20 שנים בדיוק אחרי שעולמו של הקוסם הממושקף הארי פוטר עבר מספריה של ג'יי.קיי רולינג אל המסך הגדול והפך לאחת מסדרות הסרטים המצליחות בהיסטוריה, התאחדו כל הכוכבים הגדולים לאיחוד מרגש, שכלל כמה רגעים משעשעים, כמה מרגשים וחלקם אפילו די מביכים.
(הטריילר לקראת הספיישל)
השלישייה המובילה, דניאל רדקליף (הארי פוטר), רופרט גרינט (רון וויזלי) ואמה ווטסון (הרמיוני גריינג'ר) הובילה את הספיישל שנקרא "חגיגות 20 השנים להארי פוטר: החזרה להוגוורטס", כשבמהלך שעה ו-40 דקות הם ישבו לשיחה אינטימית, העלו זכרונות וגם פגשו דמויות בלתי נשכחות נוספות.
אחת הפרשות היותר זכורות במהלך הצילומים הייתה הרצון של ווטסון לעזוב את תפקידה, חששות שעלו לה מספר פעמים במשך השנים.
5 צפייה בגלריה
הארי פוטר איחוד
הארי פוטר איחוד
מתוך פרק האיחוד
(צילום מסך)
"אנשים נוטים לשכוח מה היא עברה ובאיזה חן היא התמודדה עם זה", טען טום פלטון (דראקו מאלפוי) על אמה ווטסון. "דן (רדקליף) ורופרט (גרינט), היה להם אחד את השני. לי היו את החברים שלי. אמה לעומת זאת לא הייתה רק הכי צעירה, היא הייתה לבדה".
ווטסון הייתה בת 10 בלבד כשהיא זכתה לגלם את דמותה של הרמיוני ב"הארי פוטר ואבן החכמים". רדקליף וגרינט החלו את דרכם הקולנועית בגיל 11.
הבמאי דייויד ייטס, שקיבל את שרביט הבימוי החל מהסרט החמישי בסדרה "הארי פוטר ומסדר הפיניקס", נזכר שהמפיק דייויד היימן ואנשי וורנר סיפרו לו לפני הצילומים ש"אמה לא בטוחה שהיא רוצה לחזור לצלם עוד 'פוטר'".
"מצאתי איזה קטע ביומן שכתבתי שהוא היה סוג של...", סיפרה ווטסון במהלך הספיישל. "יכולתי לראות שהיו רגעים שהייתי בהם בודדה. התהילה באיזשהו שלב עשתה את שלה בגדול".
"מעולם לא דיברנו על זה על הסט כי כולנו היינו ילדים", אמר רדקליף. "כילד בן 14, אף פעם לא באתי לילד אחר בן 14 ושאלתי אותו משהו כמו 'היי, מה קורה איתך? הכל בסדר?'".
5 צפייה בגלריה
כוכבי "הארי פוטר"
כוכבי "הארי פוטר"
כוכבי "הארי פוטר"
(באדיבות yes)
למרות זאת, לפחות לפי דבריהם של שלושת השחקנים הראשיים, נראה שהם חלקו תחושות דומות, על אף העובדה שלא חלקו אותן אחד עם השני. "היו לי תחושות דומות לאמה, הרהרתי עם עצמי מה יקרה אם אחליט להפסיק", הודה גרינט.
ווטסון חשפה שבצל החששות וההרהורים שלה, מעולם לא נאלצו לשכנע אותה להמשיך לגלם את הרמיוני. "המעריצים רצו שאצליח ותמיד היו מאחורינו", היא סיפרה. "כמה מדהים זה?"
"הייתי חרא מוחלט בקשר לזה"
ווטסון נזכרה בסצנת הנשיקה של רון והרמיוני ב"הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2" כ"רגע הכי מפחיד שהיינו צריכים לעבור".
"לא גרמתי לכל העניין הזה להיות טוב יותר כי אמרו לי כמה פעמים שהגבתי לזה כמו חרא מוחלט ואני אמרתי 'אני הולך להגיע לסט ולצפות בכם מתנשקים'", סיפר רדקליף לחבריו. "אני מצטער על זה חבר'ה".
גרינט אמר שהנשיקה בין הדמויות שלו ושל ווטסון "צברה המון בילדאפ לאורך כל סדרת הסרטים". ווטסון עצמה הוסיפה שהיא חששה שהם לא יוכלו לעשות את זה ביום הצילום כי אף אחד מהם לא יוכל לקחת את זה ברצינות. "זו הייתה אמורה להיות נשיקה דרמטית", היא מספרת. "כל הזמן התפקענו מצחוק, לא הצלחנו להפסיק".
היא טענה שלא רק רדקליף אמר שהוא רוצה להיות על הסט כשזה קורה, כולם הבינו שזה עניין משמעותי. "ידעתי שאני הולכת לגרום לדבר הזה לקרות כי אם זה תלוי ברופרט זה לא יקרה", היא אמרה. "אז פשוט הייתי צריכה ללכת על זה. הייתי צריכה להוסיף סוג של מומנטום לנשיקה כדי לבצע אותה".
על פי דייויד ייטס, ווטסון "לא לקחה שבויים".
5 צפייה בגלריה
הארי פוטר איחוד
הארי פוטר איחוד
אמה ווטסון וטום פלטון
(צילום מסך)
"הלוואי שהייתי נולד עשור קודם, אולי היה לי סיכוי"
הלנה בונהאם קרטר גילמה את אחת הדמויות הכי יוצאות דופן ב"הארי פוטר", את אוכלת המוות המשוגעת בלאטריקס לסטריינג'. ואמנם על פי התסריט, הארי פוטר התחתן בסופו של דבר עם ג'יני וויזלי, אך דניאל רדקליף עצמו חשף שהוא נמשך דווקא לבונהאם קרטר.
רדקליף בן ה-32 גילה זאת במהלך המפגש שלו עם השחקנית המוערכת בת ה-55. בונהאם קרטר סיפרה שהיא מצאה מכתב שהוא כתב לה אחרי שהיא ביקשה ממנו את חתימתו. במהלך הספיישל היא נתנה לרדקליף את הטלפון שלה וביקשה ממנו להקריא את תוכן המכתב בקול.
"הלנה בונהאם קרטר היקרה, זה היה תענוג לשחק לצידך ולהיות התחתית שלך לקפה במובן שתמיד איכשהו הייתי זה שהחזיק לך את הקפה. אני באמת אוהב אותך והלוואי שהייתי נולד 10 שנים לפני כן. אולי אז היה לי סיכוי איתך. הרבה אהבה ותודה שאת כה נהדרת".
5 צפייה בגלריה
הארי פוטר איחוד
הארי פוטר איחוד
הלנה בונהאם קרטר ודניאל רדקליף
(צילום מסך)
רדקליף קצת חשש לקרוא את החלק האחרון במכתב, אך קרטר לא ויתרה לו וצחקה. "אתה יכול לחלוק, זה בסדר", היא אמרה. "נחמד, לא? אני תמיד אנצור את המכתב הזה. עכשיו הוא תלוי אצלי בשירותים".
לא שזה מפתיע, אבל רדקליף לא היה היחיד שנדלק על שחקן אחר על הסט. בחלק אחר בספיישל, אמה ווטסון סיפרה לטום פלטון על הרגשות שלה אליו במהלך הצילומים. ווטסון נזכרה שבאחד מימי הלימודים שהיו לכל הילדים, המורה ביקש מהם לצייר איך אלוהים נראה לדעתם. "טום צייר ילדה על סקייטבורד עם כובע הפוך", היא סיפרה. "ואני פשוט לא ידעתי איך לומר את זה, ישר התאהבתי בו".
היא אמרה שבתחילת כל יום צילום היא הלכה וחיפשה את המספר שלו כדי לראות אם הוא משתתף. "זה היה מספר 7", היא אמרה. "ואם המספר הזה היה מופיע, זה היה עבורי יום מרגש הרבה יותר".
פלטון הוסיף שאכן יש אהבה ביניהם, ו-ווטסון אמרה שהיא דומה יותר לזו של אח ואחות עכשיו. "הפכתי למאוד מגונן עליה", טען פלטון. "תמיד הייתה לי פינה חמה בלב עבורה, וזה ממשיך גם היום".
5 צפייה בגלריה
הארי פוטר איחוד
הארי פוטר איחוד
חגיגה למעריצי הסדרה
(צילום מסך)
"מעולם מעולם מעולם מעולם לא היה משהו רומנטי בינינו", אמרה ווטסון. "אנחנו פשוט אוהבים אחד את השנייה. זה כל מה שאני יכולה לומר על זה".