משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירה סביב מותו של השחקן מת'יו פרי, כוכב "חברים" שהלך לעולמו במפתיע באוקטובר 2023 לאחר שטבע בג'קוזי שבביתו, כשדו"ח הנתיחה שלאחר המוות העיד על "השפעות חמורות של קטמין" - כך נודע הלילה (ג').
2 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(צילום: רויטרס)
בהודעת דואר אלקטרוני שנשלחה מטעם המשטרה המקומית בלוס אנג'לס, נודע כי הם עובדים יחד עם הסוכנות לאכיפת שימוש בסמים, כמו גם עם מחלקת החקירות בדואר ארצות הברית, במטרה להבין מדוע לשחקן בן ה-54 הייתה כמות כה גדולה של קטמין בדמו - שהובילה למותו. החדשות אודות החקירה פורסמו לראשונה באתר הרכילות TMZ.
כאמור, בסוף אוקטובר הכוכב מת בטביעה בג'קוזי שבביתו בלוס אנג'לס, אולם בזמנו דווח כי בזירת המוות לא נמצאו סמים וכי אין חשד לעבירה פלילית. לאורך חייו, פרי - שגילם את דמותו של צ'נדלר בינג בסיטקום המצליח "חברים" - נאבק בהתמכרויות לאלכוהול ולמשככי כאבים.
כחודש וחצי לאחר שהשחקן הלך לעולמו, פורסם דו"ח הנתיחה שלאחר המוות וחשף כי סיבת מותו היא הסם קטמין, בנוסף לטביעה. מצבים נוספים שתרמו למותו על פי הדו"ח הם "מחלת עורקים כליליים, והשפעת בופרנופרין (תרופה אופיואידית משככת כאבים)". עוד צוין כי בביתו נמצאו "תרופות במרשם וכדורים פזורים".
מקורבים לשחקן סיפרו אז לחוקרים שהשחקן קיבל עירוי של הסם קטמין - טיפול ניסיוני המשמש לטיפול בדיכאון וחרדה, אולם הבוחן הרפואי אמר שהטיפול האחרון שלו התרחש כשבוע וחצי קודם למותו ואינו מסביר את רמות הקטמין הגבוהות בדמו של פרי, שאמורות לחלוף תוך מספר שעות.
2 צפייה בגלריה
חברי הקאסט של "חברים"
חברי הקאסט של "חברים"
חברי הקאסט של "חברים"
(צילום: GettyImages)
מת'יו פרי הקנדי-אמריקאי זכה להכרה בינלאומית בזכות גילום תפקידו של בינג בסיטקום המצליח "חברים", ששודר במשך 10 עונות בין השנים 1994 ו-2004, ושעליו קיבל מועמדות לפרס האמי בשנת 2002.
לצד התפקיד האיקוני, פרי השתתף בסדרות הטלוויזיה "הבית הלבן" ו"סטודיו 60" (Studio 60 on the Sunset Strip) מבית היוצר של אהרון סורקין, כשעל גילום תפקידו של היועץ ג'ו קווינסי בסדרה הראשונה הוא היה מועמד לאמי גם ב-2003 ו-2004. למרות הביקורות המצוינות שקיבלה "סטודיו 60", שהתהדרה בצוות שחקנים משובח (שרה פולסון, בראדלי וויטפורד, קריסטין צ'נוות' ואמנדה פיט), התוכנית ירדה מהאוויר לאחר עונה אחת בלבד.
במרוצת השנים פרי היה מועמד חמש פעמים לפרס האמי, ובשנת 2007 היה מועמד גם לפרס גלובוס הזהב על תפקידו בסרט הטלוויזיה "מורה לחיים". בעשור האחרון היו לו מספר הופעות אורח בסדרה "האישה הטובה" וסדרת הבת "הטובות לקרב", שבהן גילם את עורך הדין מייק קרסטבה, וגם שיחק בסיטקום "הזוג המוזר".