ליסה לורינג, השחקנית שגילמה את וונסדיי בעיבוד הטלוויזיוני המקורי של "משפחת אדמס" הלכה לעולמה בגיל 64 בשל סיבוכים של שבץ שנגרם בעקבות לחץ דם גבוה, כך אישרה בתה, ונסה פומברג, לאתר "הוליווד ריפורטר". השחקנית נפטרה שלשום (בלילה שבין שבת לראשון) בבית חולים בעיר בורבנק שבקליפורניה. "היא הלכה בשלווה כששתי בנותיה אוחזות בידיה", סיפרה בתה.
2 צפייה בגלריה
ליסה לורינג
ליסה לורינג
ליסה לורינג
( Getty Images\Newsmakers)
לורינג הייתה מוכרת ביותר בזכות גילומה של וונסדיי אדמס בסיטקום האפל של ABC "משפחת אדמס", תפקיד שקיבלה ב-1964 בגיל שש. היא אומנם גילמה אותו לשנתיים בלבד, אך הייצוג שלה של הדמות הפך לאבטיפוס שעל פיו לוהקו כל גרסאות הלייב אקשן הנוספות למשפחה המורבידית, כאשר האחרונה שבהן היא "ונסדיי" של נטפליקס בכיכובה של ג'נה אורטגה.
2 צפייה בגלריה
ליסה לורינג
ליסה לורינג
ליסה לורינג ב"משפחת אדמס"
( ABC Television)
לורינג נולדה בשם ליסה אן דה-סינקס ב-16 בפברואר 1958 באיי מרשל, הוריה התגרשו כשהייתה צעירה והיא עברה לגור בלוס אנג'לס עם אימה. את שם הבמה - ליסה לורניג - קיבלה בגיל שלוש בלבד כשהחלה לדגמן ולשחק. את התפקיד הראשון שלה בטלוויזיה קיבלה כבר בשנת 1964 בפרק בסדרה בשם Dr. Kildare.
מאוחר יותר באותה שנה, כאמור, זכתה בתפקיד של וונסדיי בעיבוד טלוויזיוני של אולפני MGM לקריקטורות של צ'רלס אדמס שפורסמו בעיתון "ניו יורקר". לורינג שלוהקה בגיל צעיר מאוד חשפה בראיונות שהיא למדה לשנן תסריטים עוד לפני שידעה בכלל לקרוא. את התקופה ההיא נראה שזכרה בחיבה. בריאיון ב-2017 בכנס Monsterpalooza, אף ציינה כי "זו הייתה כמו משפחה אמיתית. לא יכלו לבחור בקאסט או בצוות טוב יותר. קרולין ג'ונס וג'ון אסטין - מורטישה וגומז - היו כמו ההורים שלי, הם היו נהדרים". הסדרה שודרה במשך שנתיים, אולם רוב הקאסט שלה שב לככב גם בסרט טלוויזיוני באותו זיכיון ב-1977.
לאחר תום הסדרה לורינג לא התקשתה למצוא עבודה בטלוויזיה וכיכבה בסיטקום נוסף של ABC מבית אותו במאי, שנקרא The Pruitts of Southampton, שבוטל לאחר עונה אחת. ב-1966 חלה האטה בקריירה שלה שנמשכה כמה שנים.
ב-1973, בגיל 15 השחקנית נישאה בפעם הראשונה לפארל פומברג, ושנה לאחר מכן ילדה את בתה הראשונה. היא שבה למשחק על מנת להשתתף בספיישל האלווין של "משפחת אדאמס" ב-1977, ולאחר מכן הופיעה בתפקיד אורח בכמה תוכניות ברשת ABC, בהן Fantasy Island ו-Barnaby Jones. בשנות ה-80 כיכבה בכמה סרטי אימה, אולם קריירת המשחק שלה לא הצליחה להתאושש בשל בעיות אישיות, בהן מאבק בהתמכרות להרואין.
נישואיה הראשונים תמו ב-1974, וב-1981 היא נישאה לשחקן דאג סטיבנסון, הביאה עמו ילדה וממנו התגרשה שנתיים אחר כך. ב-1987 נישאה לכוכב הקולנוע ג'רי באטלר, ממנו התגרשה ב-1992 לאחר שגילתה שמככב בסרטים פורנוגרפיים ללא ידיעתה. ב-2003 נישאה לגראהם ריץ', וב-2014 התגרשה ממנו. היא הותירה אחריה גם את שתי בנותיה ואת נכדיה - אמילאנה וצ'רלס.