על רקע סערת טקס הזיכרון הממלכתי לטבח 7 באוקטובר, והאמירה של השרה מירי רגב כי היא "מתעלמת מהרעשים" - הזמר עידן עמדי מגיב היום (ו') ברשתות החברתיות: "זה לא 'רעשים', זה האחים והאחיות שלנו".
1 צפייה בגלריה
עידן עמדי, מירי רגב
עידן עמדי, מירי רגב
עידן עמדי, מירי רגב
( צילום: מוטי קמחי, שלו שלום)
"עידן היקר, גיבור שלנו. צר לי שהדברים השקריים שהוצגו בתקשורת הטעו אותך", הגיבה לו רגב. "גם אני חושבת כמוך, חייבים להתאחד ולפעול יחד. כשדיברתי על רעשים, דיברתי על אלה שמסיתים נגדי, פוגעים בי, משווים אותי לסינוואר ומאימים על חיי. באף שלב לא דובר על משפחות שכולות, משפחות חטופים או קהילות כאלה ואחרות. צפה בדברים שעליהם דיברתי בתדרוך אתמול לצערי התקשורת מעוותת מסלפת ומפלגת. אחים אנחנו".
עמדי, שאף נפצע במהלך הלחימה בעזה, כתב בסטורי באינסטגרם: "כל מי שהגיע לדרום ב-7 באוקטובר תהה בסתר ליבו אם יזכה לחזור למשפחתו ולאהוביו. בשדרות, בכפר עזה, באופקים ובבארי - אותו עם, אותם שברים, אותו געגוע".
לצד הדברים שיתף גם את הדברים של חנוך דאום, שהודיע אמש כי ינחה את הטקס האלטרנטיבי של המשפחות השכולות ושל משפחות החטופים לציון 7 באוקטובר. "לאחר ששמעתי את דבריה הפוצעים והמכאיבים כל כך של מירי רגב, קיבלתי על עצמי להנחות את טקס הזיכרון הלאומי של המשפחות השכולות והחטופים", כתב דאום. "דיברתי עם מארגני הטקס ואני מתחייב שזה יהיה טקס ממלכתי, כל-ישראלי ומאחד, שייתן מקום לכאב ולזיכרון הישראלי על כל גווניו. כשם שהגיבורים שלנו נלחמו יחד באותה שבת ארורה, כך אנחנו נעמוד יחד, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים בחיבוק משותף. לזכרם".
דאום כאמור התייחס למילותיה של רגב, שמונתה לאחראית על הטקס כששורת קיבוצים בעוטף עזה הודיעו שלא ייקחו בו חלק. "אני מבינה לליבם של מי שכועסים על המדינה, הממשלה, הצבא וכוחות הביטחון. נכון היה מחדל גדול וגם לי יש שאלות קשות, אבל יגיע הזמן גם לזה. אני מוכנה לחטוף - ואני חוטפת - מכיוונים שונים מבלי שאנשים יודעים את העובדות. אני מתעלמת מהרעשים, ואני אמשיך להוביל את הטקס הזה כפי שעשיתי בטקסים הקודמים, גם מתוך כבוד לאלה שכועסים ומבקרים". השרה הדגישה כי "אי-אפשר לא לציין באופן ממלכתי את יום השנה לטבח, ונכון עשתה ממשלת ישראל בהחלטתה לקיים טקס ממלכתי. כמו שאנו פועלים למען המפונים, כך הממשלה החליטה לשמר ולכבד את כבודם".
אמש אף פורסם לראשונה ב-ynet, כי הזמר בניה ברבי קיבל החלטה שלא לקחת חלק בטקס שעליו אחראית רגב, זאת על אף שהיה קרוב לסכם על השתתפותו. "קיבלנו פנייה לקחת חלק בטקס ובחרנו להמשיך עם החיילים, הפצועים ומשפחות החטופים", נמסר בתגובה מטעמו.
פורסם לראשונה: 12:21, 23.08.24