הזמרת האמריקנית סיסי יוסטון הלכה לעולמה היום (ב') בגיל 91.
1 צפייה בגלריה
סיסי יוסטון
סיסי יוסטון
סיסי יוסטון
(צילום: Charles Sykes/Invision/AP)
בתה פטי מסרה כי יוסטון, אשר התמודדה עם מחלת האלצהיימר, הלכה לעולמה בביתה בניו ג'רזי כשהיא מוקפת בבני משפחתה.
יוסטון, שמוכרת גם כאמה של הזמרת המנוחה וויטני יוסטון, הייתה זמרת מצליחה ורבת-הישגים שנים לפני שבתה הפכה לסופרסטארית - ואף זכתה בשני פרסי גראמי במהלך הקריירה שלה.
סיסי יוסטון נולדה בניו ג'רזי, הצעירה מבין שמונה אחים ואחיות. בילדותה שרה במקהלת הכנסייה המקומית, ואת הקריירה המקצועית שלה החלה בסוף שנות ה-30, כאשר הקימה הרכב גוספל יחד עם אחיה ואחיותיה. בשנות ה-60 החליפה יוסטון את אחייניתה, הזמרת דיון וורוויק, בהרכב The Sweet Inspirations שביצע קולות רקע עבור הקלטות של אמנים כמו אלביס פרסלי, אריתה פרנקלין, ואן מוריסון וג'ימי הנדריקס.
בתחילת שנות ה-70 פצחה יוסטון בקריירת סולו, וב-1996 זכתה בפרס הגראמי הראשון שלה על אלבומה Face to Face. ב-1998 זכתה בפרס גראמי שני על אלבום נוסף.
בשנות ה-80 הפכה בתה של יוסטון, וויטני, לכוכבת פופ בינלאומית. לקראת סוף שנות ה-90, בעיות ההתמכרות של יוסטון הצעירה פכו לבולטות יותר, ואמה הלכה והפכה מעורבת בניסיונות לסייע לה. ב-2012 וויטני טבעה למוות באמבט, ובניתוח שלאחר המוות נקבע כי השתמשה בקוקאין טרם מותה. ב-2015 מתה גם בובי קריסטינה בראון - בתה של וויטני ונכדתה של סיסי - בנסיבות דומות.
סיסי יוסטון הייתה נשואה פעמיים והותירה אחריה שני בנים, שישה נכדים ותשעה נינים.