בואו נשים את הדברים על השולחן: השנה אין "ברבנהיימר", וכמו הרבה דברים בעולמנו כרגע - גם בתחום הקולנוע היינו נותנים לא מעט כדי לחזור שנה אחורה. ספציפית, לרגע שבו העולם השתגע לקראת שני סרטים מצוינים שיצאו באותו יום ביולי 2023, בזיווג מושלם, האפור ("אופנהיימר") והוורוד ("ברבי"), בדאבל פיצ'ר שאיש לא יכל לתכנן אותו מרוב שהוא טוב. האחד הרוויח מיליארד דולר והמשיך לזכייה באוסקר, השני כמעט מיליארד וחצי, ומתי בפעם האחרונה אתם זוכרים שני סרטים - לא המשכונים, לא לילדים - שעוררו באזז כזה?
ובכן, לא השנה. כן, הוליווד מחכה עדיין ל"ברבי" החדש פינת טום קרוז שיצילו אותה, שיוכיחו לבעלי המניות שאולמות קולנוע זה עדיין עסק משתלם. בינתיים, הסרט הגדול הראשון של הקיץ - "פיוריוסה" האחלה - התרסק בקופות, סרטי "מארוול" הרגילים בהפסקה כפויה בגלל מיאוס חלקי מהז'אנר, ול"סופרמן" ו"באטמן" החדשים תיאלצו להמתין ל-2025.
9 צפייה בגלריה
מימין: אדי מרפי מתוך "Vשוטר מבברלי הילס: אקסל פולי", אמה סטון וראיין ריינולדס כדדפול מתוך "דדפול & וולברין"
מימין: אדי מרפי מתוך "Vשוטר מבברלי הילס: אקסל פולי", אמה סטון וראיין ריינולדס כדדפול מתוך "דדפול & וולברין"
מימין: אדי מרפי מתוך "השוטר מבוורלי הילס: אקסל פולי", אמה סטון, וראיין ריינולדס כדדפול מתוך "דדפול & וולברין"
(צילום: נטפליקס, AP/Invision, צילום מסך)
אנחנו מוכרים דכדוך? מה פתאום. קיץ היא עדיין העונה החמה של הוליווד, המאני טיים, ודווקא האפרוריות היחסית השנה על הנייר (תאשימו את שביתת התסריטאים אשתקד, הרבה הפקות נדחו/עוכבו) אומרת שיש מקום להתבלט, להפתעות, לכמה קלאסיקות שבאות משום מקום. מה המועמדים המובילים? הנה קצת מהמבחר של החודשיים וחצי הקרובים בקולנוע, ובסוף - זה תלוי רק בכם. האם תישארו בבית או שתצאו לאולמות ותיזכרו כמה כיף זה סרט, מזגן, פופקורן וחבר'ה ביום לוהט? יחד ננצח.

"הקול בראש 2"

מה זה: אז השנה אין בובה ואין פצצה, אבל יש פיקסאר. כן, אולפן-הבן של דיסני, שעד לא מזמן היה יצרן האנימציה הכי איכותי בסביבה, חוזר לסרט הכי אהוב שלהם מהעשור שעבר - זה עם הרגשות שרבים זה עם זה בראש של כולנו, אבל ספציפית בראש של ריילי, ילדה בת 11. הסרט די ממשיך בדיוק מנקודת הסיום של הסרט הקודם שזכה באוסקר האנימציה ב-2015: ריילי עכשיו בת 13, נכנסת לחטיבה, ובינתיים אל הראש שלה נכנסים 4 רגשות חדשים (חרדה, מבוכה, קנאה ושיעמום) שמתווספים לחמישה הקיימים (אושר, עצב, כעס, פחד וגועל). בקיצור, גיל ההתבגרות בעיצומו, וצפוף לנו בראש.
"הקול בראש 2" – טריילר
האמת היא שגם הבמאי של הסרט המקורי פיט דוקטר תכנן לסרט הראשון לא פחות מ-97 רגשות (!) שישתלטו לנו על הראש, כולל קונספטים פסיכולוגים ופילוסופיים, וכעת לחלק ב' השתמשו בחלק מהרעיונות שלו וצמצמו הכל ל-9 כדי שבכל זאת הילדים יוכלו לעקוב. ילדים? "הקול בראש" הוא כנראה הסרט של פיקסאר שהכי מכוון למבוגרים, או לפחות למתבגרים, וספציפית למתבגרות. הטריילר מבטיח שלל תסביכים מעולמות "דגראסי" פינת "נערות רעות", אז לפחות נוכל לרשום ווי בסעיף ההזדהות.
איך זה יהיה: ברוח הסרט, ואחרי שצפינו, בואו נגיד שהרגשות התלהבות ומרירות נפגשים בראש שלנו. התלהבות מזכירה שבואו, זה פיקסאר, האולפן שיודע ללחוץ על בלוטת הדמעות בכל סיטואציה, בטח בהמשכון יוקרתי שהשקיעו בו עשור לסרט הכי בוגר שלהם, ועכשיו הוא מתבגר עוד יותר בסרט שעוסק בתלאותיה של טינאייג'רית - מה שלבטח יעורר הזדהות עצומה אצל חלק גדול מהנערות הצופות והוריהן. מרירות (ויש שיאמרו פשוט אכזבה) חייבת לקפוץ ולהזכיר בנודניקיות שמשהו רקוב בממלכת דיסני - וספציפית בפיקסאר - כבר שנים רבות, מהבכירים שעזבו בגלל שלל טענות והסרטים עצמם ("שנות אור", זוכרים? גם אנחנו לא), ובאופן כללי יש הסכמה שהחבר'ה הטובים האלה רחוקים מימי גדולתם עם "מפלצות בע"מ". מה זה אומר לגבי הסרט? בוא נאמר שכותב שורות אלה ספציפית תולה את תקוותיו בסרטים אחרים הקיץ.
9 צפייה בגלריה
מתוך "הקול בראש 2"
מתוך "הקול בראש 2"
אבל מה עם התלהבות ומרירות? מתוך "הקול בראש 2"
(צילום: באדיבות פורום פילם)
מי בפנים: אל איימי פוהלר ופיליס סמית' שריגשו בדיבוב בחלק א' בתור שמחה ועצב, מצטרפים פול וולטר האוזר (מבוכה), אדל אקסרקופולוס הצרפתייה (שיעמום, ברור שתהיה צרפתייה), ובעיקר מיה הוק, שגונבת את ההצגה בתור הרגש שמשתלט בגיל ההתבגרות על כל השאר - חרדה. בגרסה העברית תמצאו את דקלה הדר, לורן סביר ומאיה לבני. ובבימוי - פיט דוקטר, תכלס הבמאי הכי טוב בפיקסאר בלי תחרות שביסס את "הקול בראש" על בתו המתבגרת, העביר את שרביט הבימוי לאחד מצעירי האולפן, קלסי מאן. עלה והצלח, למען כולם.
מתי: עלה בישראל השבוע.

"סוג של חסד"

מה זה: מי אמר שלמבוגרים לא מגיע ליהנות בקיץ? דייויד לינץ' כבר לא ממהר לעשות סרטים חדשים, אז נסתפק בדור ההמשך: שלושה חודשים בסך הכל אחרי שאמה סטון זכתה באוסקר סופר-מוצדק על תפקידה בסרט הקומי-אירוטי-פנטסטי "מסכנים שכאלה", אנחנו מגלים שהיא והבמאי הקינקי שהפך אותה למוזה, יורגוס לנתימוס, חזר איתה למנה שלישית (הסרט הראשון שלהם ביחד היה "המועדפת" התקופתי, גם מעולה). זה הסרט הראשון שלהם שהוא עכשווי, וקורה בארצות הברית של ימינו, ולכן גם הכי גס ומשונה.
למעשה, הכותרת "אמה סטון ויורגוס שבים לשתף פעולה בעוד סרט מגעיל ומעולה!" הוא מעט הונאת צופים, אבל רק מעט, כי סטון היא רק חלק מהפאזל, בסרט מרובה עלילות מוזרות ומשתתפים שמחליפים דמויות. "סוג של חסד" הוא בעצם סוג של סרט אנתולוגיה, קרי: שלושה סרטים לא-כל-כך-קצרים (הסרט מעל שעתיים וחצי), בשלושה סיפורים שונים שסוג של מצטלבים, אחד על אדם שמתנתק מהבוס שלו, השני על אחד שחושד שאשתו היא מתחזה, השלישי על אישה שמחפשת מנהיג כת. אוקיי, גם לנו לא ברור על מה מדובר.
איך זה יהיה: מה זאת אומרת? אדיר. "סוג של חסד" הוא אחד מהסרטים הבודדים שיצאו מפסטיבל קאן האחרון עם כמעט קונצנזוס מהמבקרים, גם אם ברור שלא מדובר במעדן לקהל הרחב, אלא רק למשוגעים לדבר שייכנסו וייראו פעם שנייה ושלישית ויתווכחו על הסרט עוד עשור משמע היה מדובר ב"מלהולנד דרייב".
9 צפייה בגלריה
אמה סטון, מתוך "סוג של חסד"
אמה סטון, מתוך "סוג של חסד"
יהיה מגעיל ומעולה. אמה סטון, מתוך "סוג של חסד"
(צילום מסך, יוטיוב)
מי בפנים: לנתימוס, שלפי כל התיאורים חוזר בסרט הזה לטון של הסרטים הראשונים שלו מיוון (כמו "שן כלב"), שהיו פחות קומוניקטיביים ויותר סוטים ומיניים, הצליח לגייס לסרט הזה לא רק את סטון, אלא גם את ווילם דפו והכוכבת העולה מרגרט קוואלי ("סעי בובה"). במרכז הוא הציב את הקמע-של-סרטים-טובים ובעלה של קירסטן דאנסט, ג'סי פלמונס ("רוצחי פרח הירח", "כוחו של הכלב", "פארגו"), שזכה בפרס התפקיד הראשי בקאן על שלושת התפקידים שלו פה.
מתי: 20 ביוני.

"מזל חתולה"

מה זה: לצמד יוצרי "עספור", גיא סביון וחנן עמיר, יש כבר נוסחה שדופקת כמו שעון - ולמה להחליף אותה? צמד חברים, לא הכי מבריקים בלשון המעטה אבל עם חוש למטבעות לשון ולהסתבכות בצרות, נקלעים לעלילת פשע משומשת ממיליון סרטים אחרים, בקטע טוב, ומכניסים לתוכה הרבה מצב רוח וישראליאנה. הם גם תמיד מצטיינים בתיאור אזורים ספציפים: "מכתוב" מ-2017 היה מכתב אהבה לירושלים, ו"מחילה" מ-2019 לשדרות ועוטף עזה (עם קליימקס שמתרחש בזמן פלישת מחבלים, תאמינו או לא), אז עכשיו מחכים לראות מה הם יעשו עם הלוקיישן המרכזי שלהם הפעם: חיפה.
העלילה? שני חברי ילדות שעובדים כצמד טכנאי טלוויזיה, הופכים לחשודים ברצח לאחר שבאחד הבתים שאליו הם באים לתיקון מתגלית גופה. אגב, זה סוג של רימייק - אחד מבכירי "נטפליקס" שראה את ב"אש ובמים" עלה על הדמיון בין סביון ועמיר לצד כוכבים איטלקיים בשם פיקארה ופקונה, והציע להם לבחון את אחת הסדרות הקומיות שלהם על צמד ביש-מזל דומה. סביון כבר כיכב ברימייק הישראלי ל"זרים מושלמים", אז אפשר לדרוש בשמו אזרחות כבוד מארץ המגף.
איך זה יהיה: תראו, היה זה ג'ו פשי שאמר לרוברט דה נירו It is what it is. לא נראה לאיש שמדובר בסוגה עילית, השאלה כמה מצחיק. ולפחות לפי ניסיון העבר, לסביון ועמיר יש את כל הכוח לעשות את זה נכון (עם זאת, אם נצטרף רגע לכת הספקנים, לפי הטריילר הלא-מוצלח ששוחרר עד עכשיו וכולל את שרשרת בדיחות הביצים הכי ארוכה שלא ביקשתם, פחות). בהנחה שמדובר ברגע לא מייצג, הם בהחלט עשויים להיות רשומים על הלהיט הישראלי הכי גדול של הקיץ - כזה שמתאים בול לחזון הרפורמה החדשה של מיקי זוהר וישמח את הבוס הגדול, זוכה פרס ישראל ובעלי "יונייטד קינג" ו"סינמה סיטי" משה אדרי.
מי בפנים: זה השואו של סביון ועמיר, אבל לצידם כרגיל צוות מהימן של קאסט תומך ממיטב הקולנוע הישראלי: רותם אבוהב, מלי לוי, ליאור אשכנזי (שביים את סביון בתורו ב"זרים"), יוסי מרשק, צחי הלוי ולבנה פינקלשטיין. עמיר וסביון גם מביימים לגמרי סוליקו.
מתי: 20 ביוני.

"גנוב על החיים"

מה זה: במילה אחת - מיניונים. בקצת יותר, למי שצריך: זה בעצם "גנוב על הירח 4", או "המיניונים 6". אחרי שני סרטים בתת-סדרה שהתמקדה נטו בתולדות היצורים הצהובים דוברי הג'יבריש וחיפושם אחר מאסטר, חברת "אילומיניישן" שמפיקה בעשור וחצי האחרונים את סדרת הסרטים החמודים/בלתי נסבלים האלה שבה לסדרה המקורית של "גנוב על הירח" ומגישה את הפרק הרביעי בה. הגיבור הראשי על הנייר הוא גרו (בדיבוב סטיב קארל עם מבטא מגוחך), נבל-העל המתוק והשלומיאל בתבל שהפך כמובן לטוב ומיטיב לאורך הסרטים.
אז עכשיו, אחרי שפרשו מולנו בכל דרך אפשרית את ההיסטוריה של המיניונים ושל גרו, מגן חובה ועד הקבר, סרט 4 (או סרט 6, אל תטרידו את עצמכם בזה) עוסק שוב בגרו, אשתו לוסי (בדיבובה של קריסטין וויג) ועכשיו גם בדור ההמשך - תינוק גרו! שיהיה בלתי נסבל לפחות כמוהו ויפריע/יסייע במאבק בכוחות הרשע. נו, "משפחת סופר על" מעלי אקספרס, רק שהעלי הזה גרף עד כה 4.6 מיליארד דולר (לא כולל מרצ'נדייז) והפך אותו לסדרת האנימציה המכניסה בהיסטוריה של הקולנוע.
איך זה יהיה: אנחנו יכולים להמשיך לכתוב כאן חיבורים, הערכות, נבואות זעם או שירים על כרוב ובטטות, כלום לא ישנה: "גנוב על החיים", או גנוב על משהו, יהיה הסרט המצליח של הקיץ, בלי תחרות. להוציא תרחיש שבו טום קרוז יוצא מהמסכים מ"מאווריק" לפני שנתיים, נוסע בזמן ומפציץ את בתי הקולנוע (או חלילה, בתסריט קצת יותר מציאותי, חיזבאללה) - הילדים שלכם יגררו אתכם לשם בקיץ הזה. והישראלים בכלל מתים על המיניונים: הסרט הקודם שבר את שיאי הפתיחה לסופ"ש ראשון של סרט בקולנוע (165 אלף צופים), גם בזכות המוני תיכוניסטים שהגיעו לאולמות בחליפות משום מה בטרנד טיקטוק שעוד לא הבנו עד היום - ואנחנו מקווים שלפחות לזה אין סרט המשך. אז איך זה יהיה? דווחו לנו, בטוח מישהו יכריח אתכם לבוא איתו לשם.
9 צפייה בגלריה
מתוך "גנוב על העולם"
מתוך "גנוב על העולם"
חברים, אנא מכם, אל תגיעו לאולם עם חליפות. תודה. מתוך "גנוב על החיים"
(צילום מסך, יוטיוב, טוליפ אנטרטיינמנט)
מי בפנים: בדיבוב, חוץ מפארל ו-וויג, האנימטור פייר קופין הצרפתי שמדבב את המיניונים שאותם יצר עוד מהסרט הראשון, והוא לבטח איש מאוד מאוד מאוד מאוד עשיר. שותפו ליצירת המטבעות הצהובים כריס רנו מביים. ואת הנבל מדבב וויל פארל, אז בטוח יהיה משעשע.
מתי: 27 ביוני.

"השוטר מבוורלי הילס: אקסל פולי"

מה זה: בזמן שהילדים הולכים ל"מיניונים" עם אמא, אבא - ובעצם, יותר הגיוני שסבא שהוא באמת מי שזוכר את הסדרה הזו - נשאר בבית ורואה "השוטר מבוורלי הילס 4" שיוצא ישירות בנטפליקס, וגם כנראה בזה יש אמירה על עתיד הקולנוע. אז אחרי רוקי, אינדיאנה ג'ונס, רמבו, וכוכביהם שעברו את ה-70-80, הגיע הזמן להחזיר את אדי מרפי - כולה בן 63, מה אתם מתרגשים - למפגש מחזור מאוחר בסדרה על שוטר-העל המחוספס מדטרויט אקסל פולי, שמוצא את עצמו מפענח פשעים בבוורלי הילס המפונפנת ומלמד את השוטרים ואותנו שיעורים בחוכמת רחוב.
הפעם, כמו שתמיד צריך בסיקוולים מאוחרים לסדרות אייטיז אהובות, מתרצים את השיבה לקולנוע בעזרת סיפור על דור ההמשך, בתו המרוחקת של פולי שהיא (כמה נוח) תובעת באל-איי שנופלת קורבן לאיומים, מה שכמובן דורש מאבא לבוא ולחלץ אותה.
איך זה יהיה: מטופש ומענג, ברור. לא באמת היינו צריכים עוד פרק בעלילות אקסל פולי, כמו שלא היינו צריכים עלילת המשך למה קרה לטייס השחצן טום קרוז ב"אהבה בשחקים", ובכל זאת "מאווריק" היה בלון חמצן להוליווד שהזכיר לכולם למה אנחנו אוהבים קולנוע. כאן, בואו נרגיע שנייה, זרקו את הסרט ישירות לנטפליקס ואף אחד לא מצפה למשיח - ומצד שני, הפלטפורמה הביתית אומרת שאולי עוד הרבה צופים חדשים ייחשפו לעלילות מרפי/פולי.
9 צפייה בגלריה
מתוך "השוטר מבוורלי הילס 4"
מתוך "השוטר מבוורלי הילס 4"
מיועד לאבא, ולסבא. מתוך "השוטר מבוורלי הילס: אקסל פולי"
(צילום מסך, נטפליקס, יוטיוב)
מי בפנים: חוץ ממרפי, יש פה גם את ג'וזף גורדון לויט (שקצת נעלם) כבלש צעיר שהוא גם האקס של הבת של פולי (וואו, אנחנו ממש במתח אם הם יחזרו להיות יחד עד סוף הסרט) וקווין בייקון כפקד המשטרה החדש. אבל יותר הולם ומרגש הוא שגלריית דמויות המשנה משלושת הסרטים הקודמים חוזרת כמעט במלואה: ג'אדג' ריינולדס, ג'ון אשטון, פול רייזר (שהופיע פעם אחרונה בסדרה לפני 35 שנה - בחלק 2) וברונסון פינצ'וט - כולם חוזרים, קירחים ושמנים יותר. יש בזה משהו משמח.
מתי: 3 ביולי בנטפליקס

"קח אותי לירח"

מה זה: לא פרק נוסף ב"מיניונים", מבטיחים, אלא סרט שינסה לעשות "היומן"/"מאמא מיה" ולהיות הלהיט הרומנטי של הקיץ בין ים הפיצוצים. האמת שהטריילר של "קח אותי לירח" מבטיח - חוץ מאת סקרלט ג'והנסון וצ'אנינג טייטום מתאהבים על הפוסטר ועל המסך, גם מעשייה היסטורית-מונפצת שהופכת את אחת הקונספיריציות העקשניות ביותר לסיפור אמיתי, ובהצלחה עם לשכנע אחר כך את הקוקואים שזה רק סרט: זיוף הנחיתה על הירח.
כן, הסרט קורה בשיאו של המירוץ לחלל בסיקסטיז, ומציג את ג'והנסון בתסרוקת חיקוי מרילין מונרו מהממת כאשת יחסי ציבור ממולחת סטייל "מד מן", שנשכרת על ידי נאס"א. שם, חוץ מלטפס על הר האדם החתיך טייטום שמגלם את ראש תוכנית החלל (אוקיי, נניח), היא גם מחלטרת בניהול זיוף הנחיתה על הירח באולפן. אוקיי, זה נשמע די מצחיק, וגם הטריילר מוצלח.
איך זה יהיה: רוצים מאוד שלהאמין שטוב. חוץ מהקאסט האדיר והוייב הטוב מהפרוייקט, יש איזשהו חן בזה שהוליווד עדיין מנסה מדי פעם לעשות סרט טוב לקהל הרחב שלא מבוסס על מותגים קודמים, אלא סתם על תסריט טוב שמשלב בין קומדיה ודרמה, שני כוכבים כריזמטיים על הפוסטר, וקאסט מלא בשחקני אופי מעולים בתפקידי משנה (ראו בסעיף הבא). הבעיה? פעם קראו לסרטים כאלה "סרטים בתקציב בינוני", אתם יודעים, משהו כמו "אישה יפה" פינת "נוטינג היל". היום ה"תקציב הבינוני" של "ירח" הוא מעל 100 מיליון דולר, מה שאומר שהרבה צופים צריכים לבוא לאולמות כדי לראות את סקרלט כדי שהסרט לא יתוייג ככישלון קופתי גם אם הוא מוצלח. ולאור חוסר הצלחתה של היהודייה הנהדרת הזו בקופות מחוץ לסרטי מארוול, לא נותר לנו לומר - יוסטון, אולי יש לנו בעיה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "קח אותי לירח"
מתוך "קח אותי לירח"
למה זה עלה מעל 100 מיליון דולר? סקרלט ג'והנסון וצ'אנינג טייטום, מתוך "קח אותי לירח"
(צילום מסך, יוטיוב)
מי בפנים: חוץ מצמד הכוכבים, תמצאו בתפקידי משנה עסיסיים את וודי הרלסון, ריי רומנו (מתי הוא נהיה שחקן כזה טוב?) וג'ים ראש מ"קומיוניטי". הבמאי הוא גרג ברלנטי, היוצר של "באהבה סיימון" שהפך לאייקון להט"בי בארה"ב ולמפעל של סדרות טלוויזיה אהודות מאוד, וחוזר כאן למסך הגדול.
מתי: 11 ביולי .

"טוויסטרס"

מה זה: זוכרים את "טוויסטר", הסרט הזה עם הטורנדו מהניינטיז? יופי, אז זה סרט ההמשך. כן, הוליווד ממשיכה לעבור על טבלאות שוברי הקופות מעשורים עברו ולראות אולי יש תת-סרט מצליח שאתם בערך זוכרים לעשות לו את הפרק הבא שאיש לא דרש. והנה, אחרי שלא צלח עם "היום השלישי" והסיקוול המזעזע שלו לפני כמה שנים, בואו ננסה עם הסגן.
פרק ב' של סיפור ציידי הטורנדו שרוצים לרדוף אחרי סופות ב"מסדרון הטורנדו" במרכז ארצות הברית כדי ללמוד עליהם/להתגבר עליהם, חוזר ובעצם מתחיל את הסיפור מההתחלה - כי אף אחת מהדמויות מהסרט המקורי לא שבה (התגובות ב-X התמקדו בהיעדרות המבאסת של הלן האנט מהטריילר, אבל כנראה שהשחקנית בת ה-60 לא קיבלה מספיק כסף גם להופעת אורח). במקום זאת - העלילה תתמקד בצמד ציידי טורנדואים חדשים, צעירים ויפים, בגילומם של גלן פאוול ("אהבה בשחקים מאווריק" ו"היט מן") ודייזי אדגר ג'ונס, שמנסים להתמודד עם שלל סופות מגניבות וממוחשבות לחלוטין. ומבטיחים לנו גם אמירה על ההתחממות הגלובלית, כי זה כידוע מה שמביא צופים לקנות כרטיסים.
איך זה יהיה: בימים אלה של סרט אסונות בחוץ, כל אסון (דיגיטלי) של מישהו אחר משמח. הטריילר מבטיח פחות או יותר כל מה שציפיתם מסרט על טורנדו אימתני. ובגלל שמדובר בסיפור מאוד אמריקאי (גם החלק הראשון לא היה להיט ענקי בישראל) אז אנחנו חוזים הצלחה קופתית בעיקר שם, אבל גם מי שיבוא לראות פרות מעופפות במזגן בפתח תקווה ייצא מרוצה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "טוויסטרס"
מתוך "טוויסטרס"
ממטוס קרב לטורנדו. גלן פאוול, מתוך "טוויסטרס"
(צילום מסך, יוטיוב, טוליפ אנטרטיינמנט)
מי בפנים: היחיד שבאמת צפוי להרוויח מהסרט הזה במעמד כוכבות הוא פאוול, שאחרי "אהבה בשחקים: מאווריק" זורח בשמי הוליווד. והבימוי הוא אחד מהליהוקים הגאוניים/מטומטמים הזכורים באחרונה: הוא הוטל על לי אייזק-צ'ונג, במאי ממוצא אסייתי שזכה להישג אדיר כשהיה מועמד לאוסקר הבימוי והתסריט על דרמה עצמאית קאמרית ועדינה בשם "מינארי", שהייתה מועמדת לשורת פרסים לפני שלוש שנים, ועסקה במשפחה אסייתית ביישנית שמתיישבת בלב שדות התירס בארצות הברית. אז האולפנים באו וראו ואמרו: "בטח, הנה האיש המתאים לביים סרט אסונות ב-200 מיליון דולר שקורה גם הוא בשדות התירס בארצות הברית". הגיוני.
מתי: 18 ביולי

"דדפול & וולברין"

מה זה: ראיתם את הממים, את המערכונים ואת העקיצות ההדדיות בתוכניות לייט נייט במהלך שנים של טיזינג. עכשיו, ריאן ריינולדס ויו ג'קמן - דדפול ו-וולברין - מאחדים רשמית כוחות בסרט ששם את שניהם בפרונט כשני גיבורי-העל הכי Badass בסביבה, היחידים שלא חוששים לקלל ולשפד אויבים על המסך. למעשה, זו אחת הסיבות שעצם הפקת הסרט הוא מותחן אקשן מדמם ומלא טוויסטים: ההכנות ליצירת סרט נוסף של "דדפול" - גיבור-על סופר-פופולרי שכל סיבת קיומו היא שהוא אומר "פאק" בסרטים למבוגרים בלבד - היו אחת מהנקודות הרגישות במו"מ למיזוג דיסני עם אולפני פוקס, שהפיקו את שני הסרטים הקודמים. הסרט הנוכחי הוא הראשון בכיכוב שני הגיבורים שנעשה תחת האכסנייה של "מארוול" מבית דיסני. אלה כידוע לא אוהבים סקס, קללות ובדיחות על נוזלי גוף וסמים, אבל הבטיחו ספציפית לגבי סדרת "דדפול" שיתנו יד חופשית להיות מלוכלכים כמה שריינולדס ושות' רוצים (דבר שמוביל לבדיחה הכי טובה בטריילר).
העלילה, אם יש לה חשיבות כלשהי - דדפול הליצני ו-וולברין הכבד מאחדים כוחות, ואם אתם תוהים איך זה אפשרי אחרי שהאקס מן האהוב מת כבר בסוף "לוגאן" המופתי, אז הפרמיס לפחות מסביר שמדובר בוולברין אחר ממימד אחר - במה שהוא פרומו לקליטת כל סאגת אקס מן ונספחיה (מאולפני "פוקס") ביקום הקולנועי של מארוול (של "דיסני"). יש לנו כאב ראש.
איך זה יהיה: מענג, זה חייב להיות. אוקיי, סרטי "דדפול" אינם לכל אחד ומכוונים לסטודנט המעושן בקולג' שבתוך כולנו - אבל היי, הם כל כך כיפיים. וגם החיבור פה לוולברין, אולי גיבור-העל הבוגר והשלם ביותר בעולם הקולנוע של העשורים האחרונים, תעשה לסאגה ההדדית רק טוב.
9 צפייה בגלריה
מתוך "דדפול & וולברין"
מתוך "דדפול & וולברין"
החיבור לו כולנו חיכינו. מתוך "דדפול & וולברין"
(צילום מסך, יוטיוב, מארוול ישראל)
מי בפנים: חוץ מג'קמן וריינולדס, כדאי להזכיר את הבמאי שון לוי, פעם יצרן להיטי "לילה מטורף במוזיאון", והיום האיש מאחורי אימפריית "דברים מוזרים". בקיצור, כן, האיש טוב בבדיחות וטוב בגיקיות. עוד על המסך תמצאו את אמה קורין, הלוא היא דיאנה מ"הכתר", שמגלמת את הנבלת הגדולה - אחותו התאומה של פרופסור אקס, ולכן גם קירחת בהתאם.
מתי: 25 ביולי.

"טאטאמי"

מה זה: בעידן שבו ישראל מוקצית - אין כותרת משמחת מזו: הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב ("גולדה") מביים במשותף עם במאית איראנית זאהרה אמיר אברהימי, שגם מככבת בתפקיד הראשי, סיפור על ספורט, פוליטיקה והעצמה נשית.
הסרט של נתיב, שזכה כבר לאהדה גדולה בפסטיבל ונציה שעבר, הוא סוג של טוויסט נשי לסיפור המרגש של הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי ומקבילו האיראני סעיד מולאי, שנאלץ להפסיד כדי לא להתחרות בו לפני מספר שנים - דבר שהוביל לעריקתו של מולאי ממדינת האייתוללות וגם לחברות אמיצה עם מוקי. בסרט של נתיב ואברהימי ("עכביש קדוש"), שהיא בעצם גם עריקה שעושה סרטים נועזים על מולדתה, יש מיקוד בצד האיראני - עם סיפור של מתחרה אחת, המאמנת שלה והדילמה של מה לעשות כשהבוסים בטהרן מתעקשים על לכפות הפסד.
9 צפייה בגלריה
מתוך "טאטאמי"
מתוך "טאטאמי"
מתוך "טאטאמי"
(צילום: Juda Khatia Psuturi)
איך זה יהיה: נתיב הוכיח כבר ב"גולדה" שהוא מהיוצרים המהימנים ביותר כאן בארץ, כזה שיודע לתרגם נרטיבים וסיפורים מקומיים לשפה בינלאומית ולקולנוע מיינסטרימי. כאן יש בחירה פחות מובנת מאליה לעשות את הסרט בשחור-לבן, אולי כדי לקרב אותו ל"שור הזועם" ואולי כדי שאיש לא יתבלבל לחשוב שמדובר באיזה סרט ספורט אמריקאי דביק. ועדיין, מובטחת דרמה קולחת ומרגשת, והסמיכות לפסטיבל הקולנוע בירושלים מהווה רמז על כך שהסרט (ואולי הכוכבות שלו) יהיו כנראה אורחים מרכזיים בו. באיראן לא צפויה לסרט פרמיירה.
מי בפנים: אברהימי מגלמת בעצם את המאמנת, בעוד את הספורטאית האיראנית משחקת השחקנית הצעירה הכוכבת אריאן מנדי, אמריקאית ממוצא פרסי. בנוסף תמצאו בסרט את ליר כץ מ"המפקדת" (שמגלמת את המתחרה הישראלית) ואת השחקנית ג'יימי ריי ניומן, אשתו של נתיב.
מתי: 25 ביולי.

עוד סרטים לשים לב אליהם:

אוסטין באטלר ממשיך לפדות את הז'יטונים מ"אלביס" בסרט האופנוענים "מועדון הרוכבים" (20 ביוני), ג'וי ריגר ומאור שוייצר ינסו לתת כבוד לדרמות מקומיות בסרט על שלושה חיילים משוחררים בחופשת שחרור בסרי לנקה ב"ארוגם ביי" של מרקו כרמל, עם כל הפוסט-טראומה הישראלית המתבקשת (27 ביוני). "מרוסקים: גולסטאר הסרט" הוא בדיוק מה ששמעתם - הפיכת תוכנית הקאלט לסוג של סרט עלילתי, שמשלב את כוכבי הריאליטי בסיפור על מה שקורה כשהם מתרסקים באפריקה, ומי שמחפש את ההפך המושלם מסרט קיץ שיסור לדרמה המדיטטיבית בת השלוש שעות "על עשבים יבשים" (20 ביוני) של המאסטר הטורקי נורי בילג'ה ג'יילאן. וכן, יש שם מלא שלג.
עוד אנטי-סרט קיץ חורפי להפליא למבוגרים יימצא בדרמה החמוצה-מתוקה של אקי קאוריסמקי הפיני "עלי שלכת" (4 ביולי), ורגע, קייט בלאנשט וג'ק בלאק בסרט קומיקס מוקצן שמבוסס על משחק מחשב? קבלו את "בורדלרלנדס" (8 באוגוסט), וממש באותו תאריך צפויה לצאת גם השטות השנתית של במאי האימה מ. נייט שמאמלאן, "מלכודת", הפעם עם ג'וש הרטנט המתקמבק כרוצח סדרתי. ובואו לא נשכח שלפעמים יוצא לו סרט טוב.
בנוסף, תהיה נציגות נוספת לסדרת "הנוסע השמיני", שעוברת שנמוך נוסף בסרט השביעי בסדרה, "רומולוס" (15 באוגוסט), שכבר לא מחובר לרידלי סקוט, ונקנח בזה: 30 שנה כמעט אחרי שהבן של ברוס לי ברנדון מת על הסט של סרט הקומיקס "העורב", נקווה שהעיבוד החדש (23 באוגוסט) יסתיים טוב יותר לכל המעורבים, שביניהם ביל סקארסגארד ("זה"), והזמרת FKA טוויגס.