"הבלנד של אסמן"
(סרטו של אלון בן דוד, במאי: ערן בן שבת, מפיק: יניב שחף)
מפקד החטיבה יושב מחוץ לחדר, חולצה ומכנסיים קצרים, ומתרגל טאי צ'י. מרוכז בתוך עצמו. "בהתחלה אתה אומר בוא'נה זה לא הטייפ, אני רגיל לסכין בין השיניים, לצבעי פנים", מספרים פקודיו ומפקדיו של אל"מ שרון אסמן ז"ל. "אבל כשאתה יודע מאיפה זה בא, אתה יודע שתפגוש שם מפקד חד, עם אומץ לב, תמיד נמצא מקדימה ותמיד ייתן לך גב".
זהו יום הזיכרון השני בלי אסמן. מפקד לא שגרתי, אדם יוצא דופן, שהתגלה כלוחם אמיץ ומעוטר. צפו לו גדולות ונצורות, אבל ב-1 ביולי 2021 הוא התמוטט ומת לפתע מהתקף לב בזמן אימון בבסיס חטיבת הנח"ל, בגיל 42. הוא הותיר את אשתו שרון, סמנכ"לית בקבוצת "ידיעות אחרונות", ושתי בנות קטנות. זה קרה שלושה ימים בלבד אחרי שנכנס לתפקיד שהיה עבורו חלום, מספרים הוריו אינה ופסח, ומצביעים על הנכדות אמה ואלכס - "זו הירושה שלנו, בשביל זה קמים בבוקר".
"מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה", אמר אסמן – ושילב בחייו ובחיי הקרובים לו גם מיסטיקה ורוח, לצד הדיוק הבלתי מתפשר בכל מה שעשה. ואחד התחומים שבהם שאף למצוינות היה היין. ליצור יין משלו. וכבר היה בדרך לשם. בסרטו של אלון בן דוד "הבלנד של אסמן" (בנגן הווידאו שבראש הכתבה - בימוי: ערן בן שבת, הפקה: יניב שחף) – מתכנסים בכירים בצה"ל, פקודיו, חבריו ומשפחתו להגשים את מה שלא הספיק – יין בשם "נחל". הם מספרים על האדם המיוחד שהיה, בשדה הקרב ובכל מקום אחר.
4 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל לאחר פיגוע דריסה סמוך כפר חיזמא
פעילות צה"ל לאחר פיגוע דריסה סמוך כפר חיזמא
אסמן בפעילות מבזעית כמח"ט גזרתי באזור ירושלים
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן ז"ל בטקס חילופי מפקדי חטיבת הנח"ל, שלושה ימים לפני מותו
(צילום: דובר צה"ל )
4 צפייה בגלריה
שרון אסמן
שרון אסמן
שרון אסמן ז"ל עם רעייתו שרון והבנות אמה ואלכס
4 צפייה בגלריה
שרון אסמן
שרון אסמן
שרון אסמן. "תמיד מקדימה ותמיד ייתן לך גב"
"גם אם אתה מפחד איפה שהוא בפנים, אתה סומך על אסמן", נזכר רב-סרן במיל' לירון פוקס, שהיה ממפקדי הפלוגות בגדוד 931 שהוביל אסמן לתוך עזה בצוק איתן. לוחמים נהרגו, כל שדרת הפיקוד של הגדוד נפצעה, כולל אסמן עצמו, אך הוא המשיך בלחימה - ועל דבקות, הקרבה והישגים מול הטרור זכה הגדוד לצל"ש. בסרט שולבו צילומים שטרם נחשפו מהקרבות בשטח בנוי בבית חאנון. "הגדוד קיבל צל"ש, אבל זה לא הגדוד זה אסמן", אומר פוקס.
הסרט מסתיים בשיר שכתב אסמן והלחין יהודה אשש:
"פחד ואהבה" – יהודה אשש (מילים: שרון אסמן)
לאחר שידור הסרט התקבלו פניות רבות לקנות את היין. בעזרת היקב "היוגב 8" יצאה מהדורה מצומצמת של היין "נחל" - לזכרו של שרון אסמן ובעיקר לחייו. כל ההכנסות מהמכירות יועברו לתרומה ולתמיכה בחיילי חטיבת הנחל במגוון תחומים וצרכים. לרכישה.
פורסם לראשונה: 23:20, 03.05.22