Poets Department.
"אני מעריץ של טיילור והייתי בהופעה, ההחלטה לבטל הייתה הכרחית, אבל זו בחירה אומללה להתעסק במכירות ולא להגיד כלום על הסיטואציה", הוסיף. "בדיוק מה שחשבתי", הגיב לו משתמש נוסף. "יש לך 200 אלף מעריצים שאיבדו מלא כסף, טסו, נסעו, נלחמו על כרטיסים, חיכו שנה, והיח״צ שלך לא מסוגל לכתוב על זה כלום - אבל לזה יש להם זמן? איזו בורות, אלוהים".