טיטו ג'קסון, אחד מחברי להקת חמישיית ג'קסון ואחיו של מייקל ג'קסון, הלך לעולמו בגיל 70. סטיב מנינג, חבר ותיק של המשפחה ומנהלה לשעבר של הלהקה, אישר את מותו ואמר כי ג'קסון ככל הנראה לקה בהתקף לב בזמן שהיה בדרכו מניו מקסיקו לאוקלהומה. נסיבות מותו המדויקות טרם אושרו באופן רשמי.
1 צפייה בגלריה
טיטו ג'קסון
טיטו ג'קסון
טיטו ג'קסון
(צילום: Mark Von Holden/Invision/AP)
טוריאנו (טיטו) אדאריל ג'קסון, שנולד ב-1953 בגארי, אינדיאנה, היה חבר מייסד בחמישיית ג'קסון, אחת הלהקות המשפחתיות המצליחות ביותר בהיסטוריה של המוזיקה. הלהקה, שכללה את אחיו מייקל, ג'רמיין, מרלון וג'קי, התפרסמה בשנות ה-60 תחת חסות חברת התקליטים האגדית מוטאון, עם להיטים כמו I Want You Back, ABC ו-I'll Be There. למרות שמייקל הפך במהרה לכוכב הראשי, טיטו היה חבר חשוב בלהקה שניגן על הגיטרה והיה שותף ליצירת הצליל הייחודי שלה. טיטו אף נכלל בהיכל התהילה של הרוקנ'רול על חלקו כחבר בלהקה.
למרות כישרונו המוזיקלי, חברת מוטאון לא אפשרה לו בתחילה לנגן בגיטרה בהקלטות האולפן של הלהקה, אלא השתמשה בנגני אולפן מקצועיים. רק לאחר שהלהקה עברה לחברת Epic בשנת 1976, ג'קסון הצליח לבסס את עצמו כגיטריסט הקבוע של הלהקה, והחל לתרום יותר לכתיבת השירים ולהפקה.
מעבר להצלחתו כחלק מההרכב המשפחתי, ג'קסון פיתח גם קריירה עצמאית מצליחה. בשנת 2003 הוא החל להופיע כגיטריסט בלוז, וכבש את לבם של מעריצים חדשים בסצנת הבלוז. אלבומו הראשון Tito Time יצא בשנת 2016, ואחד משיריו, Get It Baby, שבו שיתף פעולה עם הראפר ביג דדי קיין, הצליח במצעדים והפך אותו לאח האחרון מבני ג'קסון שהצליח להכניס שיר סולו למצעדי הבילבורד.
במהלך השנים, ג'קסון היה מעורב בפרויקטים שונים עם משפחתו, כולל הופעות מחודשות של הלהקה ותוכניות טלוויזיה תיעודיות. לאחר מותו של מייקל ג'קסון בשנת 2009, טיטו שימש כאחד ממפיקי הסדרה התיעודית The Jacksons: A Family Dynasty ("הג'קסונים: מורשת משפחתית"), שסיפרה את סיפור המשפחה והתמודדותה עם האובדן. גם בקריירת הסולו שלו הוא לא זנח את הז'אנר המשפחתי המוזיקלי, ובאלבומו השני, Under Your Spell משנת 2021, הוא שב לשורשיו המוזיקליים ושיתף פעולה עם אמנים כמו סטיבי וונדר וג'ורג' בנסון.
ג'קסון הותיר אחריו שלושה בנים, טאריל, טי.ג'יי. וטאז, שחברו יחד ללהקת 3T, וקידמו את המורשת המוזיקלית המשפחתית.