לאחר 13 שנים של המתנה והקרנת בכורה מוצלחת אמש (ג'), ביקורות ראשונות לסרט ההמשך של "אווטאר", "אווטאר: דרכם של המים", החלו להתפרסם. והן מצוינות. הביקורות ברשתות החברתיות מהללות את האפקטים הוויזואליים עוצרי הנשימה, ואף גורסות כי הוא מתעלה על קודמו מ-2009, שנחשב בזמנו ליצירת מופת בפני עצמו וכמובן נמצא בראש טבלת הסרטים המכניסים בכל הזמנים.
1 צפייה בגלריה
מתוך "אווטאר: דרכם של המים"
מתוך "אווטאר: דרכם של המים"
מתוך "אווטאר: דרכם של המים"
(צילום: פורם פילם, courtesy of 20th Century Studios)
הסרט, שעתיד לעלות לאקרנים בארץ ברביעי הבא, אורך למעלה משלוש ובהפקתו הושקעו 250 מיליון דולר. אתמול נערכה הקרנת הבכורה עבור מבקרים ועיתונאים מובילים בעולם - והביקורות הנרגשות כבר מציפות את הרשת. "בחיים אל תהמרו נגד ג'יימס קמרון", כתב אמש מייק ראיין מאתר "אפרוקס" והוסיף "מעולם לא ראיתי דבר כזה מבחינת הטכנולוגיה והנראות - זה מדהים, אפילו אולי מדהים מדי, פספסתי קטעים בעלילה כי הייתי עסוק בלבהות באיזה דג מכוכב פנדורה. צפיתי גם בסרט הראשון בסוף השבוע, והוא היה בסדר, להמשך יש פיתוח דמויות הרבה יותר טוב ועמוק".
עיתונאית מאתר "קוליידר" כתבה ש"ידעתי כי ג'יימס קמרון הולך להעלות את הרף מבחינת האפקטים, אבל הייתי המומה. מדובר ברצף של פריימים מדהימים אחד אחרי השני. מה שהכי אהבתי זה שהאפקטים משרתים את בניית הדמויות והעולם שבסרט". כתב מטעם "דה-רפ" ציין כי הוא "נדהם מהטכנולוגיה, אך גם מהרגש והאינטימיות המפתיעים. ניכר שהעולם הקולנועי הורחב, ויש טיזרים לקראת ההמשכים - אבל הדמויות הן הכי חשובות". עוד הוסיף כי "קמרון כאן בשיאו, בעיקר במערכה האחרונה. איזה כיף שהוא חזר".
"אווטאר: דרכם של המים" - טריילר
בעוד כל העיתונאים התרשמו עד מאוד מהוויזואליה של הסרט, מהטכנולוגיה ומהאפקטים, היו כאלה שלצד הרעפת המחמאות, התייחסו בביקורתיות כלפי התוכן שלו. עורכת ב"אינטרטיימנט וויקלי" ציינה כי "ג'יימס קמרון הוא מאסטר בטכנולוגיה, והבימוי שלו בסרט מדויק ביותר", יחד עם זאת היא ציינה כי בעוד מדובר בפלא טכנולוגי עוצר נשימה, מבחינת הסיפור מדובר מבחינתה ב"רוקד עם זאבים" ו"לשחרר את ווילי" לבני דור הזי. גם מבקר מטעם מגזין "אמפאייר" לא מאוד התרשם, "חיבבתי את הסרט, לא אהבתי אותו. החדשות הטובות הן שתלת-ממד זה טוב שוב, ושסצנות האקשן די מדהימות (בעיקר במערכה האחרונה)", הוא כתב, אך הוסיף כי הרבה מקווי העלילה הרגישו לו לא מגובשים, וכי דווקא החידוש של מספר הפריימים לשנייה הגבוה לא ממש עבד מבחינתו.
עיתונאי אחר כתב כי מדובר ביצירת מופת ויזואלית שעושה שימוש מדהים בטכנולוגיית תלת ממד, אך "סובלת מעלילה דלה ויותר מדי דמויות שצריך לעקוב אחריהן", אך ציין כי קמרון עדיין מצליח ללכד הכול לכדי מערכה אחרונה סוחפת ומלאת אקשן מרגש.