אחרי שהשמיעה מספר התבטאויות ברשתות החברתיות שהתייחסו לפעולותיה של ישראל בעזה כ"רצח עם וטיהור אתני", ושבעקבותיהן פוטרה מזיכיון האימה "צעקה" - כוכבת הסרט, מליסה בררה, שברה שתיקה כשהעלתה סטורי בנושא אמש (ד') בחשבון האינסטגרם שלה.
2 צפייה בגלריה
מליסה בררה
מליסה בררה
מליסה בררה
(צילום: AP)
"בראש ובראשונה אני מגנה אנטישמיות ואיסלמופוביה", פתחה השחקנית את דבריה. "אני מגנה שנאה ודעות קדומות מכל סוג שהן כלפי כל קבוצה של אנשים. בתור אישה לטינית, מקסיקנית גאה, אני מרגישה שיש לי אחריות ואת הפלטפורמה שמאפשרת לדבריי להישמע. לכן ניסיתי להשתמש בזכות הזו כדי להעלות את המודעות לנושאים שאכפת לי מהם ולהעניק את קולי עבור אלה שזקוקים לו.
לכתבות נוספות בנושא:
"כל אדם על פני כדור הארץ ללא הבדל דת, גזע, מוצא אתני, מגדר, נטייה מינית או מעמד סוציו-אקונומי - ראוי לשוויון זכויות אדם, כבוד, וכמובן - חירות. אני מאמינה שאנשים הם לא המנהיגות שמובילה אותם, ושאף גוף שלטוני לא צריך להיות חף מביקורת. יום ולילה אני מתפללת להפסקת ההרג והאלימות ולחיים שלווים בדו-קיום. אמשיך לדבר בשמם של אלה שזקוקים לי ואמשיך לתמוך בשלום וביטחון למען זכויות אדם וחירותם. שתיקה אינה אופציה עבורי".
2 צפייה בגלריה
מליסה בררה, ג'נה אורטגה וג'סמין סבוי בראון
מליסה בררה, ג'נה אורטגה וג'סמין סבוי בראון
מליסה בררה, ג'נה אורטגה וג'סמין סבוי בראון. כוכבות "צעקה"
(צילום: AP)
כזכור, בררה (33) פוטרה על ידי חברת ההפקה ספייגלאס, המחזיקה בזכויות זיכיון "צעקה", בשל אמירות שפרסמה ברשתות החברתיות שהאשימו את ישראל ב"רצח עם". ספייגלאס, בתגובה, הודיעה על פיטוריה ואמרה "העמדה שלנו ברורה באופן חד משמעי: יש לנו אפס סובלנות לאנטישמיות, להסתה או לשנאה בכל צורה שהיא", נמסר מטעמם, "זה כולל אזכורים כוזבים לרצח עם, טיהור אתני, עיוות השואה או כל דבר שחוצה באופן בוטה את הגבול והופך לדברי שטנה".
אמש דווח כי גם השחקנית שכיכבה לצד בררה בצמד סרטי הסדרה האחרונים, ג'נה אורטגה, לא תשתתף בסרט הבא של "צעקה". על פי דיווחים באתרי חדשות מעבר לים, אורטגה עזבה את הזיכיון בשל מחויבותה לצילומי עונתה השנייה של "ונסדיי", שתתחיל את צילומיה בקרוב באירלנד. ההודעה על עזיבתה הגיעה יממה בלבד אחרי פיטורי בררה, אשר אחזה בתפקיד הראשי בצמד סרטי "צעקה" האחרונים, ושבהם אורטגה גילמה את אחותה.